Punkt 15, Stróżewski.
WYCHOWANIE zakłada dynamiczną strukturę człowieka, tj, jego stawanie się i zmienianie; zmienianie się na lepsze; człowiek nie jest istotą dokonaną, czyli spełnioną, wykończoną, gotową, dlatego wychowanie jest potrzebne.Takie rozumowanie leży u podstaw greckich pojęc
PAIDAGOGIA
PAIDEIA
CO TO JEST CZŁOWIEK?????
Kant: Nie można pojęcia cnoty czerpac z własnego doświadczenia, podawac tego za przykład, źródło poznania, bo każdy inaczej tę cnotę pojmuje i może ją zmieniac w zależności od okoliczności. Poza tym, nawet, jeżeli ktoś poda jakiś wzór cnoty, to każdy takowy ma swojej głowie i to z nim porównuje ten podawany. Nigdy ten przykład cnoty nie będzie pierwowzorem, dlatego, że pochodzi on z czyjejś głowy, z czyjegoś doświadczenia, które jest zawsze SUBIEKTYWNE.
-----> jak je realizowac, jak budowac człowieka w człowieku?( na to odp. Pedagogika)
uj.res2010