01. Access - dostosowywanie parametrów tabeli.pdf

(95 KB) Pobierz
Access - dostosowywanie parametrów tabeli
Poradykomputerowe.pl
Access - dostosowywanie parametrów tabeli
Utworzyłeś juŜ tabelę, lecz chciałbyś ułatwić sobie wpisywanie do niej danych. PoniŜej pokaŜemy Ci, w jaki
sposób zmienić niektóre parametry tabeli, tak aby ułatwić to zadanie. Otwórz bazę danych i przejdź do listy
tabel. W bazie masz tabelę Klienci, która będzie zawierała informacje o klientach. Zaznacz tę tabelę i naciśnij
przycisk Projektuj.
Rys. 1. Lista tabel w bazie danych
Zmiana rozmiaru pola tekstowego
ZauwaŜ, Ŝe pod listą pól w oknie widoku projektu znajduje się lista właściwości pola, które jest aktualnie zaznaczone powyŜej.
Rys. 2. Właściwości pola Nazwa klienta
Właściwości pola to cechy, które charakteryzują to pole. Pierwszą waŜną z tych cech jest Rozmiar pola. W przypadku pól
tekstowych właściwość Rozmiar pola określa liczbę znaków, które moŜna wpisać do tego pola. W przypadku pola Nazwa
klienta domyślna liczba 50 znaków moŜe wydawać się niewystarczająca, np. próba wpisania nazwy firmy: Okręgowe
Przedsiębiorstwo Gospodarki Wodnej i Kanalizacji w Strzegomiu Sp. z o.o. skończy się na ucięciu tej nazwy na 50. znaku.
Aby zmienić Rozmiar pola:
1. Kliknij u góry okna Klienci: Tabela na polu Nazwa klienta.
2. PoniŜej w okienku właściwości pojawi się lista właściwości dotyczących tego pola. Obok właściwości Rozmiar pola wpisz
liczbę 100, poniewaŜ przewidujesz, Ŝe tyle znaków wystarczy Ci do wpisania całej nazwy firm, z którymi współpracujesz.
Zawsze będziesz mógł zwiększyć liczbę znaków, którą będzie moŜna wpisać do tego pola, nawet po wpisaniu wielu danych.
W takim przypadku wystarczy wejść do okna projektu tabeli i zmienić tę właściwość. Zmniejszenie tej właściwości moŜe
spowodować ucięcie danych wpisanych do tego pola. Pamiętaj równieŜ, Ŝe ustawienie zbyt duŜego rozmiaru pola spowoduje
wzrost wielkości pliku i moŜe wpływać na szybkość operacji na tej tabeli.
143689079.001.png 143689079.002.png
Poradykomputerowe.pl
Konieczność wpisania wartości do pola
Drugą waŜną właściwością pola tekstowego tabeli jest właściwość Wymagane. Ustawienie tej właściwości na wartość Tak
spowoduje konieczność wypełnienia tego pola dla kaŜdego rekordu. Pole Nazwa klienta powinno być wypełniane dla kaŜdego
rekordu, poniewaŜ to pole będzie identyfikowało rekord. W przypadku gdy to pole nie byłoby wypełnione, nie
wiedzielibyśmy, jakiej firmy dotyczy konkretny rekord. Dla pola Nazwa klienta zmień właściwość Wymagane na Tak.
Rys. 3. Właściwości pola Nazwa klienta po zmianach
W przypadku gdy podczas wpisywania danych pole Nazwa klienta nie będzie wypełnione, a będziesz próbował przenieść się
do innego rekordu lub zamknąć tabelę, pojawi się informacja widoczna na rysunku 4.
Rys. 4. Monit informujący, Ŝe pole Nazwa klienta jest wymagane i musi być wypełnione
Określanie wartości domyślnej dla pola
Większość klientów jest z Warszawy i chciałbyś, aby dla kaŜdego nowego rekordu pole Miasto miało domyślnie wpisany tekst
Warszawa w taki sposób, abyś nie musiał zmieniać tej właściwości dla klientów z Warszawy. Za takie zachowanie odpowiada
właściwość Wartość domyślna. Aby osiągnąć zamierzony efekt:
1. Kliknij u góry okna Klienci: Tabela na polu Miasto.
2. PoniŜej w okienku właściwości pojawi się lista właściwości dotyczących tego pola. Obok właściwości Wartość domyślna
wpisz Warszawa.
Teraz nie będziesz musiał wypełniać tego pola, jeśli adres klienta będzie dotyczył Warszawy. Pamiętaj jednak, aby zmienić to
pole dla klientów spoza Warszawy.
143689079.003.png 143689079.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin