KONSPEKT ZAJĘĆ
PRZEPROWADZONYCH W DNIU 10.04.2008
TEMAT BLOKU : Wiosna na wsi
TEMAT ZAJĘCIA: Karmimy zwierzęta- zabawa ruchowa
CEL ZAJĘĆ : Dziecko rozpoznaje i różnicuje dźwięki kilku instrumentów muzycznych , wysłuchuje piosenkę o zrozumiałej treści, ćwiczy artykulację i dykcję, kształtuje właściwą reakcję na gest i ruch
metody : oglądowa – pokaz, demonstracja
czynna – zadań stawianych do wykonania
słowna – objaśnienia, śpiew
formy : zajęcie z całą grupą
środki dydaktyczne ; emblematy do zabawy ruchowej , kołatka, grzechotka, tamburyno, sitko, spodek, miska
PRZEBIEG ZAJĘCIA
Wprowadzenie
1) Wysłuchanie piosenki „U nas na podwórku”- dzieci słuchają piosenki, potrafią odpowiedzieć na pytania z wiązane z nią
- O co proszą gospodynię zwierzęta?
- Jakie zwierzęta występują w piosence? (kury, psy i koty)
- Co jedzą?
CZĘŚĆ GŁÓWNA
2) Zabawa orientacyjno- porządkowa „ Karmimy zwierzęta”
Cel; Rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków kilku instrumentów muzycznych, kształtuje właściwą reakcję na gest i ruch, ćwiczy artykulację i dykcję.
N-l objaśnia na czym polega zabawa. Dzieci zostają podzielone na trzy grupy: kury, pieski i kotki. Każda z grup ma swoje miejsce w sali
( kurnik, buda i komórka dla kotów).
Jedno z dzieci jest gospodarzem (stoi z boku i ma do dyspozycji różne naczynia; sito z ziarnem, miskę z mięsem i spodek z mlekiem ).
N-l demonstruje grę na grzechotce , kołatce i tamburynie. Każdy instrument ma za zadanie wywoływać inną grupę zwierząt , i tak:
- grzechotka - kury
- kołatka- pieski
- tamburyno- kotki
N-l śpiewa zwrotkę piosenki, wszystkie dzieci ”zwierzątka” spacerują przy swoich domkach. Na dźwięk grzechotki kury wychodzą z kurnika na środek sali gdaczą : ko-ko-ko , przykucają na dywanie i dziobią palcem o podłogę .Dziecko „gospodyni ”wychodzi z domu, bierze sito i sypie ziarno dla ptaków. Na dźwięk grzechotki wychodzą z domku pieski, szczekają; hau- hau i naśladują gryzienie kości.
Na dźwięk tamburyna wychodzą kotki, naśladują picie mleka, poruszając językiem.
Na odpowiednie dźwięki instrumentów wybiegają poszczególne grupy zwierząt, a gospodyni wychodzi z odpowiednim naczyniem i daje im jeść.
3)Zakończenie zajęcia
Podsumowanie wiadomości dotyczących zajęcia. Próby zaśpiewania piosenki przez dzieci. Pochwalenie za udział w zabawie.
2
monika75107