Montaz Fotochrom A4 B5 95-01.doc

(827 KB) Pobierz

 

Podłączenie lusterka samościemniającego w A4 B5

(na przykładzie auta z 1998r.)

 

 

Pin we wtyczce lusterka

Ori kolor
przewodu

Gdzie podłączyć

Funkcja

Uwagi

1

czarny
z niebieskim

pod bezpiecznik 31 (15A)

+12V po zapłonie

 

2

brązowy

do masy nad kostkami przy nogach kierowcy

masa

 

3

niebieski
z czerwonym

Kostka beżowa (brązowa) z fioletowym
pin8
kostki przy słupku przy nogach kierowcy

sygnał włączonego światła cofania
- lusterko nie ściemnia się po
włączeniu wstecznego

Nie pomylić
z innym grubszym
i podobnym do tego, który znajduje się w innej kostce!

4

fioletowy
z białym

do obu lusterek pin3
kostka 10-pinowa

lusterko zewnętrzne
fotochromatyczne

 

5

fioletowy

do obu lusterek pin7
kostka 10-pinowa

lusterko zewnętrzne
fotochromatyczne

 

6

czerwony
z zielonym

do lampki pin1
wtyczka 12-pinowa

Sygnał z lampki  w podsufitce
- lusterko nie ściemnia się po
włączeniu lampki

lampka montowana od 1999 r. (II lift)

 

              Wykręcamy dolną półkę pod kierownicą (4 śruby na nasadkę 8), odkręcamy osłonę kostek przy nogach kierowcy (2 śrubki), lampkę podsufitkową i kilka elementów zaznaczonych na zdjęciu (rys. 1) (wszystkie na krzyżaka), zdejmujemy stare lusterko łapiąc za uchwyt i przekręcając w prawo lub lewo
o ok. 90°.

              Robimy wiązkę 6 przewodów (4 jeśli nie będziemy mieli fotochromów w zewnętrznych lusterkach). Przewód z pinu 6 podciągamy od razu do kostki lusterka pod pin1 (trzeba dołożyć pin), reszta w zrobionej wiązce (owiniętej taśmą parcianą) leci po podsufitce, słupku aż do kostek przy nogach kierowcy.

              Pin 1 (+12V po zapłonie) - ciągniemy do skrzynki bezpieczników pod bezpiecznik 31. Dla lepszego dostępu można odkręcić skrzynkę (2x śruby na nasadkę 8), zdejmujemy wewnętrzną osłonę skrzynki podważając 2 zatrzaski. Szukamy przewodu czarnego z niebieskim paskiem, który idzie na bezpiecznik 31
i dolutowujemy się do niego naszym przewodem. Jak komuś się nie chce aż tak grzebać to plus po zapłonie znajdziemy też na listwie przy przekaźnikach.

              Pin 2 (masa) - przewód zakończony pinem oczkowym (który sami robimy) przykręcamy tam gdzie inne masy, czyli do karoserii, nad kostkami, koło uchwytu otwarcia maski przedniej (nie jestem pewien, ale tu chyba była nasadka 10). Oczywiście można go dolutować do istniejącej już gdzieś masy.

              Pin 3 (światło cofania) - szukamy kostki beżowej (brązowej) z fioletowym środkiem, a w niej przewodu niebieskiego z czerwonym paskiem (rys. 2), który powinien być pod pinem8 w tej kostce - dolutowujemy się do niego.

              Pin 4 (zewnętrzne lusterka fotochromatyczne) - przy kostkach musimy go rozdwoić (dolutować dodatkowy przewód) i jeden ciągniemy do lewego lusterka, a drugi do prawego pod pin 3, kostka 10pinowa przy lusterku (osobiście przewody puściłem za wykładziną przy ścianie grodziowej). Wiadomo, po prawej trzeba wykręcić jeszcze schowek, aby dostać się przewodami do samego lusterka).

              Pin 5 - analogicznie jak pin4, z tym że podpinamy się oczywiście pod pin 7.

              Wkładamy nowe lusterko fotochromatyczne w miejsce starego, podpinamy wtyczkę i jeśli wszystko działa jak należy to skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.

 

              Można oczywiście podłączyć z lusterka tylko pin1, pin2 i też będzie działać, jednak nie wykorzystamy pełnych funkcji.

 

 

 

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Rys. 1

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              Rys. 2

 

 

 

Lusterko i jego elementy:





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin