STAN WIEDZY FINANSOWEJ POLAKÓW.pdf

(5335 KB) Pobierz
Microsoft PowerPoint - DBM_EduFinPol_Raport_07092009_last2.ppt [Tylko do odczytu] [tryb zgodności]
Stan wiedzy finansowej Polaków
Raport z badania ilościowego
Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła:
Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła:
„Stan wiedzy finansowej Polaków” raport Fundacji Kronenberga
przy Citi Handlowy, Dom Badawczy Maison, wrzesień 2009
dla
Warszawa, wrzesień 2009
1
253061869.037.png 253061869.038.png 253061869.039.png 253061869.040.png 253061869.001.png 253061869.002.png 253061869.003.png 253061869.004.png 253061869.005.png 253061869.006.png 253061869.007.png 253061869.008.png 253061869.009.png 253061869.010.png 253061869.011.png 253061869.012.png 253061869.013.png 253061869.014.png 253061869.015.png 253061869.016.png 253061869.017.png 253061869.018.png 253061869.019.png 253061869.020.png 253061869.021.png 253061869.022.png 253061869.023.png 253061869.024.png 253061869.025.png 253061869.026.png 253061869.027.png 253061869.028.png
Spis Treści
INFORMACJE O BADANIU
3
PODSUMOWANIE WYNIKÓW
6
WYNIKI SZCZEGÓŁOWE
13
POSTAWY WOBEC FINANSÓW
15
OCENA SYTUACJI MATERIALNEJ
16
STYLE WYDAWANIA PIENIĘDZY
31
POSTAWY WOBEC PIENIĘDZY
39
WŁĄCZENIE W SYSTEM FINANSOWY
46
STOSUNEK DO INSTYTUCJI FINANSOWYCH
47
OSZCZĘDZANIE I INWESTOWANIE
63
UBEZPIECZENIA
75
WYOBRAŻENIE EMERYTURY
82
PODATKI
89
WIEDZA EKONOMICZNA
99
OCENA WIEDZY NT. ZAGADNIEŃ FINANSOWYCH
100
FAKTYCZNY STAN WIEDZY EKONOMICZNEJ
114
OGÓLNE WARTOŚCI I POSTAWY POLAKÓW
127
ZADOWOLENIE Z ŻYCIA
128
POSTAWY WOBEC PRACY I RODZINY
138
AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA
145
STRUKTURA PRÓBY
151
2
OCENA SYTUACJI MATERIALNEJ
16
WŁĄCZENIE W SYSTEM FINANSOWY
46
OCENA WIEDZY NT ZAGADNIEŃ FINANSOWYCH
100
253061869.029.png 253061869.030.png 253061869.031.png
INFORMACJE O BADANIU
3
253061869.032.png
Informacje o badaniu
Metoda badania : Bezpośrednie wywiady kwestionariuszowe
CAPI ( Computer Assisted Personal Interview )
CAPI ( Computer Assisted Personal Interview )
Wykonawca realizacji terenowej badania : Pentor Research International
li ji t
j bd i Pt R
h It i l
Próba : Reprezentatywna próba kwotowa 1502 dorosłych Polaków*
Czas realizacji : Przełom lipca i sierpnia 2009 r.
*) w raporcie ukazano odsetki po przeważeniu próby do struktury populacji, zaś pokazane liczebności są nieważone
4
Wk
253061869.033.png 253061869.034.png
Cele badania
Cel główny
• Zbadanie poziomu wiedzy ekonomicznej Polaków i diagnoza obszarów,
w których Polakom najbardziej potrzebna jest edukacja ekonomiczna
(obszary dla działań kampanii edukacyjnych)
Obszary badania
• Opis poziomu wiedzy ekonomicznej Polaków i identyfikacja obszarów, w
ó ó ń
których wiedza ta jest najmniejsza – potencjalnych obszarów dla działań
edukacyjnych
• Opis zwyczajów Polaków związanych z wydawaniem pieniędzy, oszczędzaniem
i i t i
i inwestowaniem
• Postawy związane z pieniędzmi, oszczędzaniem i inwestowaniem
• Oszacowanie poziomu zaufania wobec instytucji finansowych
Diagnoza poziomu wiedzy ekonomicznej oraz wskazanie uwarunkowań tej
• Wskazanie najbardziej obiecujących dróg dotarcia z ofertą edukacyjną do
odbiorcy (media, Internet, czy np. szkolenia).
5
(obszary dla działań kampanii edukacyjnych).
• Diagnoza poziomu wiedzy ekonomicznej oraz wskazanie uwarunkowań tej
wiedzy
• Identyfikacja grup najbardziej potrzebujących wiedzy ekonomicznej
• Wskazanie najbardziej obiecujących dróg dotarcia z ofertą edukacyjną do
253061869.035.png 253061869.036.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin