KARNAWAŁOWY CZAS ZABAWY-5l.doc

(30 KB) Pobierz

KARNAWAŁOWY CZAS ZABAWY

Poniedziałek

PRZED BALEM KARNAWAŁOWYM

Ø        zainspirowanie dzieci do rozmowy o balu karnawałowym wierszem D. Gellner „Dziki taniec”; wypowiedzi dzieci na temat: jaką postacią chciałyby być na balu?; zabawa dramowa „Mój bohater z baśni” - naśladowanie ruchem i pokazywanie gestem sposobu poruszania i  zachowania się; zabawa taneczna przy muzyce – naśladowanie „dzikiego tańca”; ćwiczenie graficzne w książce „ABC..” „Czapki na bal” s.18 – rysowanie linii nieregularnych i wzorów z linii prostych, przygotowanie do nauki pisania;

Ø        zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem szarf i piłki; umiejętne poruszanie w określonej przestrzeni, dokładne wykonywanie ćwiczeń.

Wtorek

RODZICE MOICH RODZICÓW

Ø       na podstawie rozmowy kierowanej udzielanie odpowiedzi na pytanie: kto to jest babcia i dziadek?, dlaczego mamy dwie babcie i dwóch dziadków?, swobodne wypowiedzi dzieci  na temat swoich dziadków, rysowanie w okienkach portretów babci i dziadka, przygotowania do uroczystego spotkania z dziadkami w naszym przedszkolu.

Ø       UROCZYSTOŚĆ PRZEDSZKOLNA Z UDZIAŁEM BABCI I DZIADKA w przedszkolu; dekorowanie sali i holu przedszkola, przygotowanie prezentów, nakrycie stołów do poczęstunku; przedstawienie programu słowno – muzycznego „Jasełka bożonarodzeniowe”

 

Środa

MASKI NA BAL

Ø       zabawy przy muzyce; przypomnienie zabaw karnawałowych - taniec z balonikiem, moje krzesełko, sałatka owocowa, umiejętne panowanie nad emocjami w czasie zabawy, doskonalenie ogólnej sprawności i ruchowej;  nauka wiersza „Karnawałowe baloniki”

Ø        wykonanie maski do wyboru – ptak lub świnka według wzoru z „Każde dziecko to potrafi. Ze starego coś nowego” s. 42 – 43; pomalowanie  maski farbą, przyklejanie nosa z tektury, ozdobienie serpentyną, wstążką itp., przymocowanie sznurków; umiejętne posługiwanie się klejem i nożyczkami; prezentacja masek w korowodzie, tańcu przy muzyce mechanicznej.

Ø        słuchanie bajki „Kopciuszek”, wdrażanie do uważnego słuchania, skupienia i zapamiętania treści, rozwiązanie zagadek dotyczących  bajki.

 

Czwartek

ZABAWA KARNAWAŁOWA

Ø        zabawa karnawałowa prowadzona przez zespół muzyczny i nauczycielki; przywitanie dzieci na balu, próby rozpoznawania i nazywania strojów karnawałowych przygotowanych dla dzieci przez rodziców; tańce, pląsy, korowody przy wesołej muzyce; konkursy z nagrodami, zdjęcia wykonane przez fotografa; spotkanie z Mikołajem, wręczenie dzieciom paczek;

Ø        wprowadzenie dzieci w radosny nastrój zabawy; zaopiekowanie się dziećmi nieśmiałymi, niechętnie biorącymi udział w zabawie: zwrócenie uwagi na bezpieczne poruszanie się w sali w czasie zabawy;

Ø        słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „Zabawa karnawałowa” ilustrowanej sylwetami lalek, pajacyka, misia; opowiadanie własnymi słowami przygody zabawek, samodzielne manipulowanie sylwetami.

 

Piątek

ULUBIONE POSTACIE Z BAJEK

Ø        zabawa taneczna do muzyki mechanicznej „Na balu”; zapoznanie ze słowami i melodią piosenki „Karnawał”; zaproszenie dzieci do tańca w parach przy melodii piosenki - samodzielna interpretacja ruchowa;

Ø        wspólne opowiadanie „Bajki o Czerwonym Kapturku” – każde dziecko dodaje 2 – 3 kolejne zdania; rozwiązywanie zagadek tekstowych z wykorzystaniem chusty animacyjnej oraz balonów z przyczepionymi do nich kartkami z zagadkami; dopasowanie podpisów do postaci z bajek; globalne odczytywanie wyrazów, wyszukiwanie pierwszej i ostatniej litery wyrazu, wyszukiwanie liter w alfabecie.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin