Bale w karnawale.doc

(42 KB) Pobierz

Bale w karnawale

 

Zajęcia w

ranku

 

Zajęcia

główne

 

      Sfera   aktywności            

   dzieci

 

Cele operacyjne zajęć

głównych

 

Zajęcia popołudniowe

 

Cele operacyjne zajęć

popołudniowych

„Sanna”- zabawa ruchowa z elementem biegu i ćwiczeń oddechowych (dmuchanie na zmarznięte dłonie).

 

 

 

„Karnawałowe bale” -wprowadzenie w tematykę na podstawie utworu A. Tarczyńskiej „W karnawale”. Wprowadzenie litery b,B w trakcie zespołowego rozwiązywania rebusów.

 

„Zimowe zabawy”- zestaw ćwiczeń gimnastycznych przy muzyce, areobic.

językowa

społeczna

ruchowa

graficzna

 

 

 

 

zdrowotna

-wie, że karnawał to taki czas po Nowym Roku, w którym organizowane są bale, zabawy, dyskoteki,

wykonuje ćwiczenia

słuchowo-wzrokowo-ruchowe, zna literę n, N, układa nową  literę z tasiemek, czyta połączenia sylabowe z poznanych liter, odczytuje wprowadzone wyrazy

-dostosowuje ruch do słuchanej muzyki, dba o estetykę ruchu

„Wesołe zabawy” przy muzyce; przypomnienie zabaw karnawałowych - taniec z balonikiem, moje krzesełko, sałatka owocowa,

 

„Kim będę na balu?”- swobodne rozmowy z dziećmi o przygotowywanych na bal strojach.

 

Dziecko:

umiejętnie panuje nad emocjami w czasie zabawy, doskonali ogólną sprawności

 

 

-domyśla się, o jakim bohaterze bajkowym mówi nauczyciel oraz dzieci, jest twórcą zagadki

„Minki”- wykonywanie przed lusterkiem różnych dziwnych min - wymyślonych przez dzieci.

 

 

 

”Maski karnawałowe”- ozdabianie masek karnawałowych różnymi materiałami : (papier kolorowy, farby, kredki, resztki wstążek...)

 

„Bal baloników” -nauka piosenki. Zabawy rytmiczne , prawidłowa reakcja na zmianę melodii i tempa

 

 

 

plastyczna

 

 

 

 

 

muzyczna

ruchowa

-potrafi sprawnie wycinać kształty różnorodnych masek,

estetycznie wykonuje zadaną pracę, jest twórcze w swoim działaniu i cieszy się z efektów własnej pracy, zna zasady bezpieczeństwa w czasie posługiwania się nożyczkami;

-zna treść piosenki i potrafi ją opowiedzieć,

wystukuje, wyklaskuje rytm piosenki, tańczy do melodii piosenki

„Dopasuj dzieciom maski karnawałowe”- ćwiczenia graficzne.

 

„Tańce integracyjne”- zabawy ruchowe ze śpiewem, wyrabianie poczucia rytmu, umiejętności wspólnej zabawy.

-łączy linią maski z dziećmi, odczytuje imiona dzieci

 

-tańczy integrując się z dziećmi, dostosowuje ruch do tempa i rytmu słuchanej muzyki, określa charakter słuchanych utworów

„Pajace”- zabawa ruchowa z elementem podskoku.

 

 

 

„Stroje na bal karnawałowy”- posługiwanie się poznanymi liczebnikami głównymi i porządkowymi w poznanym zakresie, w trakcie tworzenia zbiorów tematycznie związanych z karnawałem.

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych –Wlaźnik  nr XVI. Doskonalenie sprawności ruchowych.

Matema-tyczna

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

-posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8, rozumie pojęcie para i tworzy pary przedmiotów łącząc je tasiemką, posługuje się określeniami: mało, mniej, dużo, więcej, tyle samo

-doskonali ogólną sprawność ruchową

„Tańczymy w karnawale”- nauka śląskiej przyśpiewki i tańca „Koziorajka” z wykorzystaniem podziału na role, zastosowanie układów choreograficznych,;

„Karnawałowy zawrót głowy” – oglądanie ilustracji przedstawiających przebrane dzieci na balu karnawałowym.

 

-zna układ taneczny, śpiewa  i tańczy z piosenką 

 

 

 

 

 

 

-opisuje  wygląd  strojów odgaduje jaka to postać, np. pirat. kotek, robot, lekarz itp

 

„Przejdź przez okienko”- zabawa ruchowa.

 

 

 

„Karnawałowe piosenki” -utrwalenie piosenek o karnawale

wdrażanie do prawidłowego śpiewanie (bez krzyku),

zabawy muzyczne do piosenek,

kształcenie u dzieci poczucia rytmu i dynamiki.

„Katalog mody balowej” –projektowanie kostiumów z różnorodnego materiału.

 

 

Muzyczna

Ruchowa

 

 

 

 

 

techniczna

-szybko reaguje na zmiany w muzyce, śpiewa piosenki o tematyce karnawałowej

 

 

-projektuje stroje na bal z różnorodnego materiału 

„Balony z napisami” –ćwiczenia w czytaniu, utrwalenie litery b, B. Praca z książką s.49

 

Obserwacja pogody za oknem. Wypowie-dzi się na jej temat.

-poprawnie czyta napisy na balonach, poprawnie koloruje baloniki

 

-swobodnie wypowiada się na temat dzisiejszej aury

 

„Tunel”- zabawa ruchowa z elementem  czworakowania.

 

 

 

„Zabawa karnawałowa” słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego ilustrowanej sylwetami lalek, pajacyka, misia; opowiadanie własnymi słowami przygody zabawek, samodzielne manipulowanie sylwetami, odczytywanie wprowadzonych napisów.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z elementami współzawodnictwa (doskonalenie sprawności ruchowej) z wykorzystaniem krążków; wdrażanie do dyscypliny i zachowania bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń..

 

Językowa

Społeczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zdrowotna

-dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w opowiadaniu, tworzy wypowiedź kilkuzdaniową powiązaną logicznie, czyta napisy: lalka, misie, pajace, itp.

 

-doskonali sprawność ruchową

„Karnawałowe baloniki”- ćwiczenia graficzne. Utrwalenie wprowadzonych linii.

„ Co to gra?” -zabawa muzyczno – słuchowa. Wyrabianie słuchu muzycznego.

-ozdabia balony wg wzoru

 

 

 

-potrafi nazwać brzmienie różnych instrumentów oraz wymienić ich

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin