godzina wychowawcza KLASA 3.pdf
(
85 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - KLASA_3 .doc
TRZECIA KLASA GIMNAZJUM LUB LICEUM
Scenariusz 1
Temat:
Jak rozstrzyga
ę
trudne sytuacje w
Ň
yciu rodzinnym?
Czas trwania:
45 minut
Cele:
zdobycie wiedzy o rozwi
Ģ
zywaniu problemów, poznanie sposobów ich rozwi
Ģ
zywania, zyskanie
Ļ
wiadomo
Ļ
ci swoich zachowa
ı
,
pobudzenie do autorefleksji
Metody:
pogadanka, dyskusja, zabawa
Formy pracy:
praca w grupach
ĺ
rodki dydaktyczne:
szmaciana piłeczka
ĺ
cie
Ň
ka edukacyjna:
edukacja obywatelska
Faza lekcji
Czynno
Ļ
ci nauczyciela i uczniów
Metody
ĺ
rodki
Uwagi
dydaktyczne
1
Wprowadzenie Nauczyciel wita uczniów, sprawdza list
ħ
obecno
Ļ
ci, podaje temat lekcji. Prosi, by
– pogadanka
– dyskusja
uczniowie zastanowili si
ħ
nad pytaniem w
temacie lekcji, po czym nast
ħ
puje krótka
dyskusja.
Rozwini
ħ
cie
Nauczyciel prosi, by wszyscy uczniowie
usiedli w kr
ħ
gu. Nast
ħ
pnie wybiera
prowadz
Ģ
cego zabaw
ħ
.
– zabawa
Prowadz
Ģ
cy dostaje zestaw zda
ı
przygotowanych przez nauczyciela.
– zestaw zda
ı
przygotowanych
przez nauczyciela
Przykładowy zestaw zda
ı
przedstawiono w
zał
Ģ
czniku.
Prowadz
Ģ
cy rozpoczyna zdanie i kolejno
wskazuje osob
ħ
, która je ko
ı
czy, rzucaj
Ģ
c
– szmaciana
piłeczka
do niej szmacian
Ģ
piłeczk
ħ
. Prowadz
Ģ
cy
czuwa, by rzuca
ę
piłk
ħ
za ka
Ň
dym razem do
innego ucznia.
Nauczyciel rozpoczyna dyskusj
ħ
z uczniami
po zdaniach, które ewidentnie wskazuj
Ģ
na
problem rodzinny. Mo
Ň
e zainicjowa
ę
Nauczyciel mo
Ň
e
wykorzysta
ę
wnioski
płyn
Ģ
ce z lekcji podczas
rozmow
ħ
, przerywaj
Ģ
c gr
ħ
lub
zebrania rodziców.
2
przeprowadzi
ę
j
Ģ
po zako
ı
czonej grze.
Wybór nale
Ň
y do nauczyciela.
Zako
ı
czenie
Uczniowie wyci
Ģ
gaj
Ģ
wnioski ze swoich
zachowa
ı
i słuchaj
Ģ
swoich kolegów,
którzy proponuj
Ģ
mo
Ň
liwo
Ļ
ci
rozwi
Ģ
zywania tych problemów. Zapisuj
Ģ
na tablicy swoje spostrze
Ň
enia.
Zał
Ģ
cznik
Przykładowy zestaw pyta
ı
1. Moi rodzice s
Ģ
najbardziej zadowoleni, gdy…
2. Moi rodzice lubi
Ģ
, gdy ja…
3. Moi rodzice nie lubi
Ģ
, gdy ja…
4. Rodzice ciesz
Ģ
si
ħ
, gdy ja…
5. Rodzice maj
Ģ
do mnie pretensje, gdy ja…
6. Rodzice cz
ħ
sto pytaj
Ģ
mnie o…
7. Moja rodzina jest…
8. W mojej rodzinie nie ma…
9. W mojej rodzinie jest du
Ň
o…
3
Scenariusz 2
TEMAT:
Czy umiemy rozstrzyga
ę
spory w
Ļ
ród rówie
Ļ
ników?
CZAS TRWANIA:
45 minut
CELE:
zdobycie wiedzy na temat prawidłowego rozstrzygania sporów, poznanie sposobów ich wyja
Ļ
niania i konsekwencji, zyskanie
Ļ
wiadomo
Ļ
ci wa
Ň
no
Ļ
ci danego sporu
METODY:
rozmowa, dyskusja, rozmowa ukierunkowana
FORMY PRACY:
praca indywidualna, praca w grupach
ĺ
RODKI DYDAKTYCZNE:
artykuły z gazet
ĺ
CIE
ņ
KA EDUKACYJNA:
edukacja obywatelska
Faza lekcji
Czynno
Ļ
ci nauczyciela i uczniów
Metody
ĺ
rodki
dydaktyczne
Uwagi
Wprowadzenie Nauczyciel wita uczniów, sprawdza list
ħ
obecno
Ļ
ci, zadaje pytanie zawarte w
– rozmowa
4
temacie. Prosi uczniów, by zastanowili si
ħ
,
czy umiej
Ģ
rozstrzyga
ę
sporne sytuacje.
Rozwini
ħ
cie
Nauczyciel czyta z gazet artykuły dotycz
Ģ
ce
– dyskusja
– gazety
Gazety mo
Ň
na wybra
ę
ró
Ň
nych sytuacji spornych w
Ļ
ród
rówie
Ļ
ników.
– rozmowa
ukierunkowana
młodzie
Ň
owe
– gazety z
samemu.
Uczniowie maj
Ģ
za zadanie okre
Ļ
li
ę
rang
ħ
sporu i spróbowa
ę
go rozstrzygn
Ģę
.
artykułami o
sporach
Nast
ħ
puje dyskusja, któr
Ģ
kieruje nauczyciel.
Zwraca uwag
ħ
na proste formy
rozwi
Ģ
zywania problemów, jakimi s
Ģ
, np.:
rozmowa, wymiana pogl
Ģ
dów, obrócenie w
Ň
art itp. Omawia te
Ň
formy bardziej zło
Ň
one,
np. mediacja nauczyciela, pedagoga
szkolnego, s
Ģ
d kole
Ň
e
ı
ski itp.
Zako
ı
czenie
Uczniowie pisz
Ģ
na tablicy mniej i bardziej
znane sposoby rozwi
Ģ
zywania sporów,
podkre
Ļ
laj
Ģ
c,
Ň
e najmniej skutecznym
sposobem jest przemoc.
5
Plik z chomika:
Iwa.4
Inne pliki z tego folderu:
atrybuty dorosłości godz wych.pdf
(19 KB)
jak uspokoić emocje.pdf
(71 KB)
Scenariusz lekcji wychowawczej poświęconej samoocenie.doc
(37 KB)
Jak_rozpoznac_u_siebie_i_innych_dominujacy_zmysl.pdf
(220 KB)
ucieczki z domu materialy_dla_nauczycieli.pdf
(650 KB)
Inne foldery tego chomika:
Chłopcy z Placu Broni
Lektury - szkoła podstawowa
Pożegnanie klas, szkoły
SCENARIUSZE AKADEMII SZKOLNYCH
szkoła - nauczyciele
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin