TYDZIEŃ I TEMAT TYGODNIA: DZIECIĘCE PRZYJAŹNIE
31.05-4.06
NR
OBSZARU
ZADANIA
DZIEŃ
TYG.
RODZAJE ZAJĘĆ
SYTUACJE
EDUKACYJNE
SZCZEGÓŁOWE CELE EDUKACYJNE
WYMAGANIA
(podstawa programowa)
WIEDZA
UMIEJĘTNOŚCI
PN.
1.Wspomaganie rozwoju mowy i myślenia
2. Wychowanie zdrowotne
„Prawa dziecka” – rozmowa na podstawie wiersza M. Brykczyńskiego
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych metodą zadaniową
Poznanie praw jakie przysługują każdemu dziecku, rozmowa na temat różnic i podobieństw między dziećmi
Kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, wypowiadanie się na temat treści wiersza w sposób zrozumiały dla innych
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania poleceń nauczyciela oraz szybkiego reagowania na sygnały dźwiękowe i wzrokowe.
- formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach;
-uczestniczy w zajęciach ruchowych
jest sprawne fizycznie
3(3)
5(3,4)
WT.
1.Wychowanie przez
sztukę
2. Wychowanie
zdrowotne
”Mała dyskoteka”- zabawy przy muzyce
„Wesołe zabawy na Dzień Dziecka”
Wykorzystywanie własnej wyobraźni i pomysłowości w zabawach tanecznych i ilustrowanych ruchem.
-Zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu.
Aktywne i wesołe uczestniczenie we wszystkich zabawach przy muzyce.
Wyzwalanie radości z możliwości spożytkowania swojej energii w sposób spontaniczny
śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym śpiewie, w tańcach i muzykowaniu
8(1)
ŚR.
1. wychowanie społeczno-moralne
2.Wychowanie przez sztukę
„Cześć” – słuchanie opowiadania D. Niewoli.
„Dzieci z całego świata” – kompozycja z figur geometrycznych wyciętych z papieru.
-Zachęcanie dzieci do życzliwości i szacunku do innych ludzi bez względu na stan zdrowia czy kolor skóry – uświadomienie, że „inny” nie znaczy gorszy
-Wdrażanie do uważnego słuchania instrukcji i dokładnego wykonywania poleceń nauczyciela.
-Rozwijanie umiejętności oczekiwanie na swoją kolej podczas wypowiedzi.
-Kształcenie zdolności koncentracji na wykonywanym zadaniu – dążenie do doprowadzenia pracy do końca. Zwracanie uwagi na estetyczne wykonywanie pracy i porządkowanie sali po jej ukończeniu.
wie, że nie należy chwalić się bogactwem i nie należy dokuczać dzieciom, które wychowują się w trudniejszych warunkach
-umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych w postaci prostych kompozycji
1(4)
9(2)
CZW.
1. Wspomaganie rozwoju mowy i myślenia
2. Wychowanie przez sztukę
BOŻE
CIAŁO
PT.
1. wychowanie matematyczno- techniczne
2. wychowanie zdrowotne
„Złota kula” -Zapoznanie z kształtem i nazwą kuli jako figury przestrzennej.
Wyodrębnianie zbiorów przedmiotów o kształcie kulistym, poznanie cech kuli
oglądanie i nazywanie kulistych przedmiotów oglądanych na obrazkach, zabawy z piłkami.
grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje)
4(2)
ZABAWY
Ćwiczenia poranne – zestaw XXXIV (Przewodnik metodyczny cz. 4, str. 102)
ZABAWY RUCHOWE:
· „Zamieniamy się miejscami”- rozwijanie szybkości
· „Szukam przyjaciela”- orientacyjno-porządkowa
· „Odszukaj swój kolor”- orientacyjno-porządkowa
· „Posłuszna małpka”- rozwijanie pamięci ruchowej
· „Słońce wschodzi i zachodzi”- ćwiczenie dużych grup mięśniowych
ZABAWY DYDAKTYCZNE:
· „Kto gdzie mieszka?”- ćwiczenia klasyfikacyjne
· „Indiańskim krokiem”- zabawa fabularyzowana, tworzenie akompaniamentu
· „Co do kogo pasuje?”- ...
gosiakosiak6