Wymiana linki prędkościomierza w CC700 1993.pdf

(1205 KB) Pobierz
Wymiana linki prêdkoœciomierza w CC700 1993
CINQUECENTO 700 1993 - WYMIANA LINKI
PRĘDKOŚCIOMIERZA
Opracowanie: egie
Stosowano kilka rodzajów linek:
a. Z nakrętką przy liczniku
b. Z zatrzaskiem – podobno łapie teŜ za końcówkę gwintowaną, nie
sprawdzałem.
164132159.004.png
c. Z nakrętką, dodatkowo dzielona w środku, co ułatwiało dostęp do licznika
i wyjmowanie skrzyni. Wg informacji w sklepie ten typ jest juŜ niedostępny
a poniewaŜ miałem taką u siebie, musiałem, po jej uszkodzeniu, załoŜyć typ a.
Pasuje bez kłopotów.
Po rozłączeniu
164132159.005.png
1.Czynności wykonywane z kabiny:
- podwaŜyć i wyjąć zaślepki mocowania zegara
- przy uŜyciu klucza torx 15 odkręcić 2 wkręty obok zegara i 3 dolne , daszek
wysunąć
- odkręcić 4 wkręty mocujące zestaw wskaźników, lekko wysunąć do siebie,
tak, by moŜna było odkręcić nakrętkę linki szybkościomierza z tyłu
zestawu, odłączyć złącze konektorowe z lewej i dwa z prawej strony
(czerwone u góry), naciskając języczek blokujący; wyjąć zestaw
2. Czynności wykonywane z przedziału silnika:
- odłączyć starą linkę od skrzyni biegów (najlepiej zapamiętując jej połoŜenie
aby nową załoŜyć tak samo); w tym celu trzymając linkę prawą ręką
i omijając przeszkody, lokalizujemy połoŜenie końca linki na skrzyni a lewą
(dwoma palcami), z drugiej strony , odkręcamy nakrętkę mocującą linkę,
modląc się, by nie była zapieczona i dziękując Panu, Ŝe dał nam dłonie
nieco mniejsze od bochenków chleba
- aby umoŜliwić dalsze czynności naleŜy wyjąć akumulator, odkręcić 6
wkrętów mocujących płytkę przewodów nagrzewnicy, zdjąć uszczelkę
gumową z krawędzi przegrody, odkręcić i zdemontować większą osłonę
wygłuszającą, wyjąć plastikową osłonę wentylatora po odkręceniu 3
wkrętów, wyjąć drugi koniec linki z uszczelką gumową otworu grodzi.
164132159.006.png
Osłona nagrzewnicy
- zdjąć z linki gumową płytkę uszczelniającą – w tym celu musiałem ją
przeciąć (moŜe się pośpieszyłem?)
przecięcie
3. Z nowej linki wyjąć wkład, wpuścić do środka kilka ml oleju
i rozprowadzić go przy pomocy wkładu.
164132159.007.png
4. Koniec linki z harmonijkową uszczelką wsunąć przez otwór w grodzi
i dokładnie wpasować rowek uszczelki w otwór grodzi (aby umoŜliwić
manipulacje, trzeba było zdemontować osłonę i obudowę wentylatora – tyle
roboty właśnie z tego powodu),
Uszczelka grodzi
5. MoŜna juŜ zamontować wszystkie zdemontowane elementy w przedziale
silnika.
6. Drugi koniec linki wsunąć prawą ręką w zapamiętane miejsce na skrzyni
biegów a lewą, dwoma palcami, zamocować nakrętkę na końcówce
przekładni.
7. Przed montaŜem zestawu wskaźników sprawdzić, czy linka działa
prawidłowo – unieść bok samochodu, zabezpieczyć, uruchomić silnik, włączyć
bieg (zachowując środki bezpieczeństwa) i obserwując, czy wkład się obraca.
8. Zamontować zdemontowane wcześniej elementy zestawu wskaźników
w kabinie.
164132159.001.png 164132159.002.png 164132159.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin