październik 2009- I.doc

(329 KB) Pobierz
TYDZIEŃ I TEMAT TYGODNIA:


LOGO
Październik 09

        TYDZIEŃ I                                                            TEMAT TYGODNIA: JESIEŃ W LESIE

NR

OBSZARU

 

DZIEŃ

TYG.

RODZAJE ZAJĘĆ

SYTUACJE

EDUKACYJNE

SZCZEGÓŁOWE CELE EDUKACYJNE

WYMAGANIA

EDUKACYJNE

(podstawa programowa)

 

WIEDZA

UMIEJĘTNOŚCI

PN.

1.Wspomaganie rozwoju mowy i myślenia

 

 

 

 

2. Wychowanie zdrowotne

„O dębie, co żołędzie rozdawał”- słuchanie wiersza

L. Krzemienieckiej

 

 

 

„W lesie” – zabawy ruchowe kształtujące prawidłową postawę ciała.

 

-zapoznanie z wybranymi owocami i liśćmi drzew

 

 

 

 

 

-poznanie sposobów pokonywania przeszkód: marszem, przejściem równoważnym, czworakowaniem

-ustalanie kolejności zdarzeń; budowanie zdań poprawnych pod względem składni i gramatyki

 

 

 

 

-kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała,

 

- Stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;

- Układa krótkie zdania, dzieli zdania na wyrazy

 

-Jest sprawne fizycznie

 

III(1)

XIV(6)

 

 

 

 

V(3)

WT

1. wychowanie matematyczno- techniczne

 

2. Wychowanie

zdrowotne

„Oto Ja”- kształtowanie w umysłach dzieci schematu własnego ciała

 

 

„W lesie” – zabawy ruchowe kształtujące prawidłową postawę ciała.

 

-poznawanie schematu własnego ciała: oglądanie i nazywanie. Symetria i wzajemne podobieństwo

 

-poznanie sposobów pokonywania przeszkód: marszem, przejściem równoważnym, czworakowaniem

-rozwijanie zdolności skupiania uwagi na gestach i mimice drugiego człowieka

 

 

-kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała,

 

 - Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.

 

-Jest sprawne fizycznie

IV

 

 

 

 

V(3)

ŚR.

1. Wychowanie przyrodnicze i ekologiczne

 

 

 

 

2.Wychowanie przez sztukę(muzyka i śpiew, pląsy i taniec)

W jaki sposób zwierzęta leśne przygotowują się do zimy?”- inscenizacja wg opowiadania M. Kownackiej „Idzie zima-chudy nie przetrzyma”.

 

 

Zabawy przy piosence „Przyszła jesień”- ilustracja ruchowa tekstu

-rozpoznawanie i nazywanie mieszkań: wiewiórki – dziupla, lisa- nora, niedźwiedzia- gawra, myszy- nora.

 

 

 

 

-poznanie tekstu i melodii piosenki

-rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt w okresie zimy.

 

 

 

 

 

-rozwijanie poczucia rytmu poprzez odtwarzanie podanych rytmów

 -Potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku; wie, w jaki sposób człowiek może je chronić i pomóc im, np. przetrwać zimę.

 

 

 

piewa piosenki z dziecięcego repertuaru;

-Improwizuje muzykę ruchem;

 

XII(3)

 

 

 

 

 

 

 

VIII(1)

VIII(3)

CZ

1. Wspomaganie rozwoju mowy i myślenia

 

2. Wychowanie przez sztukę(różne formy plastyczne)

„Ranek na leśnej polanie” –słuchanie wiersza T. Fiutowskiej; zagadki o tematyce leśnej

 

Suknia Pani Jesieni-- rozwijanie inwencji twórczej dziecka

 

-wzbogacanie wiedzy o życiu leśnych zwierząt

 

 

 

-zapoznanie z pojęciem "kompozycja"

 

Rozwijanie logicznego myślenia poprzez odgadywanie i próby układania zagadek

 

 

-nabywanie umiejętności łączenia papieru z materiałem przyrodniczym

 

-Formułuje uogólnienia

 

 

 

 

-Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych

IV(2)

 

 

 

IX(2)

PT.

1. wychowanie matematyczno- techniczne

 

 

2. wychowanie społeczno-moralne

 

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin