KONSPEKT NR 17
1. Imię i nazwisko osoby prowadzącej lekcje: Adam Kmiotek
2. Klasa: 2
3. Data prowadzonej lekcji: 23.09.2010r.
4. Miejsce realizacji lekcji: Sala 3
5. Czas trwania lekcji: 855-940
1. Temat lekcji poprzedniej: Projektowanie pojazdu ekologicznego - wycinanie
2. Temat lekcji prowadzonej: Wykonanie sałatki surówki z owoców i warzyw.
3. Temat lekcji następnej:
A: Operacyjne cele instrumentalne
1. Wiadomości:
· Wiadomości do zapamiętania:
- uczeń wie, że musi zachować ostrożność przy wykonywaniu sałatki.
· Wiadomości do zrozumienia:
- uczeń będzie umiał prawidłowo zorganizować stanowisko do pracy.
2. Umiejętności:
· Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach typowych:
Uczeń umie bezpiecznie wykonać sałatkę.
· Umiejętność stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych:
Uczeń potrafi poradzić sobie w sytuacjach niebezpiecznych i zwrócić się o pomoc do osoby dorosłej.
3. Zdolności poznawcze (Spostrzegawczość; Wyobraźnia techniczna (przestrzenna, konstrukcyjna, operacyjna); Myślenie techniczne (wyobrażeniowe, graficzne, pojęciowe); Pamięć; Uwaga; Zainteresowania techniczne) nabywane w czasie lekcji przez ucznia (należy nazwać oraz w krótko opisać sposób ich nabywania:
Uwaga – ostrożnie wykonuje zadane zadanie. Zainteresowania techniczne – uczeń z chęcią wykonuje sałatkę.
1. Działanie
· Uczestnictwo w działaniu: Uczeń wykonuje sałatkę według instrukcji nauczyciela.
· Podejmowanie działań: Uczeń potrafi przygotować sobie miejsce do bezpiecznej pracy na stanowisku. pracy wraz z zachowaniem wszystkich zasad BHP.
2. Postawy: Uczeń prezentuje postawę poznawczą.
3. Nastawienie na działania:
System działań: Uczeń stara się rzetelnie wykonywać swoje zadania.
1. Podstawowa strategia dydaktyczna:
- Strategia: Skupienie uwagi ucznia na instrukcji prowadzącego zajęcia lekcyjne.
- Dominujące metody uczenia się: Wykonanie sałatki zgodnie z poleceniami nauczyciela..
- Dominujące metody nauczania: Tłumaczenie treści.
- Środki dydaktyczne: Podręcznik, instrukcja BHP.
2. Awaryjna strategia dydaktyczna:
¨ Strategia: Praca praktyczna.
¨ Dominująca metoda uczenia się: Analiza tekstu podręcznika oraz ilustracji z tablic dydaktycznych.
¨ Dominująca metoda nauczania: Zadawanie teoretycznych ćwiczeń mających na celu pobudzenie wyobraźni ucznia.
¨ Środki dydaktyczne: Podręcznik.
L.p.
Fazy/ogniwa lekcji
1.
Czynności organizacyjne (sprawdzenie obecności, wpis tematu lekcji do dziennika)
5
2.
Uświadomienie celów lekcji
3.
Zapoznanie z tematem lekcji
4.
Rozwinięcie celów dydaktycznych w struktury wiedzy i umiejętności
5.
Praca nad tematem lekcji
15
6.
Podsumowanie
7.
Czynności organizacyjno porządkowe, zakończenie lekcji
VI. Przebieg lekcji
Faza/ogniwa lekcji
Czynności organizacyjne
- czynności wstępne – powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji; omówienie warunków bezpieczeństwa podczas zajęć
- zajmują miejsca, wykonują polecenia nauczyciela
- omówienie organizacji zajęć i podanie głównego celu zajęć
- z uwagą wsłuchują się w wykład prowadzącego, zadając pytania
Podanie tematu lekcji
- zapis w dzienniku
- przygotowanie potrzebnych materiałów
Rozwinięcie tematu lekcji
grudzien33