Temat:Gry i zabawy ruchowe doskonalące elementy i technikę w piłce nożnejS: Koordynacja i szybkość reakcji.
U: Gry i zabawy w doskonaleniu techniki piłki nożnej.
W: Rola gier i zabaw w piłce nożnej.
Miejsce: boisko
Czas: 45 min.
Przybory: piłki do piłki nożnej, paliki, narzutki
Liczba ćwiczących:
Grupa szkoleniowa: studenciProwadzący: xxxxxxx
Część toku lekcyjnego /rodzaje zadań/
treść zajęć
czas/il.powt.
Uwagi organizacyjne i metodyczne
I. Wstępna. Moment organizacyjno porządkowy. Zabawa ożywiająca.
Ćw RR
Ćw NNĆw tł w pł złożonej
Ćw w podporachĆw w podskokach
1.Zbiórka, powitanie, sprawdzenie listy obecności, podanie zadań lekcji.
2. „berek głową” – zadaniem berka jest trafić uciekającego piłką głową po własnym podrzucie. Po trafieniu zmiana berka.
4.Prowadzenie piłki zew.cz. stopy, z równoczesnym krążeniem asynchronicznym rr.5.Prowadzenie piłki, na jeden gwizdek przyspieszenie, na dwa wyprzedzenie piłki i zatrzymanie jej poprzez przysiad.6.W rozkroku piłka w rękach trzymana ponad głową rr wyprostowane. Krążenia tułowiem.7.Przysiad kuczny, wyrzuty nn na przemian raz do podporu prostego raz do rozkrocznego.8.Przeskoki ponad piłką obunóż przodem a następnie bokiem
2’3’8’
Ćwiczący ustawieni w dwuszeregu, raport, sprawdzenie obecności i ubiorów. Wybór berka. Pole zabawy ograniczone. W cel intensyfikacji zabawy wprowadzamy dodatkowych berków
Sygnał rozpoczęcia i zakończenia ćw. daje nauczyciel.
II.GłównaGra 1x1 doskonaląca dryblingZabawa doskonaląca uderzenie
Gra doskonaląca prowadzenie i odbiór piłki
Gra doskonaląca grę bez przyjęcia piłki i bez piłkiGra doskonaląca prowadzenie piłkiIII.KońcowaZabawa uspokajająca. Moment porządkowy
1.„Piłka na linii” ćwiczący dobrani są parami. Na sygnał poszczególne pary rozpoczynają grę. Punkt zdobywa zawodnik który ustawi piłkę na wyznaczonym miejscu.2.„Wybijanka” grający dzielą się na dwie drużyny, jedna ustawia się w kole w rozsypce a druga na jego obwodzie. Ci na obwodzie podają sobie piłkę dowolnym sposobem. W pewnym momencie starają się trafić zawodników znajdujących się w kole. Trafiony zawodnik wychodzi z koła. Zabawa toczy się do momentu, gdy nikogo nie będzie już w kole. Następuje zamiana ról3.„Blokada dryblingu” każda drużyna wyznacza obrońcę. Pozostali są w posiadaniu piłek, które prowadzą po własnej połowie. Obie drużyny jednocześnie wysyłają obrońców na pole przeciwnika. Zadaniem ich jest wybicie jak największej liczby piłek przeciwnikom z ich pola. Zawodnik, który stracił piłkę jest eliminowany z gry4. „Prowadź piłkę, zatrzymaj, zabierz inną:” wszyscy (za wyjątkiem jednego) ćwiczący mają piłkę; zabawa polega na prowadzeniu piłki dowolną częścią stopy w wolnym biegu i na sygnał prowadzącego zatrzymaniu jej podeszwą i dobiegnięciu jak najszybciej do innej, wolnej piłki; ćwiczący bez piłki starają się ją zdobyć w ten sam sposób.5.„Gra do 6 podań” zawodnicy podają między sobą piłkę z pierwszego podani. Punkt zdobywa drużyna, która wykona 6 podań z pierwszego podania.. Wygrywa zespół, który zdobędzie więcej punktów.6.„Wyścig z slalomem” zawodnicy podzieleni na dwie drużyny wykonują slalom miedzy pachołkami noga dalszą od pachołka i wykonują podanie do nastepnego kolegi z drużyny.1. Żonglerka z liczeniem w parach – ćwiczący jeden żongluje piłkę a drugi pokazuje ilość palców. Zawodnik ćwiczący stara się odczytać liczbę palców2.Czynności organizacyjne, zbiórka, zdanie przedmiotów, omówienie zajęć, pożegnanie.
4’4’4’7’5’4’2’2’
Prowadzący podaje miejsce ustawienia piłki przez ćiwczącychProwadzący dba o bezpieczeństwo wykonywanego ćwiczeniaProwadzący wyznacza pole gry i ćwiczącego bez piłki
Ćwiczący sami licza sobie podania. Niećwiczący ustawiają slalom. Po błędzie jednego z ćwiczących następuje zmiana w parachNiećwiczący zbierają sprzęt, nagrodzenie wyróżniających się graczy
dafi112