Dojrzałość szkolna-zestawianie bibliograficzne.pdf

(123 KB) Pobierz
Dojrzałość szkolna
Dojrzałość szkolna
Zestawienie bibliograficzne w wyborze
Wydawnictwa zwarte:
1 . Babiarz M.Z., Szumilas E.M.: Zdrowotne uwarunkowania gotowości edukacyjnej dzieci
siedmioletnich rozpoczynających naukę szkolną. W: Kaja B. (red.): Wspomaganie rozwoju:
psychostymulacja, psychokorekcja. T.6. Bydgoszcz: Wydaw. Akademii Bydgoskiej im.
Kazimierza Wielkiego, 2004, s. 151-171.
2 . Brejnak W.: Czy twój przedszkolak dojrzał do nauki? Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie
PZWL, 2006.
3 . Brzezińska A.: Gotowość do czytania i pisania i jej rozwój w wieku przedszkolnym. W:
Brzezińska A. (red.): Czytanie i pisanie - nowy język dziecka. Warszawa: WSiP, 1987,
s. 30-50.
4 . Eckert U.: Test dojrzałości szkolnej dziecka z wadą słuchu. Wyd. 2 uzup. Warszawa:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, 2001.
5. Jarosz E.: Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego. Wyd. 6. Katowice: Wydaw.
Uniwersytetu Śląskiego, 2006 s. 68-77.
6 . Klus-Stańska D.: Adaptacja szkolna siedmiolatków. Olsztyn: WSP, 1994.
7 . O pomyślny start ucznia w szkole. Biuletyn nr 23 Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Oddział nr 1 w Warszawie. Warszawa: PTD, [2002].
8 . Lubomirska K.: Przedszkole: rzeczywistość i szansa. Warszawa: „Żak”, 1997, s. 145-148.
9. Pilch T. (red.): Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 1. Warszawa: "Żak”, 2003,
s. 722-729.
10 . Pomykało W. (red.): Encyklopedia pedagogiczna. Warszawa: Fundacja Innowacja, 1993,
s. 110-113.
11 . Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z.: Psychologia wychowawcza. Wyd.7. T.1.
Warszawa: WN PWN, 2002, s. 239 - 252.
12 . Przetacznikowa M.: Dojrzałość szkolna. W: Żebrowska M. (red.): Psychologia rozwojowa
dzieci i młodzieży. Wyd. 12. Warszawa: PWN, 1986, s. 512-521.
13 . Rokicińska I.: Kwestionariusz diagnozy dziecka rozpoczynającego naukę w klasie I.
Gdańsk: „Harmonia”, 2007.
14 . Sawa B.: Jeżeli dziecko źle czyta i pisze. Wyd. 6. Warszawa: WSiP, 1999.
15 . Szemińska A. (red.): Zapisy do klasy pierwszej szkoły podstawowej. Warszawa: PZWS,
1973.
16 . Szuman S.: O dojrzałości szkolnej dzieci siedmioletnich. W: Wołoszynowa L. (red.)
Materiały do nauczania psychologii. Seria II, T. 5. Warszawa: PWN, 1970, s.153-189.
17 . Tryzno E.: Diagnoza edukacyjna dzieci 6-, 7- letnich rozpoczynających naukę (wersja po
badaniach pilotażowych). Gdańsk: ”Harmonia”, 2006.
18 . Waszkiewicz E.: Stymulacja psychomotorycznego rozwoju dzieci 6-8 letnich.
Wyrównywanie startu szkolnego. Warszawa: WSiP, 1991.
19. Wilgocka - Okoń B.: Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich. Warszawa: "Żak", 2003.
20 . Wysocka E.: Diagnoza dojrzałości szkolnej jako podstawa prognozy funkcjonowania
dziecka w sytuacji szkolnej. W: Jarosz E., Wysocka E.: Diagnoza psychopedagogiczna:
podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: „Żak”, 2006, s. 183-203.
Wydawnictwa ciągłe:
1 . Baranowicz K.: Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej.
„Szkoła Specjalna” 2004 nr 4 s. 293-303.
2 . Bolechowska M.: Dojrzałość szkolna w świetle tradycji i aktualnych tendencji
oświatowych. „Chowanna” 1980 nr 1 s. 27-39.
3 . Burtowa M.: Trudności dzieci w nauce czytania i pisania u progu szkoły. „Życie Szkoły”
1987 nr 6 s. 330-335.
4. Capińska E.: Dziecko dobrze przygotowane do szkoły. „Edukacja i Dialog” 1996 nr 1 s.
39-47.
5. Dziurzyńska T.: Sześciolatek ważna sprawa. „Wychowanie w Przedszkolu” 2003 nr 6 s.
364-366.
6. Filipiak E.: Dojrzałość potrzebna od dziecka. „Psychologia w Szkole” 2005 nr 3 s. 3-10.
7 . Flanz J.: Wiedza i oczekiwania dzieci sześcioletnich wobec szkoły. „Wychowanie na co
Dzień” 2007 nr 3 s. 8–10.
8 . Grochowalska M.: Gotowość a "dojrzałość" szkolna dzieci. „Wychowanie w Przedszkolu”
1991 nr 9 s. 408-413.
9 . Gruszczyk-Kolczyńska E.: Jak kształtuje się u dzieci psychiczna dojrzałość do uczenia się
matematyki. Cz.1. „Wychowanie w Przedszkolu” 1988 nr 6 s. 323-329.
10 . Gruszczyk-Kolczyńska E.: Jak kształtuje się u dzieci psychiczna dojrzałość do uczenia się
matematyki. Cz.2. „Wychowanie w Przedszkolu” 1988 nr 7-8 s. 387-395.
11. Jaranowski W.: Sześciolatek w szkole. „Przegląd Oświatowy” 2002 nr 10 s. 6.
12 . Kowalczyk D.: Dojrzałość szkolna dzieci a ich dalsza kariera szkolna. „Edukacja. Studia.
Badania. Innowacje” 1995 nr 3 s. 43-47.
13 . Koźniewska E.: Badanie gotowości szkolnej sześciolatków. „Wychowanie w
Przedszkolu” 2007 nr 3 s. 11-15.
14. Krzywicka A.: Ważny punkt startu. „Edukacja i Dialog” 2007 nr 2 s. 30–33.
15 . Makowski K.: O pomyślny start ucznia w szkole. „Problemy Opiekuńczo –
Wychowawcze” 2002 nr 9 s. 58-60.
16 . Marek E.: O pomyślny start ucznia w szkole. "Życie Szkoły" 2003 nr 1 s. 56-62.
17 . Mazur J.: Program adaptacyjny dla uczniów klas pierwszych. „Nauczanie Początkowe”
2002/2003 nr 1 s. 38-53.
18 . Misiorna E., Misiarek S.: Próg szkolny - czyj to problem? „Wychowanie w Przedszkolu”
1995 nr 10 s. 601-603.
19 . Moczulska W.: Sześciolatek do szkoły. „Edukacja i Dialog” 2006 nr 3 s. 8-11.
20 . Nagrodzka A., Pieniężna E.: Diagnozowanie sześciolatków. „Edukacja i Dialog” 2006 nr
3 s. 12–15.
21 . Nagrodzka A., Pieniężna E.: Wstępna diagnoza rozwoju ucznia. „Wychowawca” 2005 nr
9 s. 22-23.
22 . Nyczaj-Drąg M.: Kiedy pójdę do szkoły, chciałbym… „Psychologia w Szkole” 2005 nr 3
s. 27-34.
23 . Prus-Wiśniewska H.: O przygotowaniu dziecka do szkoły. „Problemy Opiekuńczo –
Wychowawcze” 1989 nr 4 s. 113-118 (wkładka).
24 . Przybylak B.: Dojrzały emocjonalnie siedmiolatek. „Edukacja i Dialog” 2004 nr 7 s. 2-5.
25 . Rychlewska K.: Adaptacja dziecka do sytuacji szkolnej. „Edukacja i Dialog” 2006 nr 3 s.
22- 26.
26 . Salamon D.: Czynniki warunkujące osiągnięcie dojrzałości szkolnej. „Wszystko dla
Szkoły” 2006 nr 4-5 s. 19-24.
27 . Sierka M.: Gotowi do szkoły. „Psychologia w Szkole” 2005 nr 3 s. 11-15.
28 . Skoczek A.: Dziecko w sytuacji startu. „Nauczanie Początkowe” 2002/2003 nr 1 s. 14-22.
29. Sosińska T.: Działania muzyczne a przygotowanie do szkoły. „Wychowanie w
Przedszkolu” 1989 nr 3 s. 181-183.
30 . Stawiak-Ososińska M.: Jak pomóc dziecku zaadoptować się w szkole? „Nauczanie
Początkowe” 2006/2007 nr 1 s. 16–20.
31 . Waloszek D.: Start edukacyjny - szansą na dobrą jakość życia. „Wychowanie w
Przedszkolu” 2001 nr 10 s. 582-586.
32 . Wilgocka-Okoń B.: Dojrzałość szkolna czy dojrzałość szkoły - dylematy „progu
szkolnego”. „Edukacja. Studia. Badania. Innowacje” 1999 nr 1 s. 30-39.
33 . Wilgocka-Okoń B.: Dojrzałość szkoły. „Edukacja i Dialog” 1998 nr 2 s. 10-14.
34 . Wilgocka-Okoń B.: Gotowość szkolna a uczenie się w przedszkolu. „Wychowanie w
Przedszkolu” 1999 nr 3 s. 163-167.
35 . Wilgocka-Okoń B.: Gotowość szkoły czy gotowość dziecka? „Wychowanie w
Przedszkolu” 2000 nr 1 s. 4-8.
36 . Wróbel Z.: Szkoła w oczach dziecka sześcioletniego. „Wychowanie w Przedszkolu” 2004
nr 1 s. 44-46.
37 . Żuk T.: Warunki osiągania gotowości dzieci do nauki pisania. „Wychowanie w
Przedszkolu” 1980 nr 6 s. 323-330.
38 . Żywno J.: Przyczyny powstawania frustracji i stresu u dzieci rozpoczynających naukę
szkolną. „Życie Szkoły” 1988 nr 5 s. 305-310.
oprac. Elżbieta Woźnicka
Zgłoś jeśli naruszono regulamin