MAJ 2010
Ośrodki zainteresowań
1. Dzielni strażacy;
2. Skąd się bierze chleb;
3. Moje książeczki;
4. Moja mama jest kochana;
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
Dzielni strażacy
04.05. - 07.05.2010r.
1.( 3/15 ),,Jak Wojtek został strażakiem” słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego,
Poszerzenie wiadomości o pracy straży pożarnej
(pożar, klęski żywiołowe)
· wie które zabawy mogą być przyczyną pożarów
2.( 9 ),,Wóz strażacki” praca plastyczna wykonana dowolną techniką (kolorowanie, malowanie farbami, wyklejanie kolorowym papierem).
· rozwija umiejętności plastyczne
3.( 3/15 ) Dzielni strażacy – prezentacja multimedialna
· zdobywa wiedze na temat straży pożarnej
· poznanie ciężkiej pracy strażaka
4. ( 13 ).Zabawa dydaktyczna ,,Po lewej, po prawej stronie”,
rozwijanie orientacji przestrzennej. Określanie gdzie
jest więcej, gdzie jest mniej, a gdzie tyle samo
· potrafi ocenić gdzie jest więcej, a gdzie mniej
przeliczając elementy
Ø ( 3 ).,,Pali się”- słuchanie wierszy znanych dzieciom pisarzy prozy dziecięcej
Ø ( 14 ),,Strażak”- składanie obrazka z części, ćw. percepcji wzrokowej
Ø ( 3 ).,,Zapałki” słuchanie bajki z serii ,,Bezpieczny świat”, poznanie skutków
zabawy zapałkami.
Ø (14 )Ćwiczenie sprawności manualnej, nawlekanie koralików na sznurki wg wymyślonego rytmu.
Ø ( 8) Śpiewajmy razem – wspólny śpiew piosenek przedszkolnych;
Ø ( 5 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub parku – odbijanie na śniegu śladów dłoni, butów.
Ø ( 5 ) Zabawy ruchowe na hollu z wykorzystaniem sprzętu sportowego – przestrzeganie ustalonych reguł bezpiecznej zabawy.
Ø ( 9/14) Drabina strażacka – ćwiczenia w cieciu nożyczkami
( 5, 6 ) Zestaw ćwiczeń porannych
( 5 ,6 ) Zabawy ruchowe
-z el równowagi „Długa linka”
-z el skłonu „Winda”
- z el. biegu ,,Kto prędzej dookoła”
- z el. wspinania„Powódź”-
Skąd się bierze chleb
10.05. – 15.05.2010r.
1.(3,4,10) Skąd się bierze chleb – zapoznanie dz. z historią powstania chleba w oparciu o historyjkę obrazkową „Od ziarenka do bochenka”
· dz. wie do czego służą różne produkty, co możemy z nich zrobić,
· na czym polega praca piekarza,
2.(8) Majowy krakowiaczek – zapoznanie dz. z piosenką oraz układem ruchowym,
· dz. rozwija pamięć muzyczną i ruchową, śpiewa piosenkę grupowo i solo
3. (9,2) Rodzaje pieczywa – lepienie z plasteliny lub masy solnej ;
· dz. zna różne rodzaje pieczywa, poprawnie je nazywa, porządkuje swoje miejsce pracy.
.
4. (15,6) Wycieczka autokarowa do Muzeum Chleba w Radzionkowie – przybliżenie tradycji i historii regionu, stwarzanie okazji do kontaktu z wytworami kultury i sztuki ludowej,
· potrafią w bezpieczny sposób korzystać ze środków transportu
5( 5.6 ).Zestaw ćwiczeń ruchowych w ogrodzie przedszkolnym – pokonywanie naturalnych nierówności terenu, kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej.
· pokonuje naturalne nierówności terenu
· bierze aktywny udział w zajęciu
Ø Zabawy wg wyboru dzieci – dz. umie w ugodowy sposób rozwiązywać konflikty
Ø (7) „Co to jest” – zagadki pantomimiczne – dz. pokazuje i rozwiązuje zagadki
Ø (12) „Dwa wiatry” – w oparciu o wiersz rozmowa „Co może spowodować wiatr’
Ø (4) Zgaduj – zgadula – rozwiązywanie zagadek słownych
Ø (6) Jak bezpiecznie podróżować – rozmowa przygotowująca dzieci do wycieczki autokarowej
Ø (14) Popołudnie z książką
Ø (7) Zabawy tematyczne – dz. samodzielnie organizuje zabawę, odgrywa określone role, wykorzystuje rekwizyty
„Kwiatek rośnie” – zab. kształcąca postawę
„ Kto dłużej wytrzyma” – naśladowcza
„Czerwone zielone” – orient – porządkowa
„Celuj w okienko” – z el. rzutu
Moje książeczki
17.05.- 21.05.2010r.
1.( )Rozmowa z dziećmi nt ,,Moja ulubiona książka”, przyniesienie swoich ulubionych książeczek, próby opowiedzenia jej treści,
· rozbudzanie zainteresowań książką, właściwe z niej korzystanie.
· wie jak należy obchodzić się z książkami
2. (8) Rytmika – zabawy przy muzyce „Mama deszcz”
· dz. wybrzmiewa rytm muzyki, piosenek na instrumentach perkusyjnych,
· interpretuje muzykę ruchem
3.(3/14 )„Droga powstania książeczki”- historyjka obrazkowa
· wyrabianie pozytywnego stosunku do książki
jako źródła wiedzy
4.( 9),,Moja własna książeczka” rysowanie kredkami świecowymi lub ołówkowymi.
· potrafi wymienić swoją ulubioną bajeczkę
· dba o estetykę pracy
5.( 5/6) Zestaw zabaw ruchowych z elementami gimnastyki W. Sherborne, wyrabianie umiejętności współdziałania, reagowania na polecenia, wyrażanie uczuć gestem, mimiką, zaj. socjoterapeutyczne.
· reagują na polecenia
· pokonują lęk i nieśmiałość w kontaktach z drugim dzieckiem
Ø ( 3/14 )Indywidualne i zbiorowe recytowanie znanych wierszy, śpiewanie znanych piosenek, nabywanie odwagi i pewności siebie
Ø ( 9 ),,Zakładka do książki”- rysowanie mazakami na powierzchni ograniczonej (pasek papieru), wypełnianie powierzchni elementami dekoracyjnymi według wyobraźni i fantazji dzieci.
Ø ( 14 )Zab. dyd. ,,Pokaż obrazek o którym mówię” - dzieci kojarzą przedmio z opisem, wskazują go i podają jego nazwę.
Ø ( 3/15 ) Wycieczka do biblioteki – udział w spotkaniu z panią bibliotekarką, zapoznanie dzieci ze sposobem wypożyczania książek.- wie, że w bibliotece można wypożyczać
Ø ( 1/13 )Zab. dyd.: ,,Prawda czy fałsz?”, ,,Czyj to głos?”, ,,Co się zmieniło w układzie zabawek?”.
Ø ( ) Zabawy a teatr
Ø ( 3 )Słuchanie najpopularniejszych bajek czytanych przez N. Dzieci skupiają uwag3 na słuchaniu tekstu czytanego i odpowiadają na pytania N. dot. treści bajki.
,,Znajdź sobie parę” orient. porządk.
,,Duże piłki – małe piłki” z el podskoku
,,Kto trafi” z el celowania
,,Berek czarodziej” z el biegu (KLANZA)
elautkowska