sesja_i_-_jak_pomoc_dzieciom_by_radzily_sobie_z_wlasnymi_uczuciami.pdf
(
771 KB
)
Pobierz
sesja 1
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
SESJA
I
Jak pomóc dzieciom, by radziły sobie
z własnymi uczuciami
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
SESJA I
Jak pomóc dzieciom, by radziły sobie z własnymi uczuciami
Uwaga dla przewodnika:
Wszystkie strony zawierające instrukcje dla przewodnika
są oznaczone czerwonym prostokątem u góry strony. Materiał, który powinien być
przeczytany na głos, jest zaznaczony
pogrubionym krojem pisma.
1. Kiedy uczestnicy zajęć zajmą miejsca, wręcz każdemu egzemplarz podręcznika
i poproś, żeby przeczytali tylko list powitalny.
2. Kiedy wszyscy są gotowi, możesz zacząć zajęcia słowami:
Witam Państwa
na pierwszych zajęciach z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały”.
Nazywam się ____________________
. (Jeśli masz doświadczenie w prowa-
dzeniu zajęć lub jesteś psychologiem i zamierzasz prowadzić siedem sesji,
możesz pominąć ten fragment).
Będę waszym przewodnikiem podczas pierwszej sesji. Nie jestem spe-
cjalistą w dziedzinie wychowania. Będę uczestniczyć w zajęciach tak
samo jak wy. Moje zadanie polega na czytaniu instrukcji zajęć, rozda-
waniu materiałów, włączaniu i wyłączaniu odtwarzacza, dopilnowa-
niu, abyśmy wykonali wszystkie ćwiczenia. Pod koniec dzisiejszych
zajęć podejmiemy decyzję, czy chcemy, aby jedna osoba prowadziła
wszystkie zajęcia, czy też będziemy robić to po kolei.
3. Powiedz:
Zaczniemy dzisiejsze zajęcia od przedstawienia się osobie, która
siedzi obok nas, podamy wiek naszych dzieci i powiemy, czego spodziewamy
się po tym kursie. Następnie każdy powie grupie, czego dowiedział się od swo-
jego sąsiada. Bardzo proszę.
4. Kiedy wszyscy skończą „przepytywanie”, powiedz do całej grupy:
A teraz
powiemy wszystkim, czego dowiedzieliśmy się o naszym sąsiedzie. Zacznę
od przedstawienia _______________________ .
5. Kiedy zakończycie wzajemne prezentacje, powiedz:
Otwórzmy podręczniki na
stronie 1 i popatrzmy na listę podstawowych zasad, które obowiązują
podczas zajęć. Potrzebujemy dwóch ochotników: jeden będzie odczytywał
kolejne zasady, a drugi przykłady, które je ilustrują.
SESJA 1/
A
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Kiedy zostaną odczytane podstawowe zasady i list od autorek, powiedz:
Teraz
możemy zamknąć książki. Posłuchamy, co mają do powiedzenia autorki.
2. Włącz odtwarzacz.
SESJA 1/
B
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Zatrzymaj odtwarzacz.
2. Powiedz:
Strona 2 jest zatytułowana „Odpowiedzi, które zaprzeczają uczu-
ciom”. Macie teraz kilka minut na zanotowanie, jaka może być odpowiedź
rodziców na poszczególne wypowiedzi dzieci.
SESJA 1/
C
Plik z chomika:
nauka11
Inne pliki z tego folderu:
Metoda projekcyjna w psychologii dzieci i młodzieży- Rembowski Józef.txt
(648 KB)
Burrett Jill - Rodzicielstwo po rozwodzie.pdf
(1889 KB)
Malewska Hanna Muszyński Heliodor - Kłamstwo dzieci.pdf
(486 KB)
Świat dziecięcych doświadczeń związanych ze śmiercią.zip
(2726 KB)
Tucholska - Psychologia potrzeb dziecka.pdf
(6703 KB)
Inne foldery tego chomika:
!!! 1) HISTORIA SZTUKI
02 Liniowa
2016
2016 - 01 numer specjalny
2016 - 02 numer specjalny
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin