Na balu.doc

(49 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: Na balu

TEMAT TYGODNIA: Na balu

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 4-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Swobodne rozmowy z dziećmi na tematy przez nie narzucone. Układanie puzzli i domina obrazkowego. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [041].

- stwarzanie przyjaznych dziecku sytuacji
- umacnianie poczucia pewności siebie
- ćwiczenie koncentracji

- dziecko nawiązuje rozmowę z nauczycielką
- dziecko w skupieniu układa puzzle

Słuchanie opowiadania B. Forma: Lala Martynka. Dzieci dobierają się parami. W rytmie muzyki wykonują ruchy proponowane przez nauczycielkę. Na przerwę w muzyce wykonują ukłon w stronę partnera. Praca plastyczna Lala Martynka - wydzieranka. Dzieci wydzierają z papieru kolorowego fragmenty postaci i stroju. Naklejają je na kolorowe kartki brystolu. Kredkami dorysowują drobne elementy, np. twarz, ręce.

- uświadamianie konieczności poszanowania zabawek
- doskonalenie umiejętności wykonania ukłonu
- wyrabianie płynności ruchów
- rozwijanie wyobraźni
- odczuwanie radości i zadowolenia podczas działania

- dziecko wie, że o każdym uszkodzeniu zabawki należy informować nauczycielkę
- dziecko rozumie dlaczego należy szanować zabawki i wszystkie przedmioty, które znajdują się w sali
- dziecko wykonuje płynne ruchy
- dziecko wykonuje ciekawą pracę

Pomoc nauczycielce w zmianie dekoracji sali. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- rozwijanie poczucia, że jest się gospodarzem sali

- dziecko chętnie pomaga nauczycielce

WTOREK

Zabawy z piosenką. Śpiew zbiorowy i indywidualny piosenek o tematyce zimowej. Osłuchanie z piosenką B. Forma: Zabawa w przedszkolu. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.

- rozwijanie wrażliwości muzycznej
- utrwalanie kroków tanecznych

- dziecko potrafi zaśpiewać jedną zwrotkę piosenki

Oglądanie ilustracji przedstawiającej bal w przedszkolu. Wyszukiwanie na niej charakterystycznych elementów (stroje, dekoracja, jednakowe przedmioty u różnych postaci). Słuchanie wiersza B. Forma Przebierańcy. Praca plastyczna - ozdabianie czapeczek karnawałowych.

- doskonalenie spostrzegawczości
- wyrabianie sprawności manualnych

- dziecko chętnie odpowiada na pytania
- dziecko wskazuje charakterystyczne elementy
- dziecko w ciekawy sposób ozdabia czapkę

Dobieranie akompaniamentu na instrumentach perkusyjnych do piosenki B. Forma Zabawa w przedszkolu. Słuchanie bajki czytanej przez prowadzącą.

- rozwijanie poczucia rytmu
- wyrabianie umiejętności słuchania słowa czytanego

- dziecko rytmicznie odtwarza tekst
- dziecko spokojnie słucha czytanego tekstu

ŚRODA

Zabawy koralikami. Segregowanie według koloru, kształtu. Nawlekanie na żyłkę według własnych pomysłów. Zabawy integracyjne Nie chcę cię znać, Balonik, Po szerokim stawie.

- stwarzenie miłej, przyjaznej atmosfery
- ćwiczenie sprawności manualnych

- dziecko bez oporów przychodzi do przedszkola
- dziecko sprawnie nawleka koraliki

Utrwalanie piosenki B. Forma: Zabawa w przedszkolu. Zabawa ruchowa Księżyc i gwiazdy. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [038].

- uważne słuchanie treści
- przestrzeganie zasad ustalonych podczas zabawy

- dziecko wie o czym opowiada piosenka
- dziecko czeka aż zostanie dotknięte przez "księżyc"

Układanie domina obrazkowego. Manipulowanie klockami plastikowymi.

- rozwijanie spostrzegawczości
- rozwijanie sprawności manualnych

- dziecko prawidłowo dobiera obrazki
- dziecko konstruuje ciekawe budowle

CZWARTEK

Oglądanie ilustracji w czasopismach dziecięcych. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.

- kształcenie umiejętności wypowiadania się

- dziecko wypowiada się na temat ilustracji

Klasyfikowanie zabawek według ustalonych cech: ciężaru, koloru, wielkości. Zabawa ruchowa Co robią zabawki.

- porządkowanie zabawek, tworzenie zbiorów
- wypełnianie kolorem przedmiotów należących do określonego zbioru
- ćwiczenie umiejętności bezpiecznego poruszania się po sali w grupie

- dziecko prawidłowo wybiera zabawki
- dziecko szybko reaguje na sygnał

Spacer w okolicach przedszkola w celach rekreacycjnych. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.

- wyrabianie umiejętności chodzenia para za parą
- przestrzeganie ustalonych reguł podczas współdziałania z rówieśnikami

- dziecko dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi otoczenia
- dziecko przyjmuje ze spokojem przegraną

PIĄTEK

Rozmowa na temat zimowej aury. Określanie jej charakterystycznych cech. Opisywanie części garderoby odpowiednich na czas zimy. Zabawa Do kogo toczę piłkę.

- wzbogacanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych w zimie
- utrwalanie imion dzieci

- dziecko dobiera ubranie do pogody
- dziecko zna imiona rówieśników

Przygotowanie do uroczystości przedszkolnej. Udział dzieci w zabawie karnawałowej. Wykonanie wydzieranki z gazety - naklejanie na kolorowe kartki papieru technicznego.

- udział dzieci w konkursach, zabawach, grach
- samodzielne tworzenie pracy plastycznej

- dziecko chętnie uczestniczy w balu
- dziecko nadaje nazwę swojej wydzierance

Zabawy na podwórku. Zwracanie uwagi na porządek w szafkach podczas zmiany garderoby. Zabawy dowolnie wybranymi zabawkami.

- wdrażanie do nierozrzucania swojej garderoby po szatni

- dziecko wie jaką kolejność zachować przy ubieraniu się w zimową odzież

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin