KPMGrynek_dobr_luksusowych_w_polsce_on-line.pdf

(2126 KB) Pobierz
650647114 UNPDF
Rynek dóbr luksusowych
w Polsce
KPMG W POLSCE
650647114.004.png 650647114.005.png 650647114.006.png
650647114.007.png
Rynek dóbr luksusowych w Polsce
3
Spis treści
1
Wstęp
5
2
Najważniejszewyniki
7
3
Charakterystykabadania
11
3.1
Cele
11
3.2
Sposóbprzeprowadzeniabadania
11
4
Czymsądobraluksusowe?
13
5
Światowyrynekdóbrluksusowych
15
5.1
Wielkośćiperspektywyrozwojuświatowegorynkudóbrluksusowych
15
5.2
Głównigraczenaświatowymrynkudóbrluksusowych
17
6
Wielkośćiperspektywyrozwojupolskiegorynku
23
6.1
Osobybogateizamożne
26
6.2
Osobyaspirujące
29
7
ObecnośćświatowychmarekluksusowychwPolsce
33
7.1
Luksusowesamochody
35
7.2
Biżuteriaizegarki
37
7.3
Odzież
41
dóbrluksusowych
650647114.001.png
4
Rynek dóbr luksusowych w Polsce
7.4
Planyiperspektywynaprzyszłość
48
7.5
Luksusznajwyższejpółki:prywatnysamolotlubjacht
51
8
Nawykizakupoweosóboponadprzeciętnych
55
8.1
Charakterystykarespondentów
56
8.2
Zainteresowaniedobramiluksusowymi
58
8.3
Znajomośćdóbrluksusowych
63
8.4
Wielkośćistrukturawydatkównadobraluksusowe
69
8.5
Stylżycia,pracyiwypoczynku
72
8.6
Aspektypodatkowe
75
8.7
Inwestycjewdobraluksusowe
78
8.8
Czynnikizniechęcającedozakupudóbrluksusowych
79
9
Wywiadyzprzedstawicielamiirmsprzedających
81
10
Podsumowanie
85
dochodach–wynikibadaniaankietowego
dobraluksusowewPolsce
650647114.002.png
Rynek dóbr luksusowych w Polsce
5
Wstęp
Polski rynek dóbr luksusowych nie był dotąd przedmiotem szczegółowych i całościowych analiz
pod kątem jego wielkości, różnorodności i perspektyw rozwoju, a także zwyczajów nabywczych
najzamożniejszych konsumentów. Tymczasem w ciągu ostatniej dekady wykształciła się
w naszym kraju kilkusettysięczna grupa zamożnych Polaków, których dochody pozwalają
na regularne zakupy produktów i usług z najwyższej półki.
W raporcie, który oddajemy w Państwa ręce, dokonujemy pierwszej na tak dużą skalę w Polsce
analizy rynku dóbr luksusowych – zarówno z perspektywy obecności w Polsce najważniejszych
światowych marek oraz ich dystrybutorów, jak również z perspektywy ich nabywców.
Pokazujemy, jaka jest skala wydatków na dobra luksusowe, kto je najczęściej kupuje, jak często
i gdzie dokonuje zakupów. Ujawniamy też, które luksusowe marki są najlepiej rozpoznawane.
Wydaje się, że rynek dóbr luksusowych w Polsce ma przed sobą dobre perspektywy rozwoju.
Wynika to choćby z faktu, że obecnie zaledwie połowa najważniejszych światowych marek
luksusowych jest obecna w sposób bezpośredni w naszym kraju, a liczba potencjalnych
nabywców, jak również poziom ich dochodów, będą się w przyszłości zwiększały wraz
z rozwojem polskiej gospodarki i zbliżaniem się poziomu życia do średniej europejskiej.
Ze względu na specyikę tego rynku, jego ogromną różnorodność i subiektywność w postrzeganiu
czym jest, a czym nie jest dobro luksusowe – zwłaszcza, że dla osoby bogatej deinicja dobra
luksusowego jest inna niż dla osoby średniozamożnej – raport nie wyczerpuje omawianej
tematyki. Stanowi on jednak w naszym przekonaniu wstęp do dalszych analiz i dyskusji.
Mamy nadzieję, że lektura raportu przybliży ten niezwykle ciekawy i perspektywiczny segment
polskiego rynku.
Andrzej Marczak
Partner
DoradztwoPodatkowe
KPMG
650647114.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin