MARKETING.docx

(16 KB) Pobierz

Def. Klasyczne MARKETINGU

Marketing to: planowanie, koordynacja, kontrola działań przedsiębiorstwa, ukierunkowanie na aktualne i potencjalne rynki zbytu

Def. Te podkreślają:

·           Świadomą orientację klienta(jego potrzeby są podstawą działania)

·           Interdyscyplinarność orientacji( analiza wzorów zachwań otoczenia)

·           Systematyczność badan rynku

·           Ustalenie dugofalowych celów i strategii działania

·           Kształtowanie rynku poprzez zestaw narzędzi marketingowych (marketing mix)

·           Zróżnicowanie oddzialywania na segmenty rynku

·           Koordynacja działąń w strukturze organizowanej firmy

Def. Nowoczesna MARKETINGU

·           Rozpatrują nie tylko materialne potrzeby cżłowiea a także potrzeby wyższego rzędu

·           Zaspokajanie potrzeb poprzez: uczestnictwo w imprezach, praca w róznych organizacjach, relacje z określonymi osobami

·           Produkty oferowane klientom zaspokajają także ich potrzeby

·           Instytucje nie nastawione na zysk(organizacje non profit) ale na korzyści niematreialne takie jak: zmiany zachowań, myslenia, nastawienia

·           Wykorzystują metody i sposób myslenia marketingu komercyjnego, realizują progrmay społeczne, oświatowe, administracyjne.

KLASYCZNE: zysk, działalność gosodarcza, jednostki o char. Komercyjnym, produkty materialne, potrzeby nizszego rzędu

NOWOCZESNE: niekoniecznie zysk, działalność społeczna, jedn. Nie tylko o char. Komarycjnym ale także społecznym, produkty mat. Jak i niemat(idee, usługi), potrzeby wyższego rzędu.

MODEL 4 P McCarthy

Product- wszystko co może być zaoferowane rynkowi w celu nabycia; asortyment, jakość, wzór, marka, opakowanie, usługi, gwarancja; Price- suma pieniędzy żądana za dany produkt/usługę; cennik, rabaty; Place- dystrubucja(działąnia sprawiające, że produkt staje się dostępny dla docelowego klienta); wybór, lookalizacj, transport; Promotion- działania zmierzające do przedstawienia produktu/klienta/usługi klientom skłonnym do nabycia; reklama, promocja, sprzedaż osobista, nagłośnienie

5P: product, price, place, promotion, people

7P: product, price, place, promotion, people, process, physical evidence

4C Kotler: widziany ze strony klienta; Customer needs and wants(product)- zaspokojenie potrzeb klienta; Cost to the customer(price)- koszt dla kienta(jego obciązenie); Convenience(place)- wygodny zakup, nabycie; Communication(promotion)- komunikacja.

Funkcje marketingu

·           Analiza otoczenia i badania marketingowe-monitoring zewn. Czynnków warunkujących sukces i niepowodzenia takich jak: stan rynku i konlurencji, ..

·           Analiza konsumentów- bad. i ocena własności kons. I ich potrzeb i proc. zakupu

·           Planowanie produktu/uługi/idei- rozwój prod, ich pozycji, marki, opakowania i wycof. Starych produktów

·           Plan. Dystrybucji ustalenie relacji między kanałami dystrybucji

·           Plan. Promocji – właście płączenia : reklamy, publicity, sprzedazy osobistej i promocji sprzedaży; public relations

·           Plan. Cen-

·           Społeczna odpowiedzialność- obowiązek oferowania bezpiecznychetycznych i uzytecznych towarów, usług i idei

·           Marketingowe zarządzanie- planowanie, wykonanie i kontrola programu marketongowego i indywidualnych funkcji, ocena ryzyka i potencjalnego zysku.

Proces tworzenia użyteczności: kreacja ofert; opisuje etapy dostarczania satysfakcji

·           Uzyteczność formy

·           Czasu i miejsca

·           Posiadania

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin