Biznesplan siłowni HYPER GYM - login 92.doc

(243 KB) Pobierz
1

1. Streszczenie

Nasze przedsiębiorstwo, czyli siłownia HYPER GYM s.j. E.Schmidt, T. Bryjak ma powstać w lokalu przy ulicy Niepodległości we Wschowie. Popularyzacja zdrowego trybu życia spowodowała wzrost zapotrzebowania na usługi związane z uprawianiem sportów. Wychodząc sytuacji naprzeciw, zamierzamy zaspokoić potrzeby naszych klientów przez profesjonalne usługi siłowo-fitnessowe. Ofertę naszą kierujemy do wąskiego grona osób (mężczyźni 16-30, kobiety 35-50), dlatego ryzyko związane z niepowodzeniem jest spore. Sposobem na jego minimalizację będzie aktywna kampania reklamowa promująca zdrowy styl życia,  atrakcyjny cennik i w przyszłości poszerzenie oferty.

              Spółkę jawną tworzyć będą dwie osoby:

1)     Elwira Schmidt – mistrzyni Polski kulturystyki 2003 i fitness 2006. Elwira ma doskonały kontakt z klientem, zawsze jest uprzejma i uśmiechnięta. To doskonała kandydatka na stanowisko instruktorki aerobiku i opiekunki żeńskiej części klientów.

2)     Tomasz Bryjak – absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu o specjalizacji: wychowanie fizyczne, instruktor fitness. Tomasz jest osobą kreatywną, otwartą i towarzyską. Doskonale poradzi sobie jako instruktor i trener. 

Współwłaściciele podpisali umowę, w której zobowiązali się do podziału obowiązków i reprezentacji firmy (patrz punkt 7.). Jednocześnie zgodzili się na wkład do majątku firmy w postaci pieniężnej  i rzeczowej:

a)      Elwira Schmidt – wkład finansowy w wysokości 75 000 zł

b)     Tomasz Bryjak – wkład finansowy w wysokości 10 000 zł oraz wkład rzeczowy w postaci lokalu przy ul. Niepodległości, który staje się majątkiem przedsiębiorstwa

Zyski z działalności będą dzielone po połowie.

Właściciele, obok pełnionych funkcji, zamierzają zatrudnić osobę, która będzie odpowiedzialna za finanse:

1)     Krzysztof Sawicki – student V roku Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu o kierunku finanse przedsiębiorstw. Laureat wielu konkursów ekonomicznych na szczeblu wojewódzkim i ogólnopolskim. Krzysztof imponuje szybkim przyswajaniem wiedzy oraz profesjonalizmem w pracy.

Ogólne informacje o firmie:

Nazwa: Siłownia HYPER GYM spółka jawna E. Schmidt, T. Bryjak

Siedziba: Wschowa ul. Niepodległości 1

Telefon: 065-5403728

Strona internetowa: www.hyper-gym.pl

NIP: 849 539 53 92

REGON: 830582659

 

2. Określenie celu działania.

Pomysł na otwarcie siłowni zrodził się w głowie jednej z właścicielek przedsiębiorstwa, Elwiry Schmidt już dawno temu. Mistrzyni Polski w kulturystyce i fitness pochodzi ze Wschowy i jej marzeniem było założenie w rodzinnym mieście kompleksowego centrum siłowego. Podobny cel miał Tomasz Bryjak, który posiada doskonałe wykształcenie w kierunku sportów siłowych.              

Doskonale uzupełniający się Elwira i Tomasz, przy pomocy osoby odpowiedzialnej za stronę finansową firmy - Krzysztofa, są w stanie zrealizować swój plan i stworzyć miejsce, w których ludzie pragnący rozwijać swą tężyznę fizyczną chętnie będą spędzać czas.

Do tego, że zdrowy tryb życia jest w Polsce coraz bardziej popularny nie trzeba nikogo przekonywać. Mieliśmy jedynie obawy, czy klienci, do których skierujemy naszą ofertę podzielają zdanie ogółu. Te wątpliwości rozwiała jednak ankieta, w której zapytaliśmy 100 mieszkańców Wschowy co sądzą o naszym pomyśle (patrz Załącznik nr 1).

Zakup wszelkich urządzeń niezbędnych do prowadzenia naszego klubu fitness niesie za sobą spore wydatki. Adaptacja pomieszczeń i wyposażenie sali ćwiczeniowej to koszt rzędu 62 000 zł. Środki przeznaczone na kampanię reklamową to 5 000 zł. Opłacenie pracownika niesie za sobą roczny wydatek w kwocie 18 000 zł (1500 zł miesięcznie). 

Naszym celem w pierwszym roku działalności jest osiągnięcie zwrotu poniesionych kosztów i dodatkowo zysku rocznego w wysokości co najmniej 10 000 zł oraz ciągłe powiększanie grona swoich klientów (5 dodatkowych odbiorców miesięcznie). W kolejnych 12 miesiącach dochód powinien się podwoić – oczekujemy 75 000 zł zysku. Ważnym punktem będzie również uzyskanie zaufania u kobiet. W trzecim roku najważniejszym celem będzie utrzymanie korzystnego bilansu finansowego.

Cele przedstawione powyżej mogą wydawać się zbyt ambitne, ale gdyby przyjrzeć się celom, jakie stawia sobie nasza firma taka ocena jest bezzasadna. Po pierwszym okresie rozpoznawczym planujemy wprowadzić do naszej oferty dodatkowe usługi. Będą to zajęcia aerobiku i solarium. Te dwie pozycje zostaną skierowane przede wszystkim do kobiet, które początkowo mogą nie być przekonane do naszych usług. Mężczyźni, wśród których widać większe zainteresowanie sportami siłowymi będą naszymi klientami w zajęciach typowo kulturystycznych.

 

 

 

3. Określenie misji i historii firmy.

Misją HYPER GYM jest przede wszystkim zaspokojenie potrzeb mieszkańców Wschowy i okolic w sferze kultury fizycznej. Rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi, a także fakt, iż będziemy pierwszą w okolicy siłownią daje nam sporą przewagę konkurencyjną nad przedsiębiorstwami, które zechcą realizować podobne założenia.

Wszystkie obowiązki wynikające z prowadzenia klubu fitness zostaną rozdzielone pomiędzy dwóch współwłaścicieli przedsiębiorstwa i jednego pracownika. Każda z tych trzech osób będzie odpowiadała za sprawy, które są wynikają z jej wykształcenia i doświadczenia:

1)     Elwira Schmidt - mistrzyni Polski kulturystyki 2003 i fitness 2006. Osoba rozpoznawalna nie tylko we Wschowie, ale i w całej Polsce. Doświadczenie, które zdobyła podczas niezliczonych konkursów kulturystyki i fitness będzie nieocenione. Elwira na początku zajmie się organizowaniem kampanii reklamowej oraz prowadzeniem zajęć wspólnie z Tomaszem. Wraz z rozrastaniem się oferty usług klubu HYPER GYM Schmidt będzie odpowiedzialna za kurs aerobiku dla kobiet oraz funkcjonowanie solarium.

2)     Tomasz Bryjak - absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu o specjalizacji: wychowani fizyczne, instruktor fitness. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu zajęć kulturystycznych. Był instruktorem fitnessu w jednej z największych siłowni w Poznaniu. Wcześniej zbierał doskonałe recenzje za pracę z młodzieżą w poznańskim klubie sportowym KKS Lech.

Jego głównym zadaniem będzie prowadzenie zajęć siłowych, a także kompleksowa obsługa tego pionu usług – Tomasz przejmie odpowiedzialność za plan pracy siłowni oraz obsługę klientów. Do niego należeć będzie również dobór produktów, których zakup będzie możliwy w naszej siłowni.

3)     Krzysztof Sawicki - student V roku Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu o kierunku finanse przedsiębiorstw. Mimo młodego wieku jest on doskonale zorientowany w swoich obowiązkach, do których należeć będą prowadzenie księgowości firmy, kontakt z dostawcami oraz wszelkie inne sprawy administracyjne przedsiębiorstwa.

 

4. Opis oferowanych usług.

              Przedsiębiorstwo HYPER GYM będzie firmą świadcząca usługi w branży fitness. Początkowo oferta, jaką możemy zaoferować klientowi ograniczy się do siłowni i związanej z tym pewnej obsługi klienta. W kolejnych latach planujemy rozwój naszej firmy w poszerzaniu gamy usług (patrz punkt 2.).

              Minimalizacją ryzyka związanego z niepowodzeniem przedsięwzięcia będzie przede wszystkim kampania reklamowa, która powinna przekonać klientów do naszych usług. Dodatkową zaletą jest dobra lokalizacja siedziby, w której mieścić się będzie siłownia.

              Działalność naszej firmy wynikać będzie z doświadczenia zebranego przez właścicieli. Mieli oni okazje przyglądać się funkcjonowaniu, a także uczestniczyć w pracy wiodących klubów fitness na polskim rynku. Z zebranych informacji wynika, że najkorzystniejszą formą usług świadczonych przez przedsiębiorstwo tego typu są miesięczne karty wstępu (karnety). Takie rozwiązanie jest wygodne dla klienta, a dla właścicieli siłowni stanowi swoistą gwarancję przynależności określonej grupy osób do jego firmy. Łatwiejsze będzie również rozpisanie planu ćwiczeń, który będzie niezbędny przy większej ilości chętnych. Cennik usług oferowanych przez HYPER GYM  prezentujemy w Załączniku nr 2.

 

5. Analiza rynku i konkurencji.

Zakres działania HYPER GYM-u początkowo będzie ograniczał się do obszaru powiatu wschowskiego (patrz mapka w Załączniku nr 3). Na terenie tym nie istnieje żadna firma świadcząca usługi podobne do naszych. Nie ma więc konkurencji zagrażającej naszemu przedsiębiorstwu. Nie ukrywamy, że to położenie bardzo sprzyjające dobremu wkroczeniu na rynek. Co więcej, oczekiwania klientów, jakie wynikają z wyników ankiety (patrz Załącznik nr 1) napawają nas sporym obiektywizmem.

Obszar Wschowy i okolic, z uwagi na wzrastające zainteresowanie zdrowym trybem życia, stanowi doskonały obszar, na którym nasza firma będzie mogła pozyskiwać coraz to nowych odbiorców. W przypadku nasycenia rynku wschowskiego naszymi usługami istnieje możliwość rozszerzenia działalności na tereny Leszna i Głogowa i skierowania kampanii reklamowej ku tamtejszym klientom. Szacujemy jednak, że taka sytuacja nie będzie konieczna w przeciągu najbliższych 10 lat.

MOCNE STRONY

SŁABE STRONY

·         Atrakcyjne i tanie usługi.

·         Dobra lokalizacja firmy.

·         Efektywna kampania reklamowa.

·         Poziom kwalifikacji pracowników

·         Spore doświadczenie właścicieli.

·         Spora liczba potencjalnych odbiorców przy niewielkim obszarze rynku.

·         Elastyczność w dostosowaniu się do życzeń klienta (dostosowywanie planu ćwiczeń).

·         Firma nie jest jeszcze znana na rynku.

·         Słabo rozwinięta wiedza mieszkańców Wschowy dotycząca sportów siłowych

·         Konieczność działań marketingowych

SZANSE

ZAGROŻENIA

·         Rozwijająca się branża – perspektywy na przyszłość.

·         Wspieranie lokalnego biznesu przez władze miejsce.

·         Popularyzacja zdrowego trybu życia.

·         Rozwój Wschowy jako regionalnego ośrodka kulturalnego.

·         Wkroczenie na rynek dużego konkurenta o większym potencjale kadrowym i finansowym.

·         Nowe technologie, itp.

 

6. Struktura organizacyjna.

·         Elwira Schmidt – właściciel – zakres obowiązków – patrz punkt 3, a także:

- zarządzanie firmą,

- udostępnianie ćwiczącym sprzętu,

- stała obserwacja ćwiczących,

- zapewnienie porządku w czasie treningu,

- organizacja planu pracy dla chętnych na aerobik

- kompleksowa obsługa grup areobiku,

- obsługa solarium.

·         Tomasz Bryjak – właściciel – zakres obowiązków – patrz punkt 3, a także:

- zarządzanie firmą,

- udostępnianie ćwiczącym sprzętu,

- stała obserwacja ćwiczących,

- zapewnienie porządku w czasie treningu,

- konserwacja i drobne remonty sprzętu,

- prowadzenie barku i magazynku podręcznego.

Struktura zatrudnienia i wynagrodzenie brutto:

·         Krzysztof Sawicki – pracownik – wynagrodzenie brutto – 1500 zł; zakres obowiązków – patrz punkt 3, a także:

- sprawy administracyjne,

- prowadzenie książki przychodów i rozchodów,

- kontakty z bankiem, urzędem skarbowym, ZUS-em itp.,

- prowadzenie kasy firmy.

7. Opis lokalizacji.

Przedsiębiorstwo HYPER GYM będzie biznesem o charakterze typowo regionalnym. Ofertę kierujemy w zasadzie tylko i wyłącznie do mieszkańców powiatu wschowskiego (patrz mapka w Załączniku nr 3). Zasięg naszej firmy nie może być większy z prostej przyczyny – nie posiadamy infrastruktury ani warunków finansowych niezbędnych do obsłużenia większej ilości osób.

Po widocznym ustabilizowaniu się sytuacji przedsiębiorstwa nie wykluczamy ekspansji terytorialnej na obszary powiatów: leszczyńskiego i głogowskiego. Taka sytuacja jednak wymagałaby dużo większych nakładów (finansowych, ale nie tylko) aniżeli te, którymi obecnie dysponujemy.

Reasumując, liczymy głównie na odbiorców wschowskich, ewentualnie klientów z mniejszych  pobliskich miejscowości, np. Szlichtyngowa, Sława. Takie konkretne nastawienie działania przedsiębiorstwa powinno zaprocentować szybkimi i znacznymi zyskami, co zresztą jasno wynika z analizy finansowej przedstawionej w tym biznesplanie.

 

8. Analiza finansowa.

·         Źródła finansowania i ich przeznaczenie:

ŹRÓDŁO

WYSOKOŚĆ

Wkład własny – Elwira Schmidt

75 000 zł

Wkład własny – Tomasz Bryjak

10 000 zł

RAZEM

85 000 zł

 

PRZEZNACZENIE ŚRODKÓW

WYSOKOŚĆ

Sprzęt sportowy

46 000 zł

Adaptacja pomieszczeń

16 000 zł

Pensje pracownicze

18 000 zł

Kampania reklamowa

5 000 zł

 

·         Kosztorys kampanii reklamowej – Załącznik nr 4.

·         Szczegółowy kosztorys sprzętu sportowego – Załącznik nr 5.

·         Plan finansowy na 3 lata – Załącznik nr 6.

 

 

 

9. Załączniki.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin