Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców
Grupa: III Data: 13 XI 2008 Temat: „Zabawy z powietrzem”
Przebieg:
v Powitanie wszystkich obecnych
v Zaśpiewanie piosenki „Jesienny wietrzyk”
v Zagadka „Co znajduje się pod białą kartką?” – dzieci wypowiadają się po odsłonięciach kolejnych fragmentów obrazka
Ø Kiedy wiatr jest korzystny dla człowieka?
Ø Jak przyroda wykorzystuje wiatr? (latające nasiona)
v Zabawa z wykorzystaniem chusty Klanzy i bibułek „Od wietrzyka do huraganu”
v Poznanie właściwości powietrza podczas zabaw badawczych:
Ø „Czy powietrze potrzebne jest nam do życia?”- wstrzymanie na chwilę powietrza.
Ø „Czy powietrze może poruszać lekki przedmioty? W jaki sposób przy pomocy zgromadzonych przedmiotów możemy wywołać wiatr” – Puszczanie powietrza (z nadmuchanego balonu, z suszarki, wykorzystanie wachlarza ) na ułożone na stole przedmioty (bibuła, piórka, wata)
Ø „Czy powietrze można ścisnąć?”- w strzykawce zatkanie palcem otworu na igłę wyciągnięcie tłoczka do góry następnie próba dociśnięcia go do dna – szukanie przyczyny oporu tłoka w strzykawce.
Ø „Skąd się wzięły bąbelki?”- zanurzanie w wodzie pustych butelek, dmuchanie przez rurki do wody – szukanie odpowiedzi na pytanie, czym są bąbelki ( powietrze) i skąd się wzięły?
v Zaproszenie rodziców do działalności: „Relaksacyjny masażyk jesienny” w parach rodzic – dziecko.
v Nauczyciel dziękuje dzieciom wspólną zabawę oraz rodzicom za zainteresowanie działalnością dzieci.
Masażyk:
Drzewom we włosy dmucha wiatr, dmuchanie we włosy dziecka A deszczyk kropi: kap, kap, kap., delikatnie opukiwanie jego pleców Krople kapią równiuteńko Szepczą cicho: „mój maleńki, Śpij już, śpij... głaskanie dziecka po włosach i ramionach Leci listek, leci przez świat wodzenie opuszkami po plecach dziecka Gdzieś tam na ziemię cicho spadł lekkie naciskanie jednego miejsca Leci drugi, leci trzeci, wędrowanie opuszkami palców Biegną zbierać listki dzieci szybko, z wyczuciem stukanie wszystkimi palcami No, a potem wszystkie liście układają w piękne kiście. głaskanie po plecach
ona080