Przykładowa lista kontrolna Strona 5 z 5
Przykładowa lista kontrolna spełniania kryteriów pozwalająca dokonać oceny spełniania przez szkolę lub placówkę wymagań w czterech obszarach pracy
Wymaganie
Poziom spełniania kryterium
Ocena realizacji zadań ocenianych w danym kryterium i w danym zakresie
Kryterium oceny
A
B
C
D
Zadowalająca
Niezadowalająca – zadania wymagają jeszcze pracy
Zadania wymagają natychmiastowych działań naprawczych
OBSZAR I Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki.
Wymaganie 1.1. Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Wyniki sprawdzianu i egzaminów są analizowane w celu poprawy jakości pracy szkoły lub placówki
Do analizy wyników sprawdzianu i egzaminów wykorzystuje się różnorodne metody analizy wyników
W szkole lub placówce są wdrażane wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów
Wdrażane w szkole lub placówce wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia
Wymaganie 1.2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej
W szkole lub placówce diagnozuje się i analizuje osiągnięcia uczniów, uwzględniając ich możliwości rozwojowe
W szkole lub placówce formułuje się i wdraża wnioski z analizy osiągnięć uczniów, dostrzegane są możliwości uzyskiwania przez uczniów lepszych wyników w nauce
Wdrożone wnioski przyczyniają się do poprawy wyników w nauce uczniów
Wymaganie 1.3. Uczniowie są aktywni
Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w szkole lub placówce
Uczniowie są samodzielni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły lub placówki
W szkole lub placówce realizuje się działania zainicjowane przez uczniów
bajbus396