Październik 09
TYDZIEŃ I TEMAT TYGODNIA: JESIEŃ W LESIE
NR
OBSZARU
DZIEŃ
TYG.
RODZAJE ZAJĘĆ
SYTUACJE
EDUKACYJNE
SZCZEGÓŁOWE CELE EDUKACYJNE
WYMAGANIA
(podstawa programowa)
WIEDZA
UMIEJĘTNOŚCI
PN.
1.Wspomaganie rozwoju mowy i myślenia
2. Wychowanie zdrowotne
„O dębie, co żołędzie rozdawał”- słuchanie wiersza
L. Krzemienieckiej
„W lesie” – zabawy ruchowe kształtujące prawidłową postawę ciała.
-zapoznanie z wybranymi owocami i liśćmi drzew
-poznanie sposobów pokonywania przeszkód: marszem, przejściem równoważnym, czworakowaniem
-ustalanie kolejności zdarzeń; budowanie zdań poprawnych pod względem składni i gramatyki
-kształtowanie odruchu prawidłowej postawy ciała,
- Stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;
- Układa krótkie zdania, dzieli zdania na wyrazy
-Jest sprawne fizycznie
III(1)
XIV(6)
V(3)
WT
1. wychowanie matematyczno- techniczne
2. Wychowanie
zdrowotne
„Oto Ja”- kształtowanie w umysłach dzieci schematu własnego ciała
-poznawanie schematu własnego ciała: oglądanie i nazywanie. Symetria i wzajemne podobieństwo
-rozwijanie zdolności skupiania uwagi na gestach i mimice drugiego człowieka
- Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia.
IV
ŚR.
1. Wychowanie przyrodnicze i ekologiczne
2.Wychowanie przez sztukę(muzyka i śpiew, pląsy i taniec)
„W jaki sposób zwierzęta leśne przygotowują się do zimy?”- inscenizacja wg opowiadania M. Kownackiej „Idzie zima-chudy nie przetrzyma”.
Zabawy przy piosence „Przyszła jesień”- ilustracja ruchowa tekstu
-rozpoznawanie i nazywanie mieszkań: wiewiórki – dziupla, lisa- nora, niedźwiedzia- gawra, myszy- nora.
-poznanie tekstu i melodii piosenki
-rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt w okresie zimy.
-rozwijanie poczucia rytmu poprzez odtwarzanie podanych rytmów
-Potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku; wie, w jaki sposób człowiek może je chronić i pomóc im, np. przetrwać zimę.
-Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru;
-Improwizuje muzykę ruchem;
XII(3)
VIII(1)
VIII(3)
CZ
1. Wspomaganie rozwoju mowy i myślenia
2. Wychowanie przez sztukę(różne formy plastyczne)
„Ranek na leśnej polanie” –słuchanie wiersza T. Fiutowskiej; zagadki o tematyce leśnej
Suknia Pani Jesieni-- rozwijanie inwencji twórczej dziecka
-wzbogacanie wiedzy o życiu leśnych zwierząt
-zapoznanie z pojęciem "kompozycja"
Rozwijanie logicznego myślenia poprzez odgadywanie i próby układania zagadek
-nabywanie umiejętności łączenia papieru z materiałem przyrodniczym
-Formułuje uogólnienia
-Umie wypowiadać się w różnych technikach plastycznych
IV(2)
IX(2)
PT.
2. wychowanie społeczno-moralne
...
gosiakosiak6