Plan pracy wykonawczo 2.doc

(39 KB) Pobierz
Plan pracy wykonawczo- dydaktycznej na luty 2011r

Plan pracy wykonawczo- dydaktycznej na luty 2011r. dla grupy 5,6-latków

 

Tematyka:           DBAM O ZDROWIE

Zadania:

           Kształtowanie nawyku dbania o czystość osobistą: rozumienie potrzeby mycia rąk po wyjściu z toalety

              i  przed posiłkami, dbanie o czystość uszu, szyi i paznokci, codzienna zmiana bielizny
           Zwrócenie uwagi na umiejętne i kulturalne zachowanie się w czasie posiłku oraz podkreślanie roli

              właściwego odżywiania się    

           Uświadomienie dzieciom konieczności ubierania się odpowiednio do pory roku

 

Planowane sytuacje edukacyjne

Praca

kompensacyjno-

wyrównawcza

Zabawa muzyczna Muzyczne ugniatanki- dziecko dostosowuje ruchy dłoni do tempa słyszanej muzyki.

Zorganizowanie kącika czyściocha – segreguje przedmioty potrzebne do mycia ciała, układa je na półeczkach.

Ćwiczenia poranne – zestaw XXI.

Inscenizacja wiersza W. Chotomskiej Kino w łazience – zachęcanie do systematycznego mycia zębów, rozmowa  na temat wiersza, czytanie całościowe wyrazu kubek.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi Marsz z krążkiem na głowie.

Słuchanie piosenki Kot jest czysty- wypowiada się na temat wysłuchanej piosenki, porusza się rytmicznie.

Spacer – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

Zabawa na spostrzeganie Usłyszane, zobaczone – wywąchane, dotknięte (według I. Fleming, J. Fritz).

Zabawa ruchowa z elementem równowagi Marsz z krążkiem na głowie.

Zabawy w Kąciku czyściocha.

 

Ćwiczenia klasyfikacyjne: przyklejanie wyrazów tak lub nie przy odpowiednich obrazkach.

Rozmowa na temat szkodliwości oglądania przez dzieci programów dla dorosłych , nadawanych późnym wieczorem i zwrócenie uwagi na znaczki pojawiające się w lewym górnym rogu ekranu telewizora.

Ćwiczenia poranne – zestaw XXI.

Rozwiązywanie zagadek o tematyce zdrowotnej – poznają różne rodzaje zagadek.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi Marsz z krążkiem na głowie.

Słuchanie wiersza D. Gellner Na zdrowie – wypowiada się na temat wiersza.

Wykonanie papierowych żabek dla chorej koleżanki lub chorego kolegi – umiejętne obrysowanie szablonu.

Ćwiczenia słuchowe – określa głoski w śródgłosie.

Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną Ciepło – zimno.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi Marsz z krążkiem na głowie.

Ćwiczenia artykulacyjne wzmacniające pierścień zwierający gardło.

 

Kolorowanie rysunków przedstawiających produkty, których spożywanie jest korzystne dla zdrowia – Karta pracy nr 27..

Ćwiczenia poranne – zestaw XXI.

Zabawa dydaktyczna Dobierz lub oddaj – przygotowanie do dodawania i odejmowania

Zabawa ruchowa z elementem równowagi Marsz z krążkiem na głowie.

Wykonanie oddruku naturalnego dłoni – tworzy kompozycje z odbitych na papierze, pomalowanych dłoni, umieszczenie prac na wystawie.

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw VIII.

Bawię się i uczę, cz. 3, s. 17 – skreśla w każdym szeregu zdjęcie, które nie pasuje do pozostałych, wyjaśnia dlaczego. Zabawa przy piosence Kot jest czysty – porusza się rytmicznie.

Zabawa Czym się różni – w czym jest podobne? Podaje różnice i podobieństwa między parami przedmiotów.

 

Ćwiczenia utrwalające artykulację dzwięków mowy.

Ćwiczenia poranne – zestaw XXI.

Rozwiązywanie testu Czy zdrowo żyję? Utrwala zasady zdrowego życia.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi Marsz z krążkiem na głowie

Wykonanie surówki i sałatek.- zachęcanie do wykonywania prostych potraw.

Spacer – obserwacja zmian zachodzących w  przyrodzie.

Malowanie na kartce w dużym formacie linii pionowych, poziomych, ukośnych.

Zabawa przy piosence Kot jest czysty.

Ćwiczenie grafomotoryczne: kalkowanie przygotowanych wzorów.

 

Wykonanie kredki tygryska

Opow.  D. Niewoli Serduszko – wzbudzenie zainteresowania nieuleczalnie chorymi dziećmi, rozwijanie tolerancji.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi Marsz z krążkiem na głowie

Zabawa dydaktyczna Co jemy rano, w południe, po południu i wieczorem? – nazywa posiłki spożywane w określonych porach dnia.

Ćwiczenia gimnastyczne –zestaw VIII.

Dzielenie na głoski nazw produktów podanych przez nauczyciela.

Zabawa ruchowa z elementem równowagi Marsz z krążkiem na głowie

Wykonanie kubka (orgiami)

 

Realizacja podstawy programowej: 1.1.,2.2., 3.1.,3.2., 5.1.,5.2., 5.3.,5.4., 8.1.,9.2., 10.3.,13.2.,14.2., 14.3.,14.5.,14.6.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin