Plan pracy wykonawczo- dydaktycznej na luty 2011r. dla grupy 5,6-latków
Tematyka: DBAM O ZDROWIE
Zadania:
Kształtowanie nawyku dbania o czystość osobistą: rozumienie potrzeby mycia rąk po wyjściu z toalety
i przed posiłkami, dbanie o czystość uszu, szyi i paznokci, codzienna zmiana bielizny Zwrócenie uwagi na umiejętne i kulturalne zachowanie się w czasie posiłku oraz podkreślanie roli
właściwego odżywiania się
Uświadomienie dzieciom konieczności ubierania się odpowiednio do pory roku
Planowane sytuacje edukacyjne
Praca
kompensacyjno-
wyrównawcza
Zabawa muzyczna Muzyczne ugniatanki- dziecko dostosowuje ruchy dłoni do tempa słyszanej muzyki.
Zorganizowanie kącika czyściocha – segreguje przedmioty potrzebne do mycia ciała, układa je na półeczkach.
Ćwiczenia poranne – zestaw XXI.
Inscenizacja wiersza W. Chotomskiej Kino w łazience – zachęcanie do systematycznego mycia zębów, rozmowa na temat wiersza, czytanie całościowe wyrazu kubek.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi Marsz z krążkiem na głowie.
Słuchanie piosenki Kot jest czysty- wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki, porusza się rytmicznie.
Spacer – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
Zabawa na spostrzeganie Usłyszane, zobaczone – wywąchane, dotknięte (według I. Fleming, J. Fritz).
Zabawy w Kąciku czyściocha.
Ćwiczenia klasyfikacyjne: przyklejanie wyrazów tak lub nie przy odpowiednich obrazkach.
Rozmowa na temat szkodliwości oglądania przez dzieci programów dla dorosłych , nadawanych późnym wieczorem i zwrócenie uwagi na znaczki pojawiające się w lewym górnym rogu ekranu telewizora.
Rozwiązywanie zagadek o tematyce zdrowotnej – poznają różne rodzaje zagadek.
Słuchanie wiersza D. Gellner Na zdrowie – wypowiada się na temat wiersza.
Wykonanie papierowych żabek dla chorej koleżanki lub chorego kolegi – umiejętne obrysowanie szablonu.
Ćwiczenia słuchowe – określa głoski w śródgłosie.
Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną Ciepło – zimno.
Ćwiczenia artykulacyjne wzmacniające pierścień zwierający gardło.
Kolorowanie rysunków przedstawiających produkty, których spożywanie jest korzystne dla zdrowia – Karta pracy nr 27..
Zabawa dydaktyczna Dobierz lub oddaj – przygotowanie do dodawania i odejmowania
Wykonanie oddruku naturalnego dłoni – tworzy kompozycje z odbitych na papierze, pomalowanych dłoni, umieszczenie prac na wystawie.
Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw VIII.
Bawię się i uczę, cz. 3, s. 17 – skreśla w każdym szeregu zdjęcie, które nie pasuje do pozostałych, wyjaśnia dlaczego. Zabawa przy piosence Kot jest czysty – porusza się rytmicznie.
Zabawa Czym się różni – w czym jest podobne? Podaje różnice i podobieństwa między parami przedmiotów.
Ćwiczenia utrwalające artykulację dzwięków mowy.
Rozwiązywanie testu Czy zdrowo żyję? Utrwala zasady zdrowego życia.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi Marsz z krążkiem na głowie
Wykonanie surówki i sałatek.- zachęcanie do wykonywania prostych potraw.
Malowanie na kartce w dużym formacie linii pionowych, poziomych, ukośnych.
Zabawa przy piosence Kot jest czysty.
Ćwiczenie grafomotoryczne: kalkowanie przygotowanych wzorów.
Wykonanie kredki tygryska
Opow. D. Niewoli Serduszko – wzbudzenie zainteresowania nieuleczalnie chorymi dziećmi, rozwijanie tolerancji.
Zabawa dydaktyczna Co jemy rano, w południe, po południu i wieczorem? – nazywa posiłki spożywane w określonych porach dnia.
Ćwiczenia gimnastyczne –zestaw VIII.
Dzielenie na głoski nazw produktów podanych przez nauczyciela.
Wykonanie kubka (orgiami)
Realizacja podstawy programowej: 1.1.,2.2., 3.1.,3.2., 5.1.,5.2., 5.3.,5.4., 8.1.,9.2., 10.3.,13.2.,14.2., 14.3.,14.5.,14.6.
anka_26