29 Lucas Derks - Techniki NLP w tworzeniu dobrych związków z ludzmi.doc

(6891 KB) Pobierz

SPIS TREŚCI

KILKA UWAG WOLFGANGA WALKERA              9

Co to jest NLP?              ,              9

O czym traktuje ta książka?              10

Kto skorzysta z lektury tej książki?              12

WSTĘP              14

To tylko obrazy ludzi              14

Pierwsze spojrzenie na panoramę społeczną              15

W którym miejscu NLP znajduje się panorama społeczna?              18

Kilka uwag na temat stosunku NLP i psychologii akademickiej              18

Panorama społeczna w ramach psychologii społecznej              20

ROZDZIAŁ 1. TEORIA PERSONIFIKACJI              21

1.1                         Ludzie tacy jak my              21

1.2                         Rozpoznanie własnego gatunku              21

1.3                         Uczymy się konstruowania osób              22

1.4                         Sedno społecznego spostrzegania              23

1.5                         Niezbędne elementy personifikacji              24

1.6                         Rodzaje personifikacji              25

1.7                         Personifikacja własnej osoby i innych              25

1.8                         Personifikacje zniekształcone              26

1.9                         Czy inni ludzie istnieją tylko w naszej wyobraźni?              28

 

1.10                     Personifikacja przedmiotów              29

1.11                     Postacie filmowe              30

1.12                     Kontrolowanie personifikacji              30

1.13                     Organizowanie personifikacji              31

1.14                     Osobisty kod społeczny              32

ROZDZIAŁ 2. PANORAMA SPOŁECZNA              33

2.1                         Zapoznajemy się z panoramą społeczną              33

2.2                         Zrozumienie panoramy społecznej drugiego człowieka              34

 

2.2.1          Powody takiego sposobu postępowania              34

2.2.2          Pierwsze założenie              35

2.2.3          Drugie założenie              36

2.3              Metafory czy predykaty?              36

2.3.1          Podobieństwo formalnych cech              38

2.3.2          Eksperymenty grupowe dotyczące umiejscowienia               38

 

2.4                         Badania wstępne              38

2.5                         Rezultaty i pierwsze wnioski              40

2.6                         Wzorce w panoramie społecznej              41


6              TECHNIKI NLP W TWORZENIU DOBRYCH ZWIĄZKÓW Z LUDŹMI

2.7              Jak zmienić podstawowe wymiary panoramy społecznej?              45

2.7.1 Trzecie założenie              48

2.8 Zbiorowe panoramy społeczne              48

2.9 Emocje społeczne              50

 

2.9.1           Jeszcze raz na temat miłości              50

2.9.2           Miłość jako emocja społeczna              54

 

2.10                      Pozycje spostrzegania w panoramie społecznej              55

2.11                      Komunikacja i panorama społeczna              58

ROZDZIAŁ 3. SAMOPOZNANIE I TOŻSAMOŚĆ              60

3.1 Ja jako centrum świata społecznego              60

3.2 Jak mówić o swoim Ja?              60

 

3.2.1           Po pierwsze: czy powinniśmy się pozbyć własnego Ja?              62

3.2.2           Własne Ja dba o jednolitość myślenia              62

 

3.3 Różnice między osobistym i społecznym Ja              64

3.4 Struktura samopoznania              65

 

3.4.1           Autoportret ponadczasowy              65

3.4.2           Autoportret w kontekście              66

3.4.3           Odległość i kontakt z własnym Ja oraz jego wielkość              67

3.4.4           Pozycja spostrzegania obrazu własnego              68

 

3.5 Głosy woli, czyli JA audytywne              69

3.6 Zapach, smak i czucie samego siebie              69

 

3.6.1           Kinestetyczne Ja              70

3.6.2           Samoocena              71

3.6.3           Znajome uczucia w stosunku do własnej osoby              73

 

3.7 Panorama własnego Ja              73

3.8 Społeczne Ja z punktu widzenia NLP              74

 

3.8.1           Struktura społecznego samopoznania              75

3.8.2           Społeczne Ja kinestetyczne              76

3.9              Strategie kształtowania tożsamości społecznej              77

ROZDZIAŁ 4. WŁADZA              81

4.1 Jak skonstruować obraz władzy?              81

4.2 Czwarte założenie              81

4.3 Problemy z autorytetami              82

4.4 Przewaga społeczna jako zjawisko naturalne              84

 

4.4.1           Przewaga społeczna              85

4.4.2           Zagadka symbolicznej przewagi              87

4.4.3           Heroizm jako źródło władzy społecznej              88

4.4.4           Bogactwo, uroda i kara              88

4.4.5           Nagroda, kara i brak uznania              91

4.5              Zagadka uległości              92

4.5.1           Kilka zasadniczych pytań              93

4.5.2           Pokonanie neutralnego dystansu              94

4.5.3           Perspektywa              94

4.5.4           Piąte założenie              95

 

4.6 Jak zmienić sposób spostrzegania własnego Ja oraz osób drugich?              96

4.7 Szóste założenie              97

4.8 Władza polityczna              99


8              TECHNIKI NLP W TWORZENIU DOBRYCH ZWIĄZKÓW Z LUDŹMI

ROZDZIAŁ 7. BADAMY PANORAMĘ DUCHOWOŚCI              181

7.1                         Sprzedam posiadłość niebiańską...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin