opinia_naucz_o_dz_w_wieku_przedszk.doc

(31 KB) Pobierz
Opinia nauczyciela o dziecku w wieku przedszkolnym

 

……………………………………..

                        Pieczątka szkoły                                                                                                         ……………….…………………………….

Miejscowość,  data

 

 

 

Opinia nauczyciela o dziecku w wieku przedszkolnym

kierowanym do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nowym Sączu

 

 

DANE OSOBOWE:

Imię i nazwisko dziecka ………………………………………………………………………...

Data i miejsce urodzenia ………………………………………………………………………..

Adres, telefon …………………………………………………………………………………...

Imiona rodziców ………………………………………………………………………………..

 

1.      Jaki jest powód skierowania dziecka do Poradni? …………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………..

2.      Na czym polegają trudności dziecka i od kiedy je zaobserwowano? .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

3.      Jak dziecko zachowuje się w przedszkolu?

a)      czynności samoobsługowe i porządkowe ………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

b)     zabawa ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

c)      kontakt z rówieśnikami ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

d)     kontakt z dorosłymi ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4.      Jak przebiega rozwój motoryczny dziecka (ogólna sprawność ruchowa, sprawność manualna, lateralizacja) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5.      Rozwój mowy (artykulacja, zasób słownictwa, aktywność słowna, formy wypowiedzi, budowa zdań) …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

6.      Jak rozwinięte są:

a)      myślenie (np.uogólnianie, rozumienie treści opowiadań, myślenie przyczynowo-skutkowe) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

b)     pamięć (np. zapamiętywanie krótkich tekstów) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

c)      uwaga (np. zdolność do koncentracji) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

7.      Środowisko rodzinne ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

8.      Inne uwagi o dziecku ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

CZĘŚĆ DOTYCZĄCA DZIECI Z KLASY WSTĘPNEJ

1.Dojrzałość emocjonalno-społeczna dziecka ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2. Gotowość do pisania (posługiwanie się narzędziami pisarskimi, nożyczkami, rysowanie, rysowanie szlaczków, odtwarzanie wzorów, liter, cyfr) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………......................................................................................................................................................

3. Gotowość do czytania (analiza i synteza głoskowa, znajomość liter, próby czytania) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. Gotowość do nauki matematyki (przeliczanie, znajomość cyfr i znaków matematycznych, dodawanie i odejmowanie w oparciu o konkrety, rozwiązywanie prostych zadań tekstowych) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

……………………………….                                                                                                             

Czytelny podpis nauczyciela                                                                                                                         

wypełniającego opinię

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin