maj 2010.doc

(89 KB) Pobierz

                                                 MAJ  2010

 

            Ośrodki zainteresowań                                           

 

1.    Dzielni strażacy;

2.    Skąd się bierze chleb;

3.    Moje książeczki;

4.    Moja mama jest kochana;

 

 

                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                             Dzielni strażacy

                             04.05. - 07.05.2010r.

 

1.( 3/15 ),,Jak Wojtek został strażakiem” słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego,

Poszerzenie wiadomości o pracy straży pożarnej

(pożar, klęski żywiołowe)

·         wie które zabawy mogą być przyczyną pożarów

 

2.( 9 ),,Wóz strażacki” praca plastyczna wykonana dowolną techniką (kolorowanie, malowanie farbami, wyklejanie kolorowym papierem).

·         rozwija umiejętności plastyczne

 

3.( 3/15 ) Dzielni strażacy – prezentacja multimedialna

·         zdobywa wiedze na temat straży pożarnej

·         poznanie ciężkiej pracy strażaka

 

4. ( 13 ).Zabawa dydaktyczna ,,Po lewej, po prawej stronie”,

rozwijanie orientacji przestrzennej. Określanie gdzie

jest więcej, gdzie jest mniej, a gdzie tyle samo

·         potrafi ocenić gdzie jest więcej, a gdzie mniej

przeliczając elementy

 

 

 

Ø      ( 3  ).,,Pali się”- słuchanie wierszy znanych dzieciom pisarzy prozy dziecięcej

 

Ø      ( 14 ),,Strażak”- składanie obrazka z części, ćw. percepcji wzrokowej

 

Ø      ( 3 ).,,Zapałki” słuchanie bajki z serii ,,Bezpieczny świat”, poznanie skutków

zabawy zapałkami.

 

Ø      (14 )Ćwiczenie sprawności manualnej, nawlekanie koralików na sznurki wg wymyślonego rytmu.

 

Ø      ( 8) Śpiewajmy razem – wspólny śpiew piosenek przedszkolnych;

Ø      ( 5  ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub parku – odbijanie na śniegu śladów dłoni, butów.

Ø      ( 5  )  Zabawy ruchowe na hollu z wykorzystaniem  sprzętu sportowego – przestrzeganie ustalonych reguł bezpiecznej zabawy.

 

Ø      ( 9/14) Drabina strażacka – ćwiczenia w cieciu nożyczkami

 

 

( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 ,6 )   Zabawy ruchowe

-z el równowagi „Długa linka”

-z el skłonu „Winda”

- z el. biegu ,,Kto prędzej dookoła”

- z el. wspinania„Powódź”-

 

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                  Skąd się bierze chleb

                                   10.05. – 15.05.2010r.

 

1.(3,4,10) Skąd się bierze chleb – zapoznanie dz. z historią powstania chleba w oparciu o historyjkę obrazkową „Od ziarenka do bochenka”

·         dz. wie do czego służą różne produkty, co możemy z nich zrobić,

·         na czym polega praca piekarza,

 

2.(8) Majowy krakowiaczek – zapoznanie dz. z piosenką oraz układem ruchowym,

·         dz. rozwija pamięć muzyczną i ruchową, śpiewa piosenkę grupowo i solo

 

3. (9,2) Rodzaje pieczywa – lepienie z plasteliny lub masy solnej ;

·         dz. zna różne rodzaje pieczywa, poprawnie je nazywa, porządkuje swoje miejsce pracy.

.

4. (15,6) Wycieczka autokarowa do Muzeum Chleba w Radzionkowie – przybliżenie tradycji i historii regionu, stwarzanie okazji do kontaktu z wytworami kultury i sztuki ludowej,

·         potrafią w bezpieczny sposób korzystać ze środków transportu

 

5(  5.6    ).Zestaw ćwiczeń ruchowych w ogrodzie przedszkolnym – pokonywanie naturalnych nierówności terenu, kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej.

·         pokonuje naturalne nierówności terenu

·         bierze aktywny udział w zajęciu

 

Ø       Zabawy wg wyboru dzieci – dz. umie w ugodowy sposób rozwiązywać konflikty

 

Ø      (7) „Co to jest” – zagadki pantomimiczne – dz. pokazuje i rozwiązuje zagadki

 

Ø      (12) „Dwa wiatry” – w oparciu o wiersz rozmowa „Co może spowodować wiatr’

 

Ø      (4) Zgaduj – zgadula – rozwiązywanie zagadek słownych

 

Ø      (6) Jak bezpiecznie podróżować – rozmowa przygotowująca dzieci do wycieczki autokarowej

 

Ø      (14) Popołudnie z książką

 

Ø      (7) Zabawy tematyczne – dz. samodzielnie organizuje zabawę, odgrywa określone role, wykorzystuje rekwizyty

 

( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 ,6 )   Zabawy ruchowe

„Kwiatek rośnie” – zab. kształcąca postawę

„ Kto dłużej wytrzyma” – naśladowcza

„Czerwone zielone” – orient – porządkowa

„Celuj w okienko” – z el. rzutu

 

 

 

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

                       Inne formy działalności

                                         Moje książeczki

                                      17.05.- 21.05.2010r.

 

1.(    )Rozmowa z dziećmi nt ,,Moja ulubiona książka”, przyniesienie swoich ulubionych książeczek, próby opowiedzenia jej treści,

·         rozbudzanie zainteresowań książką, właściwe z niej korzystanie.

·         wie jak należy obchodzić się z książkami

 

2. (8) Rytmika – zabawy przy muzyce „Mama deszcz” 

·         dz. wybrzmiewa rytm muzyki, piosenek na instrumentach perkusyjnych,

·         interpretuje muzykę ruchem

 

3.(3/14 )„Droga powstania książeczki”- historyjka obrazkowa

·         wyrabianie pozytywnego stosunku do książki

jako źródła wiedzy

 

4.( 9),,Moja własna książeczka”  rysowanie kredkami świecowymi lub ołówkowymi.

·         potrafi wymienić swoją ulubioną bajeczkę

·         dba o estetykę pracy

        

5.(   5/6) Zestaw zabaw ruchowych z elementami gimnastyki W. Sherborne, wyrabianie umiejętności współdziałania, reagowania na polecenia, wyrażanie uczuć gestem, mimiką, zaj. socjoterapeutyczne.

·         reagują na polecenia

·         pokonują lęk i nieśmiałość w kontaktach z drugim dzieckiem

 

 

Ø      ( 3/14     )Indywidualne i zbiorowe recytowanie znanych wierszy, śpiewanie znanych piosenek, nabywanie odwagi i pewności siebie

 

Ø      9 ),,Zakładka do książki”- rysowanie mazakami na powierzchni ograniczonej (pasek papieru), wypełnianie powierzchni elementami dekoracyjnymi według wyobraźni i fantazji dzieci.

 

Ø      14 )Zab. dyd. ,,Pokaż obrazek o którym mówię” - dzieci kojarzą przedmio z opisem, wskazują go i podają jego nazwę.

 

Ø      ( 3/15 ) Wycieczka do biblioteki – udział w spotkaniu z panią bibliotekarką, zapoznanie dzieci ze sposobem wypożyczania książek.- wie, że w bibliotece można wypożyczać

 

Ø      ( 1/13 )Zab. dyd.: ,,Prawda czy fałsz?”, ,,Czyj to głos?”, ,,Co się zmieniło w układzie zabawek?”.

 

Ø      (     ) Zabawy a teatr

 

Ø      ( 3 )Słuchanie najpopularniejszych bajek czytanych przez N. Dzieci skupiają uwag3 na słuchaniu tekstu czytanego i odpowiadają na pytania N. dot. treści bajki.

( 5, 6 )      Zestaw ćwiczeń porannych

                          ( 5 ,6 )   Zabawy ruchowe

 

,,Znajdź sobie parę” orient. porządk.

,,Duże piłki – małe piłki” z el podskoku

,,Kto trafi” z el celowania

,,Berek czarodziej” z el biegu (KLANZA)

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin