Wiosenne kwiaty- konspekt zajec zintegrowanych w kl. I.doc

(41 KB) Pobierz
KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE I

 

KONSPEKT ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE I

 

Temat bloku: Witaj wiosno.

Temat dnia: Pierwsze wiosenne kwiaty.

 

Zadania dydaktyczno- wychowawcze:

 

edukacja środowiskowa

-          kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania wiosennych kwiatów

-          uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody

-          wdrażanie do ochrony przyrody

 

edukacja polonistyczna

-          bogacenie słownika uczniów

-          utrwalanie umiejętności wyróżniania głosek, liter, sylab, samogłosek i dwuznaków

      w wyrazach

-          ćwiczenia w głośnym i cichym czytaniu

-          kształtowanie umiejętności budowania logicznej, poprawnej gramatycznie wypowiedzi

 

edukacja matematyczna

-          utrwalanie pamięciowego dodawania i odejmowania w zakr. 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego

-          rozwijanie logicznego myślenia

 

 

Metody: podająca (objaśnienie), problemowe (klasyczna, aktywizująca – gry dydaktyczne), eksponująca (ekspozycja)

 

Formy: zbiorowa, grupowa, indywidualna

 

Środki dydaktyczne:

-          ilustracje wiosennych kwiatów, podpisy do nich z krótkimi opisami

-          podręcznik „Wesoła szkoła” cz. IV

-          puzzle matematyczne

-          tabelki do obliczania ilości głosek, liter i sylab w wyrazach

-          rysunki kwiatów do zabawy matematycznej

-          diagramy do wykreślania nazw kwiatów.

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

1.      Powitanie.

2.      Nawiązanie do omawianego wcześniej opow. „Nasze i wasze” z lektury „Jacek, Wacek i Pankracek”.

3.      Dobieranie podpisów do ilustracji kwiatów na podst. krótkich opisów, czytanych  przez dobrze czytające dzieci.

      Wypowiedzi uzasadniające wybór.

4.      Słuchanie czyt. przez N wiersza „Zwiastuny wiosny” celem odpowiedzi na pytanie:

Co mówią o sobie kwiaty?

5.      Głośne zbiorowe czytanie wiersza.

6.      Zabawa utrwalająca zdobyte wiadomości -„Prawda czy fałsz”.

Dzieci wstają z ławek. Nauczyciel podaje prawdziwe i fałszywe informacje o poznanych kwiatach. Na prawdę dzieci reagują np. wysokim wspięciem na palce i uniesieniem rąk w górę, na fałsz – przysiadem. Jest to jednocześnie zabawa ruchowa.

7.      Analiza pisowni wybranych nazw kwiatów poprzez odpowiedzi na pytania: Które nazwy są 3-sylabowe? W których nazwach występują dwuznaki? W których nazwach występują spółgłoski miękkie?

Analizowane nazwy dzieci mają rozłożone przed sobą na stolikach.

8.      Obliczanie ilości głosek, liter i sylab w wyrazach z wykorzystaniem przygotowanych tabelek.

Praca w grupach 2-osobowych.

            

wyraz

Ile głosek?

Ile liter?

Ile sylab?

samogłoski

dwuznaki

krokus

 

 

 

 

 

przylaszczka

 

 

 

 

 

przebiśnieg

 

 

 

 

 

 

9.      Wykreślanie z diagramów nazw kwiatów celem uzyskania odpowiedzi na pytanie: Dlaczego wiosenne kwiaty oglądamy tylko na ilustracjach? (Hasło: To rośliny chronione).

 

            

T

O

Z

A

W

I

L

E

C

R

O

Ś

L

I

N

Y

K

R

O

K

U

S

C

H

P

R

Z

Y

L

A

S

Z

C

Z

K

A

R

O

S

A

S

A

N

K

A

N

I

O

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin