Świadome zakupy - Arkadiusz Podlaski.pdf

(893 KB) Pobierz
107132468 UNPDF
107132468.001.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Niniejszy ebook jest własnością prywatną .
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 10.09.07
Tytuł: Świadome zakupy
Autor: Arkadiusz Podlaski
Wydanie I
ISBN: 978-83-7521-478-9
Projekt okładki:
Korekta: Lidia Kaźmierczak
Skład: Sylwia Fortuna
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW: www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
107132468.002.png 107132468.003.png
Książkę dedykuję moim Rodzicom
SPIS TREŚCI
Wstęp
...................................................................................5
1.1.
Nie tak dawno temu…
........................................................................5
1.2.
Magia hipermarketów
.......................................................................7
1.3.
Co zyskasz, czytając tę publikację?
....................................................9
1.4.
O autorze słów kilka
........................................................................10
Hipermarkety – wprowadzenie
..........................................12
2.1.
Historia i rozwój hipermarketów
....................................................13
2.2.
Dlaczego hipermarkety odniosły taki sukces?
................................16
2.3.
Efekty społeczne istnienia hipermarketów
.....................................18
2.4.
Shopoholizm – choroba XXI wieku
................................................21
Źródła oddziaływań
...........................................................25
3.1.
Gazetki reklamowe
..........................................................................26
3.2.
Zapraszamy do środka
....................................................................30
3.3.
Uśmiechnięte roboty
.......................................................................38
3.4.
Zabawy z cenami
.............................................................................44
3.5.
Programy lojalnościowe
..................................................................50
3.6.
Kasy, kasjerki i kasjerzy
..................................................................55
Psychologia klienta
............................................................58
4.1.
Czeski sen
........................................................................................59
4.2.
Reguła wzajemności
........................................................................61
4.3.
Społeczny dowód słuszności
...........................................................64
4.4.
Niedostępność
.................................................................................66
4.5.
Efekt aureoli
....................................................................................69
4.6.
Cena a faktyczna wartość produktu
...............................................70
4.7.
Magiczne słowa i slogany
................................................................73
4.8.
Dysonans podecyzyjny
....................................................................76
Podsumowanie
...................................................................77
Słowniczek – przydatne pojęcia
.........................................79
Bibliografia
........................................................................81
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
107132468.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin