SSP480_PL - Audi A7 Sportback – Podwozie.pdf

(5420 KB) Pobierz
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nr 480
Audi A7 Sportback
Podwozie
Audi
Szkolenia techniczne
1060844774.030.png 1060844774.031.png 1060844774.032.png 1060844774.033.png 1060844774.001.png 1060844774.002.png
Podwozie – koncepcja ogólna
Istotnym celem opracowania podwozia Audi A7 Sportback było
uzyskanie dużej jego zwrotności przy dobrym panowaniu nad
samochodem, a przez to zapewnienie przyjemności z jazdy
z wysokim poziomem bezpieczeństwa i komfortu. Warunkiem tego
było zastosowanie sprawdzonej koncepcji pięciowahaczowej osi
przedniej w połączeniu z osią tylną z wahaczami trapezowymi.
Tak samo jak w Audi A8 2010 i Audi A6 2005, również
w Audi A7 Sportback stosowany jest system adaptive air
suspension (aas). Takie wyposażenie jest w Audi A7 Sportback
opcjonalne, natomiast seryjnie stosowane jest podwozie ze
sprężynami stalowym i konwencjonalnymi amortyzatorami.
W porównaniu do Audi A6 2005 rozstaw osi został zwiększony
o 69 mm, a rozstaw kół na przedniej osi o 15 mm.
Umieszczenie przekładni kierowniczej na wsporniku zespołu
napędowego przed osią przednią zapewnia konieczne, dokładne
reakcje na ruchy kierownicy a podczas jazdy w każdej sytuacji
precyzyjne uczucie kierowania.
Dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierowania możliwe jest
zmniejszenie zużycia paliwa aż do 0,3 l / 100 km. Poza tym
możliwe jest realizowanie różnych funkcji dodatkowych.
W Audi A7 Sportback wprowadzono również koncepcję
przesuniętego w tył układu napędowego (zastosowaną
po raz pierwszy w Audi A5 2008), co umożliwia realizację
dużego rozstawu osi przy małym przednim zwisie.
480_001
2
1060844774.003.png
Spis treści
Podwozie
Zestawienie __________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 4
Oś przednia i tylna oraz regulacja geometrii zawieszenia
Oś przednia __________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 5
Oś tylna ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 6
Regulacja geometrii zawieszenia __________________________________________________________________________________________________________________________ 7
Pneumatyczne zawieszenie kół (aas)
Zestawienie __________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 8
Podzespoły układu __________________________________________________________________________________________________________________________________________ 9
Strategia regulacji _________________________________________________________________________________________________________________________________________13
Obsługa i informacje dla kierowcy ________________________________________________________________________________________________________________________15
Serwis _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________16
Układ kierowniczy
Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________20
Elektromechaniczny układ kierowniczy
Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________21
Elementy systemu _________________________________________________________________________________________________________________________________________22
Obsługa i informacje dla kierowcy ________________________________________________________________________________________________________________________30
Prace serwisowe i diagnostyczne _________________________________________________________________________________________________________________________30
Układ hamulcowy
Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________32
Elementy systemu _________________________________________________________________________________________________________________________________________33
Serwis _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________34
System ESP
Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________35
Elementy systemu _________________________________________________________________________________________________________________________________________35
Funkcje systemu ____________________________________________________________________________________________________________________________________________36
Obsługa i informacje dla kierowcy ________________________________________________________________________________________________________________________37
Serwis _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________38
Sterownik zespołu czujników J849
Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________39
Budowa i zasada działania ________________________________________________________________________________________________________________________________39
Prace serwisowe i diagnostyczne _________________________________________________________________________________________________________________________39
System adaptive cruise control (ACC)
Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________40
Budowa i zasada działania ________________________________________________________________________________________________________________________________40
Prace serwisowe i diagnostyczne _________________________________________________________________________________________________________________________40
Koła i opony
Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________41
Wskaźnik ciśnienia w oponach
Zestawienie _________________________________________________________________________________________________________________________________________________42
!
• Zeszyt do samodzielnego kształcenia dostarcza podstawowych informacji na temat budowy i działania
nowych modeli samochodów, nowych podzespołów lub nowych rozwiązań technicznych.
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją napraw! Podane wartości mają jedynie ułatwić
zrozumienie treści zeszytu i dotyczą stanu danych obowiązujących w chwili opracowywania zeszytu.
Przy wykonywaniu prac konserwacyjnych i naprawczych należy korzystać bezwzględnie z aktualnej literatury
technicznej.
Wyjaśnienie pojęć pisanych kursywą i oznakowanych gwiazdką znajduje się w Objaśnieniach na końcu zeszytu.
Wskazówka
Odnośnik
3
1060844774.004.png 1060844774.005.png 1060844774.006.png 1060844774.007.png
 
Podwozie
Zestawienie
Samochody Audi A7 Sportback oferowane są z następującymi wersjami podwozia:
Produkcyjny kod sterujący
(PR)
Nazwa
Wersja techniczna
Wysokość
Oferta
1BA
podwozie standardowe
sprężyny stalowe
0 (poziom podstawowy)
wyposażenie seryjne
wyposażenie
opcjonalne
1BE
podwozie sportowe
sprężyny stalowe
-10 mm
podwozie sportowe S line
jako oferta irmy quattro
GmbH
wyposażenie
opcjonalne
1BV
sprężyny stalowe
-10 mm
podwozie przystosowane
do złych nawierzchni
wyposażenie
opcjonalne
1BB
sprężyny stalowe
+13 mm
system adaptive air
suspension
zawieszenie
pneumatyczne
wyposażenie
opcjonalne
1BK
w zależności od
wybranego ustawienia
w Audi drive select
adaptive air suspension
dla rynków o złych drogach
zawieszenie
pneumatyczne
wyposażenie
opcjonalne
1BS
480_002
4
1060844774.008.png 1060844774.009.png 1060844774.010.png 1060844774.011.png 1060844774.012.png 1060844774.013.png 1060844774.014.png 1060844774.015.png 1060844774.016.png
Oś przednia i tylna oraz regulacja geometrii zawieszenia
Oś przednia
Podstawą konstrukcji przedniej osi była zastosowana
już w Audi A4 2008 i A8 2010 pięciowahaczowa oś przednia.
Również w Audi A7 Sportback wspornik górnego wahacza
został wbudowany w nadwozie.
Oprócz optymalizacji masy i sztywności można było przez
to dodatkowo zmniejszyć tolerancje zamontowania górnych
wahaczy. Stabilizatory i amortyzatory zostały na nowo zestrojone.
Rozmieszczenie elementów systemu jest przedstawione
na rysunku.
wahacz prowadzący
− nowe rozwiązanie
wahacz górny
− nowe rozwiązanie
widełki
amortyzatora
z Audi A8 2010
drążek łączący
− z Audi A8 2010
zwrotnica
− nowe rozwiązanie
amortyzator
− nowe rozwiązanie
− z regulowanym tłumieniem
w samochodach z aas
stabilizator
− nowe rozwiązanie
wspornik
zespołu napędowego
− nowe rozwiązanie
piasta koła
− z Audi A4 2010
łożysko koła
− z Audi A4 2010
przegub
− z Audi A4 2010
wahacz nośny
− z Audi A4 2010
480_003
5
1060844774.017.png 1060844774.018.png 1060844774.019.png 1060844774.020.png 1060844774.021.png 1060844774.022.png 1060844774.023.png 1060844774.024.png 1060844774.025.png 1060844774.026.png 1060844774.027.png 1060844774.028.png 1060844774.029.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin