Scenariusz. Gr.mieszana. Wagoniki z węglem. Wprowadzenie liczby 4..doc

(30 KB) Pobierz
KONSPEKT Z ZAJĘCIA OTWARTEGO PRZEPROWADZONEGO W DNIU 27

KONSPEKT Z ZAJĘCIA OTWARTEGO PRZEPROWADZONEGO W DNIU 27.11.2002r.

 

  1. Grupa: mieszana
  2. Główne treści programowe:

6 – latki: posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi; czytanie cyfr oznaczających liczby 1, 2, 3, 4, ujmowanie praktycznych czynności w zapis i czytanie tych zapisow.

5 – latki: klasyfikowanie zbiorów wg ich liczebności – liczenie elementów zbioru, odwzorowywanie zbiorów za pomocą liczmanów, kształtowanie pojęcia liczby głównej i porządkowej w zakresie sześciu.

4 – latki: porównywanie liczebności zbiorów ( równo, mniej, więcej, więcej o jeden, mniej o jeden. Kształtowanie pojęcia liczby głównej i porządkowej w zakresie czterech. Posługiwanie się liczebnikami: 1, 2, 3, 4.

4, 5, 6 –latki: budzenie zaciekawienia życiem społeczności najbliższego otoczenia przedszkola. Bogacenie wiedzy o własnym kraju, bliższe poznanie wybranego regionu.

  1. Temat kompleksowy: „Śląsk, na którym mieszkam”.
  2. Temat dnia: „Wagoniki z węglem”.
  3. Obszar aktywności: umysłowa, ruchowa, społeczna.
  4. Cele ogólne:

·         Dziecko wie co oznacza cyfra „4”, kojarzy ją z liczba „4”( 6 –latki; 5 –latki wg chęci )

·         Dziecko potrafi liczyć i odczytywać cyfry w zakresie 1-4 ( 6 –latki; 5 – latki wg chęci)

·         Dziecko potrafi przeliczać elementy zbioru w zakresie sześciu( 5l. )

·         Dziecko potrafi przeliczać elementy zbioru w zakresie czterech( 4l. )

·         Dziecko potrafi porównać liczebność zbioru posługując się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo.

  1. Metody pracy: czynna – zadania stawiane do wykonania, słowna – opis , instrukcja.
  2. Formy pracy: z całą grupą, indywidualnie.

             Proponowany przebieg zajęcia:

    1. „Dziwny worek” – dzieci rozpoznawają różne przedmioty znajdujące się w worku poprzez dotyk, nazywają te przedmioty.
    2. „Czy to jest węgiel?” – wypowiedzi dzieci na temat charakterystycznych cech węgla – dzieci potrafią powiedzieć jak powstał węgiel, do czego służy.
    3. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Węgielek muzykant”.
    4. „Do którego wagonika?” – do każdego wagonu przyczepiona jest koperta, w której znajdują się liczmany węgla. Zadaniem dzieci jest przeliczenie liczmanów, włożenie do wagonu takiej samej ilości brył prawdziwego węgla. Następnie dzieci dopasowują do odpowiedniej ilości węgla cyfrę.
    5. Zabawa ruchowa „Pociągi”.
    6. Zabawa z liczmanami – dziecko przelicza elementy zbioru, przyporządkowuje cyfrę do danego zbioru ( praca indywidualna ).

            Proponowany przebieg zajęcia:

    1. „Dziwny worek” – dzieci rozpoznawają różne przedmioty znajdujące się w worku poprzez dotyk, nazywają te przedmioty.
    2. „Czy to jest węgiel?” – wypowiedzi dzieci na temat charakterystycznych cech węgla – dzieci potrafią powiedzieć jak powstał węgiel, do czego służy.
    3. Zabawa ruchowo-naśladowcza do piosenki „Węgielek muzykant”.
    4. „Do którego wagonika?” – do każdego wagonu przyczepiona jest koperta, w której znajdują się liczmany węgla. Zadaniem dzieci jest przeliczenie liczmanów, włożenie do wagonu takiej samej ilości brył prawdziwego węgla. Następnie dzieci dopasowują do odpowiedniej ilości węgla cyfrę.
    5. Zabawa ruchowa „Pociągi”.
    6. Zabawa z liczmanami – dziecko przelicza elementy zbioru, przyporządkowuje cyfrę do danego zbioru ( praca indywidualna ).

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin