IRENA JURGIELEWICZOWA, TEN OBCY
1.
2.
3.
4.
To mogło zdarzyć się naprawdę.
Czy bohaterowie „Tego obcego” mogliby zostać
naszymi przyjaciółmi?
Kim jest „obcy”?
Dom rodzinny, przyjaźń i miłość w życiu bohaterów.
Uczeń:
▪ wymienia elementy świata przedstawionego w powieści
▪ zna pojęcia: powieść psychologiczna, powieść obyczajowa
▪ zna pojęcia: postać pierwszoplanowa, drugoplanowa, epizodyczna
▪ zna pojęcie: wątek fabularny
▪ wyodrębnia wątki fabularne w powieści
▪ redaguje plan wydarzeń
▪ gromadzi informacje do charakterystyki bohaterów
▪ gromadzi słownictwo do charakterystyki
▪ odczytuje odpowiednie fragmenty tekstu
▪ nazywa cechy postaci
▪ zna pojęcia: charakterystyka, dzieje postaci
▪ redaguje charakterystykę postaci, charakterystykę porównawczą postaci
▪ ilustruje wypowiedź o świecie przedstawionym odpowiednimi fragmentami utworu
▪ przedstawia historię Zenka
▪ ocenia postępowanie bohatera
▪ uświadamia, jak ostrożnie należy oceniać człowieka
▪ dostrzega zmiany w życiu bohatera
▪ redaguje dzieje postaci
▪ przedstawia sytuację rodzinną Uli i Zenka
▪ dostrzega relacje bohaterów z rodzicami
▪ określa problemy postaci literackich
▪ rozumie znaczenie miłości i przyjaźni w życiu bohaterów
▪ kształtuje postawę otwartości, życzliwości i zrozumienia wobec innych
▪ uczy się rozwiązywania problemów życiowych
Mat. pom. – 52
A sł...
6 97/98 – 71
1 99/00 – 49
K 73
1 01/02 – 70 (ort.)
3 04/05 – 61
M.n.p. 10/07 – 20
Sc. l. j.p. w kl.6 - 82
maj80