bede pisarzem Dorothea Brande.pdf

(1836 KB) Pobierz
1019568641.001.png
Copyright by Złote Myśli & Dorothea Brande, rok 2010
Autor: Dorothea Brande
Tytuł: Będę pisarzem
Nr zamówienia: 949539-20110120
Nr Klienta: 701811
Data realizacji: 20.01.2011
Zapłacono: 0,50 zł
Wydanie: 1
Data: 01.12.2010
ISBN: 978-83-7701-129-4
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana, ani w jakikolwiek inny
sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana w środkach publicznego przekazu bez
pisemnej zgody wydawcy. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także
kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw
autorskich niniejszej publikacji.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P owe r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g )
Spis treści
Tytułem wstępu ..................................................................7
Rozdział I Cztery trudności ............................................ 11
Trudność pisania w ogóle .............................................................14
„Autor jednej książki”......................................................................15
Pisarz okazjonalny ...........................................................................16
Pisarz nierówny.................................................................................17
Problemy nie leżą w warsztacie pisarskim..............................19
Rozdział II Pisarze, czyli kto?.......................................... 21
Jak kultywować pisarski temperament....................................22
Artyści prawdziwi i fałszywi .........................................................23
Dwie strony pisarza .........................................................................24
„Rozdwojenie” nie zawsze jest psychopatyczne!..................25
Codzienne przykłady podwójnej osobowości ......................26
Trzęsawisko rozpaczy .....................................................................27
Rozdział III Zalety „dwulicowości” ................................ 31
Proces tworzenia opowieści.........................................................31
„Urodzony pisarz” ............................................................................33
Nieświadomość i świadomość ....................................................34
Dwie osoby, z których składa się pisarz ...................................34
Przezroczysta bariera......................................................................35
Kieruj się własną opinią .................................................................36
Twój „Najlepszy Przyjaciel i Najsurowszy Krytyk” .................38
Odpowiednie rozrywki ..................................................................39
Przyjaciele i książki ..........................................................................41
Arogancki umysł...............................................................................42
Dwie połowy nie w stanie wojny ...............................................43
Pierwsze ćwiczenie..........................................................................44
Rozdział IV Interludium: o przyjmowaniu porad ......... 47
Oszczędzaj energię..........................................................................47
Wyobraźnia przeciw woli — zmiana nawyków ....................48
Pozbywając się starych nawyków ..............................................49
Demonstracja ....................................................................................49
Właściwy nastrój...............................................................................51
Rozdział V Poskromienie nieświadomości.................. 53
Nieme sny na jawie .........................................................................53
Ku lekkiemu pisaniu........................................................................55
Podwój swój „dorobek” ..................................................................57
Rozdział VI Pisanie zgodne z planem........................... 59
Zaangażuj się w pisanie.................................................................59
Dług honorowy.................................................................................60
Rozszerzając zakres zadania ........................................................61
Odnieś sukces lub przestań pisać ..............................................63
Rozdział VII Pierwsza lustracja ...................................... 65
Krytycznie czytając swoje dzieło ................................................66
Kłopoty z naśladownictwem .......................................................66
Odkrywając swoją siłę....................................................................68
Przypis dla nauczycieli ...................................................................70
Rozdział VIII Krytyk w pracy nad sobą ......................... 73
Krytyczny dialog...............................................................................74
Konkretne sugestie .........................................................................77
Korekta po krytyce ..........................................................................77
Warunki doskonałości ....................................................................78
Dyktatura codziennego reżimu ..................................................79
Rozdział IX Czytając jako pisarz.................................... 83
Czytaj dwa razy.................................................................................84
Ogólny osąd, szczegółowa analiza ............................................84
Drugie czytanie.................................................................................85
Sprawy ważne ...................................................................................86
Rozdział X O naśladownictwie ...................................... 89
Naśladując techniczne doskonałości........................................89
Jak korzystać ze słów ......................................................................91
Zapobiegając monotonii ..............................................................92
Zbieraj świeże słowa .......................................................................93
Rozdział XI Ucząc się widzieć na nowo ........................ 95
Nawyki — klapki na oczy ..............................................................95
Przyczyny powtarzalności ............................................................96
Odzyskując niewinność spojrzenia ...........................................97
Obcy na ulicy .....................................................................................98
Nagroda za wytrwałość .............................................................. 101
Rozdział XII Źródło oryginalności............................... 103
Nieuchwytna jakość..................................................................... 103
Oryginalność, a nie naśladownictwo..................................... 105
„Zaskakujące zakończenie”........................................................ 106
Szczerość — źródło oryginalności .......................................... 107
Zaufaj sobie..................................................................................... 108
„Twój gniew, mój gniew” ............................................................ 109
Jedna historia, wiele wersji........................................................ 110
Twoja niezbywalna wyjątkowość............................................ 113
Kwestionariusz ............................................................................... 113
Rozdział XIII Pisarz a jego czas wolny .................................. 115
Wakacje w pracy, praca na wakacjach................................... 115
Wypoczynek bez słów................................................................. 117
Znajdź własny bodziec — czyli co jest Twoją marchewką?... 118
Różnorodność sposobów spędzania czasu......................... 118
Rozdział XIV Pisarskie wprawki................................... 121
Rekapitulacja .................................................................................. 121
Zaraźliwość stylu ........................................................................... 122
Znajdź swój styl ............................................................................. 123
Historia w zarodku........................................................................ 123
Okres przygotowawczy .............................................................. 124
Pisz odważnie ................................................................................. 125
Zakończony eksperyment ......................................................... 126
Czas na moment prawdy ........................................................... 127
Czytanie krytyczne ....................................................................... 129
Rozdział XV Wielkie Odkrycie...................................... 131
Ćwiczenia pisarskie do policzenia a palcach jednej ręki 131
Zgłoś jeśli naruszono regulamin