· Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie:
- szanowanie innych i ich potrzeb, np. chęci zabaw samotnych lub we dwójkę,
- zgodne korzystanie ze wspólnych miejsc do zabawy, urządzeń, atrakcyjnych zabawek.
· Uczenie się dokładnego wykonywania określonych czynności np. samoobsługowych, porządkowych...
· Sprzeciwianie się przemocy fizycznej wobec siebie i innych dzieci ze strony rówieśników i dorosłych.
· Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola:
- nie oddalanie się z określonych pomieszczeń,
- przestrzeganie zakazu wychodzenia z przedszkola z osoba nieznaną.
· Dbanie o własne zmysły i higienę układu nerwowego:
- unikanie hałasu i jego wszczynania.
· Stwarzania sytuacji sprzyjających aktywizowaniu myślenia w toku zabaw i zajęć.
· Doskonalenie wymowy poprzez stosowanie zabaw i ćwiczeń oddechowych, ruchowych i artykulacyjnych.
ddoroch