Uczeń:
- samodzielnie rozwija wiedzę i zainteresowania czytelnicze, recytatorskie lub aktorskie, bądź
- zbiera różne ciekawostki, zagadki, rebusy, przysłowia wierszyki
- i prezentuje na zdjęciach edukacyjnych, bądź
- osiąga wysokie wyniki na konkursach organizowanych na terenie szkoły
lub międzyszkolnych.
BARDZO DOBRY
- posługuje się poprawnie zbudowanymi zdaniami rozwiniętymi
w wypowiedziach /3-5 zdań/,
- czyta poprawnie i wyraźnie zdania bez wcześniejszego przygotowania,
- czyta ze zrozumieniem głośno i po cichu,
- wypowiada się uporządkowanej formie na tematy związane z przeżyciami
i omawianą tematyką,
- ustala w historyjce kolejność zdarzeń i wzajemne zależności,
- rozpoznaje poprawnie rzeczowniki i czasowniki,
- pisze prawidłowo zdania z pamięci i ze słuchu.
- w mowie posługuje się zdaniami rozwiniętymi,
- pisze poprawnie litery, łączy je w wyrazy,
- przepisuje bezbłędnie teksty drukowane i pisane, popełniając drobne błędy,
- popełnia nieliczne błędy w pisaniu z pamięci,
- czyta pełne wyrazy i zdania,
- czyta ze zrozumieniem,
- wskazuje w utworze postacie główne i drugorzędne,
- wyszukuje w tekście określone fragmenty,
- ustala w historyjce kolejność zdarzeń lecz nie zawsze umie wskazać
zależności,
- wyróżnia w zdaniu wyrazy, w wyrazach sylaby, a w sylabie samogłoski
i spółgłoski,
- wykonuje samodzielne w miarę poprawnie ćwiczenia z w. w. materiału.
DOSTATECZNY
- w mowie posługuje się najchętniej wyrazami lub krótkimi zdaniami,
- często niewłaściwie odtwarza kształt liter i ich połączeń,
- odwzorowuje tekst pisany popełniając drobne błędy,
- czyta teksy przygotowane, pomagając sobie dzieląc wyrazy na sylaby lub głoski,
- ma kłopoty ze zrozumieniem czytanego tekstu,
- ma trudności w układaniu rozsypanek wyrazowych w zdania,
- wykonuje ćwiczenia o średnim stopniu trudności pod kierunkiem n-la,
- ma kłopoty z wyróżnianiem rzeczowników i czasowników,
- wyróżnia przy pomocy n-la samogłoski, spółgłoski, sylaby,
- wygłasza wiersze z pamięci,
- nie odrabia systematycznie prac domowych,
- nie kończy na czas przydzielonych prac.
- uczeń nie wyraża chęci mówienia, zapytany odpowiada wyrazami,
- ma kłopoty w rozmieszczaniem w liniaturze,
- często mylnie odtwarza kształt liter i ich połączeń,
- popełnia liczne błędy przy odwzorowywaniu tekstu pisanego,
- nie potrafi przepisać tekstu drukowanego,
- nie pisze z pamięci,
- popełnia błędy w głoskowaniu wyrazów, ma kłopoty z ich analizą i syntezą,
- ma kłopoty z wyróżnianiem zdań,
- nie wykonuje ćwiczeń nawet z pomocą n-la,
- nie odrabia prac domowych.
- samodzielnie rozwiązuje zadania tekstowe różnymi metodami,
- zna tabliczkę mnożenia i dzielenia w zakresie 50,
- biegle dodaje i odejmuje w zakresie 100,
- bierze udział i osiąga bardzo dobre wyniki w konkursach przedmiotowych, szkolnych i międzyszkolnych.
- ma przyswojone pojęcie liczby naturalnej i jej zapis cyfrowy (do 100),
- liczy przedmioty i praktycznie posługuje się liczbą porządkową,
- umie zapisać liczbę dwucyfrowa, wyodrębnia cyfrę dziesiątek i cyfrę jedności, biegle dodaje i odejmuje w zakresie 20,
- posiada umiejętność porównywania liczb i działań z użyciem znaków <,>,= (do 100),
- zna pojęcie dodawania i odejmowania jako działań wzajemnie odwrotnych,
- układa proste zadania do działań,
- mierzy i porównuje odcinki,
- rozwiązuje równania typu x+5 =8.
