1. Jadą samochody, 2. Teraz hamujemy 3. O, już można jechać,
ulica za ulicą, i chwilkę zaczekamy bo znowu jest zielone.
a każdy kierowca bo czerwone światło Wszystkie samochody
tak kręci kierownicą. na skrzyżowaniu mamy. ruszają w swoją stronę.
Brum, brum, brum, Stop, stop, stop! Brum, brum, brum,
brum, brum, brum, Stop, stop, stop! Brum, brum, brum,
tak kręci kierownicą! Na skrzyżowaniu mamy. ruszają w swoją stronę.
By pobawić się z dziećmi w „samochody“, będziemy potrzebować czegoś, co może imitować „kierownice“. Ja zazwyczaj rozdaję dzieciom kolorowe krążki lub niewielkie plastikowe obręcze, które na ogół znajdują się na wyposażeniu każdego przedszkola.
Gdy zabrzmią pierwsze dźwięki akompaniamentu, „samochody“ wyruszają w drogę, tzn. dzieci biegają dookoła sali, najlepiej wszystkie w jednym kierunku. Dzięki temu dzieci nie będą tak często wpadać na siebie, unikniemy więc wielu stłuczek i mniej lub bardziej groźnych upadków. W czasie trwania pierwszej zwrotki wszyscy kierowcy jadą, no i oczywiście, zgodnie ze słowami piosenki, każdy z nich kręci kierownicą.
Na słowa: „Teraz hamujemy i chwilką zaczekamy...“, „samochody“ zatrzymują się i stoją w miejscu. Jeśli podczas prowadzenia zajęć mamy do dyspozycji kogoś do pomocy (zazwyczaj jest to nauczycielka prowadząca grupę), możemy poprosić tę osobę, aby podniosła do góry czerwony krążek na znak, że właśnie zapaliło się czerwone światło.
Gdy zacznie się zwrotka trzecia, wówczas do góry wędruje zielony krążek. Dzieci, widząc, że zapaliło się zielone światło, ruszają dalej. Oczywiście muszą też bardzo uważnie słuchać słów piosenki.
Bawiąc się w tak, dzieci w łatwy i atrakcyjny dla siebie sposób nie tylko przyswajają sobie podstawowe zasady ruchu drogowego i działania sygnalizacji świetlnej, lecz także ćwiczą się w szybkim rozpoznawaniu podstawowych kolorów.
Całą zabawę możemy powtórzyć kilka razy.
psotka14