Zestaw zabaw ruchowych tok
Zadanie: wyrabianie zwinności i zręczności
Przybory: skakanki
1. Zabawa ruchowa „Dzieci – roboty”.
Dzieci wcielają się w role zabawek nakręcanych na sprężynę. Poruszają się najpierw bardzo szybko, a potem coraz wolniej, aż do całkowitego zatrzymania się.
2. Zabawa „Prawda – fałsz”.
Nauczyciel umieścił w sali dwa duże napisy: tak, nie, które odczytał dzieciom. Zabawa polega ha tym, że dzieci, gdy usłyszą zdanie prawdziwe, muszą ustawić się pod wyrazem tak, a gdy fałszywe - pod wyrazem nie. Przykłady zdań:
- W lodówce trzymamy książki
- Odkurzacz może też prać dywany
- Telefon stacjonarny jest urządzeniem elektrycznym
- Baterie wytwarzają prąd
3. Zabawa „Tańczące telefony”.
Nauczyciel trzyma poplątane w środku skakanki. Chętne dzieci łapią ich końce. Muszą rozplatać skakanki, ale bez puszczania końcówek, tylko odpowiednio się poruszając (przechodząc nad i pod skakankami). W rozplataniu kabli telefonicznych (skakanek) pomaga muzyka, zachęcająca dzieci do wykonywania tanecznych ruchów.
4. Zabawa ruchowa „Dzieci do domu – dzieci na spacer”.
Dzieci spacerują po sali. Na hasło Dzieci do domu! - chowają się szybko w obręczach-domkach. Gdy usłyszą Dzieci na spacer! - spacerują po sali, omijając obręcze-domki.
5. Ćwiczenie z kinezjologii edukacyjnej „Ruchy naprzemienne”.
Podnoszenie do góry prawego kolana i dotykanie go lewą ręką, następnie podnoszenie lewego kolana i dotykanie go prawą ręką, lekko skręcając całe ciało (w miarę możliwości przekraczamy linię środka).
6. Zabawy przy piosence „Piosenka o telewizorze”.
Dzieci poruszają się po sali przy dźwiękach muzyki (stosownie do jej rodzaju). Gdy usłyszą melodię piosenki Piosenka o telewizorze, zatrzymują się i kreślą w powietrzu, a potem na dywanie kształt ekranu telewizora (prostokąt). Dźwięki innej melodii są sygnałem do poruszania się (odpowiedniego) po sali.
salak26