WSM_12-03-52_pl.pdf

(621 KB) Pobierz
745310601 UNPDF
12:03-52
Wydanie 2 pl
ELC
Opis czynności serwisowych i naprawczych
1 712 148
Scania CV AB 2002, Sweden
745310601.011.png 745310601.012.png 745310601.013.png 745310601.014.png 745310601.001.png
Spis treści
Spis treści
Uwagi ogólne
Bezpieczeństwo ......................................................3
Jednostka sterująca
Wymiana..................................................................4
Blok zaworów
elektromagnetycznych
Wymiana..................................................................6
Czujnik poziomu
Wymiana..................................................................8
Ustawianie normalnego poziomu
jazdy
Uwagi ogólne..........................................................9
Kalibracja..............................................................10
Ustawienie wysokości miechów .........................13
Ustawianie poziomu dźwigni..............................14
Układ sprężonego powietrza
Położenie elementów...........................................15
Schemat ogólny, układ powietrzny.....................17
Schemat ideowy, autobus przegubowy ..............20
Układ elektryczny
Położenie elementów...........................................22
Schemat elektryczny, autobus.............................24
Schematy elektryczne, autobus przegubowy ....30
2
Scania CV AB 2002, Sweden
12:03-52
 
Uwagi ogólne
Zawieszenie pneumatyczne sterowane
elektronicznie
Uwagi ogólne
Niniejszy opis czynności dotyczy jednostek
ELC Bosch.
Bezpieczeństwo
!
OSTRZEŻENIE!
Podczas pracy pod pojazdem z
zawieszeniem pneumatycznym zawsze
należy używać podpórek osi.
Po wymianie uszkodzonego elementu,
poziom podwozia pojazdu może ulec
nagłej zmianie.
Pracę pod pojazdem z zawieszeniem
pneumatycznym wykonywać tak, by
wyeliminowane zostało ryzyko odniesienia
obrażeń.
Jeśli rama spadnie na oś, może spowodować
jej złamanie i obrażenia osób pracujących
pod pojazdem.
Rama opadnie na oś, jeśli:
Miech powietrzny jest przebity.
Odłączony jest przewód powietrzny.
W celu opróżnienia miecha do zaworu
podłączone zostało napięcie.
Czujnik poziomu jest wymieniany przy
włączonym zapłonie.
12:03-52
Scania CV AB 2002, Sweden
3
745310601.002.png 745310601.003.png 745310601.004.png
Jednostka sterująca
Jednostka sterująca
Wymiana
!
OSTRZEŻENIE!
Jednostki sterujące znajdują się w suficie
ponad centralką elektryczną, są
umieszczone centralnie w przedniej części
autobusu.
Podczas pracy pod pojazdem z
zawieszeniem pneumatycznym zawsze
należy używać podpórek osi.
Po wymianie uszkodzonego elementu,
poziom podwozia pojazdu może ulec
nagłej zmianie .
Doświadczenie wskazuje, że usterki
jednostki sterującej występują bardzo
rzadko. Dlatego przed wymianą jednostki
sterującej należy sprawdzić kody usterek i
bezpieczniki.
Położenie jednostki sterującej w autobusie
Położenie jednostki sterującej w autobusie
przegubowym
A
B
A = Jednostka sterująca, przód
B = Jednostka sterująca, tył
4
Scania CV AB 2002, Sweden
12:03-52
A
745310601.005.png 745310601.006.png 745310601.007.png 745310601.008.png 745310601.009.png
Jednostka sterująca
Należy wykonać następujące czynności:
1 Wyłączyć napięcie zapłonu.
2 Usunąć połączenia biegnące do
jednostki sterującej.
3 Odkręcić śruby.
4 Założyć nowy moduł sterujący.
Jako część zamienna, jednostka sterująca ma
wstępnie zaprogramowane ustawienia
standardowe, lecz nie jest kalibrowana
względem czujników poziomu. Aby
jednostka sterująca mogła działać
prawidłowo, należy zaprogramować
odpowiednią konfigurację.
5 Zaprogramuj nową jednostkę sterującą
za pomocą Scania Programmer 2 (SP2).
6 Wykonaj kalibrowanie jednostki
sterującej względem czujników poziomu.
Najłatwiej jest wykonać kalibrację za
pomocą SP2, ale można wykonać ją
także ręcznie. ( Więcej informacji na ten
temat znajdziesz w "Ustawiane
normalnego poziomu jazdy ").
7 Wykasować wszystkie kody usterek.
( Więcej informacji w rozdziale
"Wykrywanie usterek - kasowanie kodów
błyskowych ").
12:03-52
Scania CV AB 2002, Sweden
5
745310601.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin