wymagania 2008 KLI.doc

(46 KB) Pobierz

EDUKACJA  POLONISTYCZNA

CELUJĄCY

Uczeń:

-          samodzielnie rozwija wiedzę i zainteresowania czytelnicze, recytatorskie lub aktorskie, bądź

-          zbiera różne ciekawostki, zagadki, rebusy, przysłowia wierszyki

-          i prezentuje na zdjęciach edukacyjnych, bądź

-          osiąga wysokie wyniki na konkursach organizowanych na terenie szkoły

lub międzyszkolnych.

BARDZO DOBRY

Uczeń:

-  posługuje się poprawnie zbudowanymi zdaniami rozwiniętymi

   w wypowiedziach /3-5 zdań/,

-  czyta poprawnie i wyraźnie zdania bez wcześniejszego przygotowania,

-  czyta ze zrozumieniem głośno i po cichu,

-  wypowiada się uporządkowanej formie na tematy związane z przeżyciami

   i omawianą tematyką,

-  ustala w historyjce kolejność zdarzeń i wzajemne zależności,

-  rozpoznaje poprawnie rzeczowniki i czasowniki,

-  pisze prawidłowo zdania z pamięci i ze słuchu.

DOBRY

Uczeń:

-  w mowie posługuje się zdaniami rozwiniętymi,

-  pisze poprawnie litery, łączy je w wyrazy,

-  przepisuje bezbłędnie teksty drukowane i pisane, popełniając drobne błędy,

-  popełnia nieliczne błędy w pisaniu z pamięci,

-  czyta pełne wyrazy i zdania,

-  czyta ze zrozumieniem,

-  wskazuje w utworze postacie główne i drugorzędne,

-  wyszukuje w tekście określone fragmenty,

-  ustala w historyjce kolejność zdarzeń lecz nie zawsze umie wskazać

   zależności,

-  wyróżnia w zdaniu wyrazy, w wyrazach sylaby, a w sylabie samogłoski

   i spółgłoski,

-          wykonuje samodzielne w miarę poprawnie ćwiczenia z w. w. materiału.

DOSTATECZNY

Uczeń:

-          w mowie posługuje się najchętniej wyrazami lub krótkimi zdaniami,

-          często niewłaściwie odtwarza kształt liter i ich połączeń,

-          odwzorowuje tekst pisany popełniając drobne błędy,

-          czyta teksy przygotowane, pomagając sobie dzieląc wyrazy na sylaby lub głoski,

-          ma kłopoty ze zrozumieniem czytanego tekstu,

-          ma trudności w układaniu rozsypanek wyrazowych w zdania,

-          wykonuje ćwiczenia o średnim stopniu trudności pod kierunkiem n-la,

-          ma kłopoty z wyróżnianiem rzeczowników i czasowników,

-          wyróżnia przy pomocy n-la samogłoski, spółgłoski, sylaby,

-          wygłasza wiersze z pamięci,

-          nie odrabia systematycznie prac domowych,

-          nie kończy na czas przydzielonych prac.

DOPUSZCZAJĄCY

Uczeń:

-          uczeń nie wyraża chęci mówienia, zapytany odpowiada wyrazami,

-          ma kłopoty w rozmieszczaniem w liniaturze,

-          często mylnie odtwarza kształt liter i ich połączeń,

-          popełnia liczne błędy przy odwzorowywaniu tekstu pisanego,

-          nie potrafi przepisać tekstu drukowanego,

-          nie pisze z pamięci,

-          popełnia błędy w głoskowaniu wyrazów, ma kłopoty z ich analizą i syntezą,

-          ma kłopoty z wyróżnianiem zdań,

-          nie wykonuje ćwiczeń nawet z pomocą n-la,

-          nie odrabia prac domowych.

 

EDUKACJA  MATEMATYCZNA

CELUJĄCY

Uczeń:

-          samodzielnie rozwiązuje zadania tekstowe różnymi metodami,

-          zna tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 50,

-          biegle dodaje i odejmuje w zakresie 100,

-          bierze udział i osiąga bardzo dobre wyniki w konkursach przedmiotowych, szkolnych i międzyszkolnych.

BARDZO DOBRY

Uczeń:

-          ma przyswojone pojęcie liczby naturalnej i jej zapis cyfrowy (do 100),

-          liczy przedmioty i praktycznie posługuje się liczbą porządkową,

-          umie zapisać liczbę dwucyfrowa, wyodrębnia cyfrę dziesiątek i cyfrę jedności, biegle dodaje i odejmuje w zakresie 20,

-          posiada umiejętność porównywania liczb i działań z użyciem znaków <,>,= (do 100),

-          zna pojęcie dodawania i odejmowania jako działań wzajemnie odwrotnych,

-          układa proste zadania do działań,

-          mierzy i porównuje odcinki,

-          rozwiązuje równania typu x+5 =8.

DOBRY

Uczeń:

-    potrafi porównywać liczebność zbiorów, rozumie i posługuje się pojęciami:

      tyle samo, więcej, mniej,

-          ma przyswojone pojęcie liczby naturalnej i jej zapis cyfrowy (20),

-          posiada umiejętność liczenia po kolei od 1-20 i odwrotnie,

-          umie rozłożyć liczbę na składniki za pomocą konkretów i podejmuje próby samodzielnego rozkładania liczb w zakresie 10,

-          umie stosować znaki <, >, = w porównywaniu liczb w zakresie 20,

-          dodaje i odejmuje w zakresie 20, popełniając drobne błędy,

-          potrafi przedstawić mnożenie jako dodawanie jednakowych składników,

-          rozwiązuje proste zadania tekstowe,

DOSTATECZNY

Uczeń:

-          określa wzajemne położenie przedmiotów,

-          rozróżnia pojęcia: dłuższy, krótszy, szerszy, węższy, niższy, wyższy,

-          rozróżnia proste figury geometryczne,

-          liczy przedmioty i posługuje się liczbą porządkową w zakresie 20,

-          dodaje i odejmuje w zakresie 10 na konkretach,

-          właściwie stosuje znaki <, >, = w zakresie liczby 10,

-          rozwiązuje proste zadania tekstowe za pomocą konkretów,

-          z pomocą n-la dokonuje rozkładu liczby na składniki,

-          z pomocą n-la lub przy pomocy grafu rozwiązuje proste równania.

DOPUSZCZAJĄCY

Uczeń:

-          uczeń ma trudności w określaniu położenia przedmiotów,

-          myli pojęcia: długość, szerokość, wysokość,

-          myli figury geometryczne,

-          popełnia błędy przy określaniu liczebności zbioru,

-          nie rozróżnia pojęć: tyle samo, mniej, więcej,

-          nie przyswoił pojęcia liczby naturalnej,

-          nie potrafi dodawać i odejmować w zakresie 10,

-          nie rozumie prostych zadań tekstowych i nie rozwiązuje ich nawet przy pomocy n-la,

-          nie potrafi dokonywać porównań i stosować znaków mniejszości i większości,

-          nie wykazuje żadnej aktywności w czasie zajęć,

-          często nie odrabia prac domowych.

 

EDUKACJA  PRZYRODNICZA

CELUJĄCY

Uczeń:

-   wykazuje zainteresowania przyrodnicze poprzez zbieranie informacji,

    ilustracji, znaczków, okazów przyrodniczych i prezentuje na zajęciach,

lub

-   bierze udział i uzyskuje wysokie lokaty w konkursach z zakresu edukacji

     przyrodniczej.

BARDZO DOBRY

Uczeń:

-   zachowuje właściwą postawę podczas siedzenia, chodzenia i noszenia

     tornistra,

-          rozumie znaczenie pielęgnacji roślin ozdobnych,

-          określa pracę zawodową rodziców, obowiązki domowników,

-          zna ważniejsze zabytki swojej miejscowości.

DOBRY

Uczeń:

-          przestrzega bezpieczeństwa i higieny pracy,

-          właściwie zachowuje się wobec pracowników szkoły i szanuje ich pracę,

-          zna podstawowe znaki drogowe i potrafi się do nich zastosować,

-          wie jaki zawód wykonują rodzice i na czym polega ich praca.          

DOSTATECZNY

Uczeń:

-          nie niszczy przyrody,

-          dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie,

-          dokarmia ptaki w okresie zimy,

-          jego higiena osobista nie budzi większych zastrzeżeń.

 

 

 

EDUKACJA  PLASTYCZNA

CELUJĄCY

Uczeń:

-          wykazuje zainteresowania plastyczne, uczęszcza na kółko plastyczne bądź:

-          zdobywa najwyższe noty w konkursach plastycznych, organizowanych na terenie szkoły, w konkursach międzyszkolnych i innych.

BARDZO DOBRY

Uczeń:

-          sprawnie posługuje się różnorodnymi materiałami i narzędziami,

-          ceni dzieła sztuki i wytwory artystyczne,

-          rozróżnia podstawowe dziedziny sztuk plastycznych.

DOBRY

Uczeń:

-          dostrzega i próbuje wyrazić sytuacje przestrzenne,

-          umie posługiwać się podstawowymi materiałami i narzędziami,

-          czasami niezbyt chętnie podejmuje działania plastyczne dla wyrażania własnych obserwacji.

DOSTATECZNY

Uczeń:

-   dostrzega cechy ludzi, zwierząt, zjawisk i wyraża je na płaszczyźnie

     i w bryle,

-          przedstawia plastyczne opisy słownie,

-          posługuje się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego (plama, kreska, bryła),

-          nie zawsze właściwie organizuje swój warsztat pracy,

-          niezbyt estetycznie wykonuje swoje prace.

 

EDUKACJA  TECHNICZNA

CELUJĄCY

Uczeń:

-          doskonali swoje umiejętności w oparciu o czasopisma techniczne

     i modelarskie oraz prezentuje je na trenie szkoły.

BARDZO DOBRY

Uczeń:

-          umie planować i organizować prac własną oraz podejmuje próby planowania pracy małej grupy,

-          przestrzega bezpieczeństwa pracy,

-          posługuje się prawidłowo narzędziami,

-          łączy elementy przez sklejanie, zszywanie igłą, zszywkami, spinaczami,

-          estetycznie wykańcza prace.

DOBRY

Uczeń:

-          potrafi współdziałać w małych grupach,

-          zachowuje właściwą postawę przy pracy,

-          nie zawsze przestrzega bezpieczeństwa pracy.

DOSTATECZNY

Uczeń:

-          potrafi przez jakiś czas skoncentrować uwagę na wykonywanej pracy,

-          organizuje własne stanowisko pracy,

-          posługuje się prostymi narzędziami,

-          nie zawsze dba o porządek na stanowisku pracy,

-          niezbyt dokładnie wykonuje prace.

 

EDUKACJA  MUZYCZNA

CELUJĄCY

Uczeń:

-          posiada umiejętności gry na instrumencie i wykorzystuje to w czasie uroczystości szkolnych i klasowych, bądź:

-&#x...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin