Disciples 3 Wskrzeszenie Instrukcja(1).pdf

(3870 KB) Pobierz
650875930 UNPDF
INSTRUKCJA
650875930.051.png 650875930.062.png 650875930.071.png 650875930.072.png 650875930.001.png 650875930.002.png 650875930.003.png 650875930.004.png 650875930.005.png 650875930.006.png 650875930.007.png 650875930.008.png 650875930.009.png 650875930.010.png 650875930.011.png 650875930.012.png 650875930.013.png 650875930.014.png 650875930.015.png 650875930.016.png 650875930.017.png 650875930.018.png 650875930.019.png 650875930.020.png 650875930.021.png 650875930.022.png 650875930.023.png 650875930.024.png 650875930.025.png 650875930.026.png 650875930.027.png 650875930.028.png 650875930.029.png 650875930.030.png 650875930.031.png 650875930.032.png 650875930.033.png 650875930.034.png 650875930.035.png 650875930.036.png 650875930.037.png 650875930.038.png 650875930.039.png 650875930.040.png 650875930.041.png 650875930.042.png 650875930.043.png 650875930.044.png 650875930.045.png 650875930.046.png 650875930.047.png 650875930.048.png 650875930.049.png 650875930.050.png 650875930.052.png 650875930.053.png 650875930.054.png 650875930.055.png 650875930.056.png 650875930.057.png 650875930.058.png 650875930.059.png 650875930.060.png 650875930.061.png 650875930.063.png 650875930.064.png 650875930.065.png 650875930.066.png
SPIS TREŚCI
I. WSTĘP ...................................................................3
II. ŚWIAT GRY ...........................................................3
Zaranie dziejów – historia stworzenia ..........................................3
Zdrada i podział ...............................................................4
Mroczne czasy .................................................................5
Wielkie wojny ..................................................................6
Pierwsza wielka wojna ...........................................................6
Druga wielka wojna .............................................................7
Światło i mrok – nowe starcie .....................................................9
Powstanie elfów ...............................................................11
Odrodzenie ...................................................................11
Rasy Nevendaaru .............................................................12
Imperium .....................................................................12
Górskie Klany .................................................................13
Hordy nieumarłych ............................................................13
Legiony Potępionych ...........................................................13
Elie Przymierze ...............................................................14
Inni mieszkańcy Nevendaaru .................................................14
III. PODSTAWOWE INFORMACJE ..............................16
Wymagania systemowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Instalacja i aktywacja .........................................................17
Instalacja .....................................................................17
Aktywacja ....................................................................18
Dezaktywacja .................................................................18
Główne menu i rozpoczęcie gry ...............................................19
Przyciski głównego menu .......................................................19
Nowa gra .....................................................................20
Kampania ....................................................................20
Pojedynczy gracz ..............................................................21
Wczytaj. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Opcje gry .....................................................................23
Opcje graiki ..................................................................24
Opcje dźwięku ................................................................24
Opcje walki ...................................................................25
Wprowadzenie do rozgrywki ..................................................25
Mapa świata i ruch ............................................................26
Mapa – interfejs i funkcje .......................................................27
Poruszanie się po mapie ........................................................29
Obiekty na mapie ..............................................................30
1
650875930.067.png
Rozwój postaci ................................................................32
Informacje o postaci ...........................................................32
Statystyki postaci ..............................................................33
Przywódcy drużyn ............................................................35
Interfejs przywódcy ............................................................36
Umiejętności ..................................................................37
Ekwipunek ....................................................................38
Wojownicy ....................................................................38
Ekwipunek drużyny ..............................................................39
Przedmioty ...................................................................39
Wyposażenie ..................................................................40
Mikstury .....................................................................41
Artefakty .....................................................................42
Przedmioty fabularne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Wa l k a .........................................................................42
Miejsca walki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Interfejs walki .................................................................43
Przebieg akcji .................................................................45
Osłona .......................................................................46
Pancerz, odporność, niewrażliwość ...............................................46
Traienie krytyczne .............................................................47
Śmierć w walce ................................................................47
Wynik walki ..................................................................47
Zdobycze wojenne .............................................................47
Stolica . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
Przyciski menu stolicy ..........................................................49
Stołeczny garnizon .............................................................50
Rekrutowanie przywódców i wojowników .........................................51
Strażnik stolicy ................................................................52
Stawianie budowli .............................................................52
Sklep .........................................................................54
Miasta ........................................................................56
Miejski garnizon ...............................................................56
Zajmowanie miasta ............................................................57
Rozwój i rozbudowa miast ......................................................58
Magia i zaklęcia ...............................................................58
Badanie zaklęć ................................................................59
Rzucanie zaklęć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60
Tworzenie run .................................................................61
Przekształcanie terenu ........................................................62
Surowce .......................................................................64
Rodzaje surowców .............................................................64
Gromadzenie surowców ........................................................64
IV. AUTORZY ............................................................66
V. POMOC TECHNICZNA .........................................68
2
650875930.068.png
I. WSTĘP
Disciples III to turowa gra strategiczna z elementami RPG. Gracz może w niej pokie-
rować jedną z kilku ras do wyboru. Wszystkie rasy są wyjątkowe, mają własne dzieje
i cechy, ale jedno je łączy – rozpaczliwie walczą o przeżycie w umierającym świecie.
Twórz wielkie armie, a następnie podbijaj nowe krainy, ochraniaj je przed wrogami
i gromadź pod swoim sztandarem uzdolnionych wodzów, bystrookich łuczników oraz
potężnych magów. Zdobywaj miasta i węzły mocy, które pomogą ci rozszerzać swoje
wpływy jeszcze bardziej! Masz siłę, by poprowadzić swoją rasę do świetności i zadecy-
dować o losie Nevendaaru!
II. ŚWIAT GRY
Zaranie dziejów – historia stworzenia
Nevendaar został stworzony bardzo dawno temu przez Bethrezena, który był wówczas
najwyższym aniołem Niebiańskiego Ojca, obdarzonym jako jedyny bezcennym darem
stwarzania. Misją anioła było stworzenie doskonałego świata, który miał być chlubą
i radością Niebiańskiego Ojca, hymnem ku jego chwale. Bethrezen nadał swemu świa-
tu nazwę Nevendaar, co w anielskim języku znaczyło „święty”.
Anioł postanowił podzielić się radością zaludniania nowego świata ze swoimi pobra-
tymcami, innymi bogami. Jego świat czekał na zapełnienie niczym puste płótno, łak-
nące dotknięć pędzla genialnego artysty.
Jako pierwsi na ziemie nowo stworzonego Nevendaaru wezwani zostali Gallean i So-
loniel, których wzajemna miłość nie miała granic. Dotknięcie Galleana wypełniło ja-
łowe ziemie szmerem liści potężnych drzew, które osłoniły glebę przed bezlitosnymi
promieniami słońca. Łzy szczęścia ronione przez piękną Soloniel, ukochaną Galleana,
rozlały się po ziemiach Nevendaaru jak życiodajny deszcz. Ludziom zdawałoby się, że
opady tego deszczu trwały wiele lat – co jednak śmiertelnikom wydaje się wiekiem, dla
istot niebiańskich trwa krótkie sekundy. I tak na nowym świecie pojawiły się oceany.
Następnie Bethrezen zaprosił mocarnego Wotana. Ten uderzył w ziemię swym potężnym
młotem, od czego ziemia zatrzęsła się, a na jej powierzchni pojawiły się łańcuchy górskie.
Nevendaar stał się piękny jak nigdy dotąd – a jednak wciąż brak mu było życia. I tak
zastępcy Bethrezena zapełnili świat swoimi dziećmi. Wśród drzew narodziły się elfy,
najstarsza rasa. Życie pojawiło się także w morskich głębinach – zamieszkał tam mor-
ski lud, dzieci Soloniel. Góry stały się domem krasnoludów, którym, ku zaskoczeniu
ich stwórcy, nie odpowiadało życie na powierzchni, więc przeniosły się pod ziemię.
3
650875930.069.png
Bethrezen również nie próżnował i kiedy inne prace zostały zakończone, stworzył
jeszcze jedną rasę, która miała być zwieńczeniem jego dzieła. Stworzył ludzi, którzy
otrzymali najcenniejszy dar, jaki istnieje – wolną wolę. Odtąd nikt nie mógł równać
się z nimi w niezależności; nikt również nie mógł przewidzieć, co zrobią – tak byli
nieprzewidywalni. Bethrezen stworzył także zwierzęta, które były prawdziwymi i od-
danymi sługami i przyjaciółmi ludzi.
Zdrada i podział
Bethrezen spojrzał jeszcze raz na swój ukochany Nevendaar i udał się do Niebiańskie-
go Ojca, by pokazać mu swój świat, stworzony ku czci Stwórcy wszelkiego stworzenia.
Nie miał żadnego pojęcia, co czeka jego samego oraz świat, w który włożył całą swą
miłość. Było bowiem tak, że zawiść zżerała niższe anioły, którym Bethrezen powierzył
zadanie opieki nad Nevendaarem. Zazdroszcząc Bethrezenowi potęgi, wykorzystały
dar, który przekazał swoim dzieciom, wolną wolę, w roli narzędzia do osiągnięcia swo-
jego mrocznego celu. Zasiały w sercach ludzi nasiona chciwości i złośliwości, a ci naj-
pierw obrócili się przeciwko sobie, a następnie przeciwko innym rasom Nevendaaru.
Skończył się pokój i harmonia. Ludzie, wiedzieni żądzami przepełniającymi ich serca
i dusze, zostawiali za sobą śmierć i zniszczenie, wywołując przerażenie u wszystkich,
którzy jeszcze nie poznali wojen i przemocy.
Co dla bogów jest zaledwie chwilą, dla ich dzieci trwa całymi latami. I gdy najwyższy
anioł obwieszczał Wszechmogącemu radosną nowinę, że wreszcie zakończył swą mi-
sję, Niebiański Ojciec spojrzał na Nevendaar, lecz nie zobaczył tam dokonań, którymi
chwalił się Bethrezen. Zamiast nich ujrzał ziemię młodego Nevendaaru skąpaną we
krwi. Piękno przyrody, podziwiane przez wszystkich bogów, było teraz ledwo widocz-
ne wśród ognia i dymu… Świat zdawał się krzyczeć ze strachu i bólu.
Nie sposób opisać słowami gniewu, który ogarnął Wszechmogącego, gdy patrzył on na
Nevendaar. Cóż to miało być? Zdrada? Kpina? Jak on śmiał splugawić w taki sposób
swoją świętą misję? Karząca ręka Niebiańskiego Ojca strąciła błądzącego anioła w ot-
chłań chaosu i na zawsze zamknęła go w tym więzieniu.
Ile światła było niegdyś w sercu Upadłego przed otrzymaniem tej kary, tyle też poja-
wiło się w nim mroku – został zupełnie sam, zdradzony przez wszystkich. Zdradził
go Niebiański Ojciec – jako że wtrącił go do niewoli i skazał na cierpienie za grzech,
których nie popełnił. Zdradzili go towarzysze, anioły – a jedyną winą Bethrezena
w ich oczach była jego miłość do Wszechmogącego. Zdradzili go wreszcie ludzie, jego
własne dzieci – jego ukochani ludzie, którzy mieli żyć w świecie pozbawionym zła.
To ostatnie musiało zaboleć Upadłego najbardziej, ponieważ ludzie zdradzili go potrój-
nie. Po pierwsze, nie stanęli przeciwko niższym aniołom, które były ogarnięte zawiścią,
w związku z czym użyli swojego boskiego daru, wolnej woli, do złych celów. Po dru-
gie, oddali ciemności zrodzonej w ich sercach młody świat, w który Bethrezen włożył
całą swoją miłość – ich to bowiem okrucieństwo i żądza władzy pogrążyły Nevendaar
4
650875930.070.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin