00 - Info.doc

(92 KB) Pobierz
Indialucía - 2005

 

 

Mother domain / Strona

 

http://www.indialucia.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

In Spanish

 

Indialucía - 2005

img166/371/113og6.jpg

El guitarrista flamenco polaco Miguel Czachowski dirigió esta grabación producida entre 1999 y 2004 en estudios y con músicos de la India, España, Italia, Alemania y Polonia. Mucho se ha escrito sobre las raíces indias de la cultura gitana y flamenca. Pocas veces esta fascinante historia ha sido contada, explicada y demostrada de una forma tan convincente y bella como en este trabajo.

1. "Raag 'n' Olé" 5'22''(rumba)
2. "Nagpur" 4'08''(sevillanas/dhun)
3. "Herencia Hindú" 6'42''(solea por bulerias)
4. "Taliquete" 3'26''(jaleo)
5. "Mohabbat Ka Khazana" 5'16''(tangos/qawwali)
6. "Gujari Todi" 8'05''(raga)
7. "Kyabathe" 6'37''(bulerias)
8. "Indialucía" 2'15''(intro)
9. "Indialucía" 5'15''(zambra)
10. "Amanecer" 2'53''(martinete)

Tiempo total: 50'05''

Miguel CZACHOWSKI - flamenco kytara

Miguel CZACHOWSKI - guitarras flamencas, percusión, palmas y arreglos
Avaneendra SHEOLIKAR - sitar
Sandesh POPATKAR - tabla
Pierluca PINEROLI - percusión, konnakol, coros
Prasad KHAPARDE - voz
Domingo PATRICIO - flauta
Giridhar UDUPA - ghatam, morsing, konnakol
Carlos TROYA - zapateado, jaleo
Yrvis MENDEZ - bajo sin trastes
Sagar JAREL - dholak
Maria POMIANOWSKA - sarangi
Tomasz PALA - piano
Adam GŁOŚNICKI - bajo
Ireneusz WYROBEK - palmas
Barbara CZACHOWSKA - coros

Miembros de "Aukso" Orchestra de Cámara: Marta HUGET-SKIBA - violin, Natalia WALAWSKA - violin, Anna GRZYBAŁA - viola, Aleksandra STECZEK- cello

 

 

I garść dodatkowych informacji

 

 

Po polsku

 

Indialucia to projekt muzyczny łączący dwa fascynujące style muzyczne: flamenco oraz muzykę indyjską. Znajdziemy tutaj dziesięć nagrań, które powstały w latach 1999-2004,

głównie w Hiszpanii i Indiach. Wzięło w nich udział wielu znakomitych muzyków z obu kontynentów. Pomysłodawcą, producentem oraz szefem artystycznym projektu jest gitarzysta

Michał Czachowski. Indialucia to płyta, która chyba po raz pierwszy w historii ukazuje jak wiele wspólnego ma hiszpańskie flamenco i jego dalekie, indyjskie korzenie.

A nawet jeśli oba te gatunki nie mają bezpośrednio bliższych związków to łączą je na pewno emocje, ekspresja, rytmiczność i niesłychana wrażliwość. Od tych dźwięków trudno się uwolnić!

 

 

Michał Czachowski "Indialucia", CM Records, 2005, CD

 

Już od pierwszych taktów wiadomo było, że to będzie niezwykła płyta. Połączenie flamenco, muzyki hinduskiej i etnojazzu odrobiną jazzu które na pierwszy rzut oka (ucha) wydawało siś

karkołomne po głębszym wczuciu się muzykę okazało się sensowne i wręcz nadzwyczaj jasne i przejrzyste. "Indalucia" nie jest typową dla dzisiejszego worldmusic bigosem na winie

(mieszamy co się pod rękę nawinie) ale jest to głęboko przemyślana, muzyczno-historyczna i mistyczna podróż. Rozpoczyna się w zamierzchłych czasach w Indiach i płynie razem z

wędrującym ku dzisiejszej Europie ludom. Zatrzymuje się na postojach po drodze wielokrotnie, tam, gdzie węgrowcy popasali - stąd też różne brzmienia, różne motywy, różne rytmy...

Gdy już wszyscy docierają szczęśliwie do Europy - płyta się urywa, pozostawia niedosyt i stawia pytanie co dalej? Czy wędrowanie się już zakończyło? Jaka będzie przyszłość - i muzyki,

i krain, do których nasi himalajscy przodkowie dotarli? Wielkie brawa dla Michała Czachowskiego (notabene świetnego muzyka flamenco) za ten pomysł, wielkie brawa za sensowne i przemyślane

łączenie styli, wielkie brawa za zaangażowanie do tej płyty oryginalnych, etnicznych muzyków (w tym Hindusów). Osobiście nie jestem flamenco jednak ta płyta pokazała mi, jaki jest sens tej muzyki,

że flamenco to nie tylko pewien oklepany stereotyp.

"Indialucia" to także połączenie muzycznej odwagi bo czyż nie było narażaniem karku zrealizowanie tej płyty, powstawało pytanie jak zareagują Hiszpanie a jak Hindusi? Na swój nowoczesny sposób

płyta ta jest powrotem do korzeni - i etnicznych, i muzycznych.

 

 

 

In English

 

The album "Indialucia" flows upon the wave of fascination, a bit strengthened with Bollywood, and an always strong interest in the Latin American music.

This Hindu - Spanish ethno is somewhat heading towards pop, but thanks to the Hindu and Spanish musicians invited to participate in the recording, as well as to very skilled Czachowski,

we do not have a feeling of communing with some kind of a musical ersatz. It is great to listen, if you wish you could even dance to it. I strongly recommend it!

Polityka, February 2006

 

 

 

Indialucía - a solid study of the musical structures of these two great musical worlds. It is a rigorous and beautiful work, that makes us travel, which transports us and trills us.

Monica Rubio, B!ritmos, March 2008

 

Release of such an album is an unusual event not only on the Polish folk music scene, but it also constitutes an interesting contribution to the genre which could be named "the world's music". A combination of Indian music with the flamenco sound is a Blakean marriage of hell and heaven. Calm, sometimes almost majestic sounds of the East unite with the temperament and fire of hot Spain. And yet these are not the only inspirations present on the album. A composition which renders the spirit of the project "Indialucia" in a perfect way is the title suite which provides listeners with a possibility to encounter such different and yet harmonizing sounds. Miguel Czachowski is well acquainted with his musical domains. It is puzzling that such a project was prepared in Poland. The fact that this album was realized in such a precise way, in cooperation with musicians from Spain, India and Poland, is even more astonishing. I think that this album can become a good showcase of the Polish folk scene abroad. The whole

world plays in a multicultural fashion nowadays, and this project has a chance to come into existence in broader awareness.

Gadki z Chatki, May 2006

 

Miguel Czachowski a Polish flamenco guitarist is a brilliant musician with a fascinating and artful ability to fuse and find the perfect balance of rhythm and mood between the world of classical Indian music and contemporary flamenco.

Times of Oman, February 2008

 

 

The combination of perfect flamenco guitar flourishes and precise tabla beats produces a sound that is abundant with festive celebration and an example of human accomplishment. Every recorded note and beat on this album is a portal to some source bigger than ourselves. The idea of cultures meshing without losing their identity, while still acknowledging their distinctive faiths, is perhaps the only glimpse of an answer to today's hostile problems around the world.

 

This is a must for all poets, artists, musicians and dreamers. Listen to this record, close your eyes, and dance to the possibility of a new future filled with unconditional love, harmony and fun.

Michael R. Mollura, La Yoga, May 2007

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin