Marzec 2011
Ośrodki zainteresowań
1.Przedszkolaki kochają zwierzaki .
2.Tyle kobiet dookoła / Marcowa pogoda.
3.Szukamy wiosny
4.Przyroda budzi się do życia.
5.Wiosna w ogrodzie
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
PRZEDSZKOLAKI KOCHAJĄ ZWIERZAKI
28.02.-04.03.2011r.
1.( 3/12/13 ) „ Mój przyjaciel pies ” –rozmowa z dziećmi na temat opieki nad zwierzętami.
· dziecko zna cechy psa;
· nazywa wygląd psa, zna sposób jego poruszania się oraz odżywiania;
· zna wygląd podstawowych figur geometrycznych;
-d
2.( 14 /9 ) Buda dla psa – wyklejanie budy z figur geometrycznych
· dziecko prawidłowo wykonuje pracę plastyczną;
3.( 1/3 „ Koty Oli” – opowiadanie obrazka połączone
z wykonaniem zadania indywidualnego w kartach pracy.
· wypowiada się na temat obrazka,
· wie ,co oznacza odpowiedzialność za zwierzęta i konieczność opiekowania się nimi,
4. ( 5/ 6 )Zestaw ćwiczeń gimnastycznych prowadzony metodą zadaniową.
· ćwiczy zgodnie z poleceniem wychowawcy,
· przestrzega określonych reguł w zabawach ruchowych
Ø ( 12/3 )„ Zwierzęta domowe i nie domowe” – zabawa dydaktyczna, nazywanie zwierząt na obrazkach.
Ø ( 3 )„ Zwierzęta i ich głosy” – zabawy ortofoniczne.
Ø ( 13 )„Kotek i płotek” – zabawa dydaktyczna. Stosowanie określeń: nad, pod, na, obok.
Ø ( 15 )Wyjście z dziećmi do biblioteki na głośne czytanie oraz wypożyczenie książek.
Ø ( 7 ) „ Koty i kotki” – zabawa prowadzona w formie opowieści ruchowej.
Ø ( 14 )„ O którym obrazku opowiadam?”- zab. dydaktyczna
Ø ( 8 )Śpiewanie piosenek z repertuaru przedszkola – utrwalenie piosenek poznanych w miesiącu listopadzie, zabawy taneczne i rytmiczne na tle piosenek.
Ø ( 9 )„ Piesek” – lepienie z plasteliny, zorganizowanie wystawy psów.
Ø ( 1 )Zabawy dowolne w kącikach tematycznych wg zainteresowań dzieci.
5.( 1/ 13 /3 ) „ Większy” – słuchanie wiersza K. Pokorskiej, zabawa dydaktyczna „ Zwierzęta” .
· porównuje wielkości zwierząt,
· porządkuje zwierzęta wg wielkości malejącej i wzrastającej,
6. ( 8 )„Piesek” – osłuchanie i nauka piosenki.
· potrafi indywidualnie zaśpiewać piosenkę
7. ( 1/3/8/7/)„Przedszkolaki kochają zwierzaki” – spotkanie z pracownikami przytuliska dla zwierząt. Prezentacja krótkiego programu artystycznego, wzbudzenie w dzieciach pozytywnych uczuć- chęci niesienia pomocy innym oraz udziału w akcji ,,Przedszkolaki kochają zwierzaki”.
8.( 1/3 )„ Na podwórku koło bramy” – słuchanie wiersza H. Łochockiej połączone z zabawa dydaktyczną „ Mamy i ich dzieci”.
· nazywa zwierzęta dorosłe i ich dzieci,
· wie jak dorosłe zwierzęta opiekują się swoimi młodymi.
9.( 9 )Zwierzęta” – odrysowanie i kolorowanie - wdrażanie do uważnego słuchania, doskonalenie koordynacji wzrokowo - ruchowej.
· rysuje zwierzęta wg określonej zasady – od najmniejszego do największego
Ø ( 14 )„ Kotek” – rysowanie pod dyktando.
Ø ( 1/ 4 )Działalność dowolna w zespołach przy stolikach: gry, układanki, itp. – organizowanie samodzielnie czasu wolnego przeznaczonego na zabawę.
Ø ( 14) „Które zdjęcie było pierwsze” – karta pracy
Ø ( 2 )Wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole.
Ø (1/8 )Zabawa ruchowa z wykorz. muzyki z Klanzy ,,Orzeszki’’.
Ø ( 13),,Jaki to kolor?’’ – utrwalenie nazw podstawowych kolorów.
Ø ( 1/14) Zabawa ,,Głuchy telefon.
Ø ( 4 ) Konstruowanie budowli z klocków – podejmuje próbę budowli;
( 5/6 /11) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
( 5/6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5/6 ) Zabawy ruchowe
„ Figurki”- bieżna
„ Pająk i muchy”- orientacyjno- porządkowa
„ Pies i kotek”- orientacyjno- porządkowa
TYLE KOBIET DOOKOŁA
07.03. – 09.03.2011r.
1.( 1/15) „Tyle kobiet dookoła” – słuchanie wiersza H. Łochockiej. zainteresowanie dzieci pracą zawodową kobiet
· potrafi wypowiedzieć się nt kobiet i zawodów jakie wykonują( nauczycielka, sprzedawczyni, lekarka…)
2.( 9 )Kobiety w pracy – praca plastyczna- rysowanie kredkami ( I gr.) , pastelami (II gr.) ,farbami akw.(III gr.).
· prawidłowo rozplanowuje swoją pracę, dobiera odpowiednie kolory, doprowadza pracę do końca
3.(7/15) Teatrzyk w przedszkolu
· wie jak zachować się na przedstawieniu
4.( 9/ )Kwiatek dla mamy - wykonanie przestrzennej pracy plastycznej.
· doskonalenie umiejętności wycinania i składania wg wzoru.
5.( 13 )„Kwiaty w wazonie” – kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów. Wyodrębnianie przedmiotów do przeliczenia, ustawianie w rzędzie.
· liczy w zakresie sześciu i więcej
6.( 8 ) . Zabawy rytmiczne – wystukiwanie rytmu na kołatce i bębenkach – do znanych melodii. nauka piosenki „Dzień kobiet”
· aktywnie bierze udział w zabawie przy muzyce
Ø ( 1/3 )Praca kobiet – rozmowy na temat pracy mamy, babci i cioci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń ;
Ø ( 2,3)Zabiegi , higieniczno sanitarne – prawidłowo wykonuje podstawowe czynności higieniczne (podciąga rękawy, dokładnie myje ręce) ;
Ø (7)Improwizacja ruchowa „Poznajemy zawody kobiet”;
Ø (9 )Naszyjnik dla koleżanki” – przewlekanie nitki przez dziurki, nawlekanie elementów wg wzoru.
Ø (13 ) „Dziewczynki i chłopcy” – porównywanie postaci, dostrzeganie różnic i podobieństw – swobodne wypowiedzi dzieci
Ø (4/10)Zabawy układankami i gry stolikowe z wykorzystaniem kostki
Ø ( 8 )Nasze popisy – indywidualne śpiewanie piosenek i mówienie wierszy – ćwiczenia pamięci
Ø ( 14 ) Rozwiązywanie zagadek przez dzieci dotyczących różnych zawodów. Wyszukiwanie obrazków – rozwiązań zagadek
Ø ( 9 )Kolorowanie wybranych obrazków, ćw sprawności manualnej dłoni, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
MARCOWA POGODA
10.03. – 11...
elautkowska