- potrafi porównywać liczebność zbiorów, rozumie i posługuje się pojęciami:
tyle samo, więcej, mniej,
- ma przyswojone pojęcie liczby naturalnej i jej zapis cyfrowy (20),
- posiada umiejętność liczenia po kolei od 1-20 i odwrotnie,
- umie rozłożyć liczbę na składniki za pomocą konkretów i podejmuje próby samodzielnego rozkładania liczb w zakresie 10,
- umie stosować znaki <, >, = w porównywaniu liczb w zakresie 20,
- dodaje i odejmuje w zakresie 20, popełniając drobne błędy,
- potrafi przedstawić mnożenie jako dodawanie jednakowych składników,
- rozwiązuje proste zadania tekstowe,
- określa wzajemne położenie przedmiotów,
- rozróżnia pojęcia: dłuższy, krótszy, szerszy, węższy, niższy, wyższy,
- rozróżnia proste figury geometryczne,
- liczy przedmioty i posługuje się liczbą porządkową w zakresie 20,
- dodaje i odejmuje w zakresie 10 na konkretach,
- właściwie stosuje znaki <, >, = w zakresie liczby 10,
- rozwiązuje proste zadania tekstowe za pomocą konkretów,
- z pomocą n-la dokonuje rozkładu liczby na składniki,
- z pomocą n-la lub przy pomocy grafu rozwiązuje proste równania.
- uczeń ma trudności w określaniu położenia przedmiotów,
- myli pojęcia: długość, szerokość, wysokość,
- myli figury geometryczne,
- popełnia błędy przy określaniu liczebności zbioru,
- nie rozróżnia pojęć: tyle samo, mniej, więcej,
- nie przyswoił pojęcia liczby naturalnej,
- nie potrafi dodawać i odejmować w zakresie 10,
- nie rozumie prostych zadań tekstowych i nie rozwiązuje ich nawet przy pomocy n-la,
- nie potrafi dokonywać porównań i stosować znaków mniejszości i większości,
- nie wykazuje żadnej aktywności w czasie zajęć,
- często nie odrabia prac domowych.
- wykazuje zainteresowania przyrodnicze poprzez zbieranie informacji,
ilustracji, znaczków, okazów przyrodniczych i prezentuje na zajęciach,
lub
- bierze udział i uzyskuje wysokie lokaty w konkursach z zakresu edukacji
przyrodniczej.
- zachowuje właściwą postawę podczas siedzenia, chodzenia i noszenia
tornistra,
- rozumie znaczenie pielęgnacji roślin ozdobnych,
- określa pracę zawodową rodziców, obowiązki domowników,
- zna ważniejsze zabytki swojej miejscowości.
- przestrzega bezpieczeństwa i higieny pracy,
- właściwie zachowuje się wobec pracowników szkoły i szanuje ich pracę,
- zna podstawowe znaki drogowe i potrafi się do nich zastosować,
- wie jaki zawód wykonują rodzice i na czym polega ich praca.
- nie niszczy przyrody,
- dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie,
- dokarmia ptaki w okresie zimy,
- jego higiena osobista nie budzi większych zastrzeżeń.
- wykazuje zainteresowania plastyczne, uczęszcza na kółko plastyczne bądź:
- zdobywa najwyższe noty w konkursach plastycznych, organizowanych na terenie szkoły, w konkursach międzyszkolnych i innych.
- sprawnie posługuje się różnorodnymi materiałami i narzędziami,
- ceni dzieła sztuki i wytwory artystyczne,
- rozróżnia podstawowe dziedziny sztuk plastycznych.
- dostrzega i próbuje wyrazić sytuacje przestrzenne,
- umie posługiwać się podstawowymi materiałami i narzędziami,
- czasami niezbyt chętnie podejmuje działania plastyczne dla wyrażania własnych obserwacji.
- dostrzega cechy ludzi, zwierząt, zjawisk i wyraża je na płaszczyźnie
i w bryle,
- przedstawia plastyczne opisy słownie,
- posługuje się podstawowymi środkami wyrazu plastycznego (plama, kreska, bryła),
- nie zawsze właściwie organizuje swój warsztat pracy,
- niezbyt estetycznie wykonuje swoje prace.
- doskonali swoje umiejętności w oparciu o czasopisma techniczne
i modelarskie oraz prezentuje je na trenie szkoły.
- umie planować i organizować prac własną oraz podejmuje próby planowania pracy małej grupy,
- przestrzega bezpieczeństwa pracy,
- posługuje się prawidłowo narzędziami,
- łączy elementy przez sklejanie, zszywanie igłą, zszywkami, spinaczami,
- estetycznie wykańcza prace.
- potrafi współdziałać w małych grupach,
- zachowuje właściwą postawę przy pracy,
- nie zawsze przestrzega bezpieczeństwa pracy.
- potrafi przez jakiś czas skoncentrować uwagę na wykonywanej pracy,
- organizuje własne stanowisko pracy,
- posługuje się prostymi narzędziami,
- nie zawsze dba o porządek na stanowisku pracy,
- niezbyt dokładnie wykonuje prace.
- posiada umiejętności gry na instrumencie i wykorzystuje to w czasie uroczystości szkolnych i klasowych, bądź:
-&#x...
sroka54