Wspólne ustalenie, jaka powinna być kolejność wykonywania czynności przy zakładaniu hodowli (rozsypanka zdaniowa). Każda grupa otrzymuje zdania związane z hodowlą rośliny, którą wylosowała.a. Przygotuj pojemnik na ziemię.b. Wykonaj otwory i wsadź w nie rośliny.c. Podlej.d. Ustaw na oknie.e. Obserwuj.f. Pamiętaj o podlewaniu.g. Połóż watę na tackę.h. Nalej tyle wody, żeby zmoczyć watę.i. Nasyp nasiona.j. Ustaw na oknie.k. Obserwuj.l. Pamiętaj o zraszaniu.
7. Samokontrola - po naklejeniu na folię zdań po drugiej stronie powinien być napis "Brawo", jeśli praca jest prawidłowo wykonana.Wsunięcie zdań do przyczepionej na ławce koszulki foliowej.
8. Zakładanie hodowli:Grupa I rzeżuchaGrupa II rzodkiewkaGrupa III pietruszkaGrupa IV cebula
9. Wybór czynników mających wpływ na prawidłowy rozwój rośliny.
10. Założenie arkusza obserwacji (załącznik 2)
11. Czytanie tekstu Marii Kownackiej "Ogródek na oknie" (ciche czytanie ze zrozumieniem) (załącznik 3).
12. Wyszukanie w tekście nazw roślin hodowanych na oknie - przyczepienie ich na tablicy.
13. Zabawa w trudności ortograficzne:Jestem rzeżucha - mam rz, ż, u, ch.
14. Podpisywanie z pamięci ilustracji z nazwami roślin.
15. Tworzenie rymów do podanych wyrazów: rzeżucha, rzodkiewka, cebula, pietruszka.
16. Zabawa "Sałatka owocowa".
17. Rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie różnicowe "o tyle mniej, o tyle więcej".
18. Praca w grupach: "Reklama wyhodowanej rośliny"Na dużym arkuszu papieru różnorodnymi technikami prezentacja jej.
19. Założenie indywidualnej hodowli rzeżuchy na świąteczny stół (we wcześniej przygotowanych wydmuszkach).
20. Praca domowa polecenie 1 karta 63 (pokoloruj obrazek i ułóż zdania).
21. Ewaluacja - przyklejenie imion na kartach ze sformułowaniami, jaka była lekcja (załącznik 4).
Arkusz obserwacji
Maria Kownacka Ogródek na oknieJuż wszystkim zima dokuczyła.Wszyscy tęsknią do ciepła i zieleni.Powiedziały sobie dzieci:- Pierwsze zieleninki sadzimydo skrzynki. Jutro będziemywysiewać nasiona pomidoryi rzeżuchy, sadzić szczypioreki pietruszkę. (...)Nazajutrz rano dzieci wsypałyNasiona rzeżuchy do słoikai zalały ciepłą wodą. Do skrzyneki doniczek wyłożonych skorupkamii napełnionych ziemią wysiałypomidory i przykryły je szybami -żeby ziemia nie wysychała. (...)Dyżurni podlewali pilnie ziemięw skrzynkach i doniczkach.Najpierw zaczęła kiełkować rzeżucha. (...)Szczypiorek, cebula i pietruszka szybko sięzazieleniły, a pomidory zaczęły wschodzićpo ośmiu dniach. (...)
Przygotuj pojemnik na ziemię.
Wykonaj otwory i wsadź w nie rośliny. Podlej.
Ustaw na oknie. Obserwuj.
Pamiętaj o podlewaniu. Połóż watę na tackę.
Nalej tyle wody, żeby zmoczyć watę. Nasyp nasiona.
Ustaw na oknie. Obserwuj. Pamiętaj o zraszaniu.
mirkamil