Stworzenie świata.pdf
(
298 KB
)
Pobierz
(Microsoft Word - Stworzenie \234wiata)
STWORZENIE ŃWIATA
A KREACJONIZM
HAROLD COFFIN
I. DOWODY NA STWORZENIE
ŏycie jest jedyne w swoim rodzaju.
Wszystkie podstawowe rodzaje zwierzīt powstaĀy nagle.
Zmiany zachodzīce w przeszĀońci ulegĀy ograniczeniu.
Zmiany zachodzīce obecnie sī ograniczone.
II. PIERWOTNIE STWORZONE GATUNKI
Z
III. CZY WAŏNY JEST BRAK OGNIW POŃREDNICH?
Archeopteryks.
archeopteryksa
archeopteryks
Szereg rozwojowy konia.
eohippushyrakoterium
hyrakoterium
eohippus
Hesperornis.
hesperornis
Sejmuria.
Sejmuria
sejmurii
Z
sejmuria
Aysheaja.
aysheaja
IV. OBECNE KIERUNKI W TEORII EWOLUCJI
Z
V. WNIOSKI
DZIEŁO STWÓRCZE oznajmia chwał
ħ
boga!
„Niebiosa oznajmiaj
Ģ
chwał
ħ
Boga,
a o dziele jego r
Ģ
k opowiada przestworze"
(PSALM 19:1)
„N
IE mo
Ň
esz zobaczy
ę
mego oblicza, gdy
Ň
Ň
aden człowiek nie mo
Ň
e mnie zobaczy
ę
i
pozosta
ę
przy
Ň
yciu”
(Wyj
Ļ
cia 33:20). Te ostrzegawcze słowa Jehowa wyrzekł do Moj
Ň
esza.
Ludzie jako kruche istoty, maj
Ģ
ce ciała fizyczne, nie prze
Ň
yliby bezpo
Ļ
redniego widoku
chwały Bo
Ň
ej. Jednak w wizji apostoł Jan ujrzał wspaniało
Ļę
Jehowy, zasiadaj
Ģ
cego na
chwalebnym tronie (Objawienia 4:1-3).
[2]
W przeciwie
ı
stwie do ludzi, lojalne stworzenia duchowe mog
Ģ
patrze
ę
na oblicze Jehowy.
Nale
Ň
y do nich
„dwudziestu czterech starszych”
z wizji Jana, którzy wyobra
Ň
aj
Ģ
całe grono
144 000 pomaza
ı
ców (Objawienie 4:4; 14:1-3). Jak reaguj
Ģ
na widok chwały Bo
Ň
ej? Zgodnie
z Ksi
ħ
g
Ģ
Objawienia 4:11 oznajmiaj
Ģ
:
„Godzien jeste
Ļ
, Jehowo, Bo
Ň
e nasz, przyj
Ģę
chwał
ħ
i szacunek, i moc, poniewa
Ň
ty
Ļ
stworzył wszystko i z twojej woli wszystko zaistniało i
zostało stworzone”
.
Dlaczego „s
Ģ
bez wymówki”?
[3]
Czy odczuwasz potrzeb
ħ
oddawania chwały Bogu? Wi
ħ
kszo
Ļę
ludzi wcale o tym nie my
Ļ
li,
a niektórzy nawet twierdz
Ģ
,
Ň
e Boga w ogóle nie ma. Na przykład pewien astronom napisał:
„Czy to Bóg zadziałał i tak opatrzno
Ļ
ciowo zaprojektował dla nas kosmos? (…)
Wspaniała koncepcja. Niestety, moim zdaniem zupełnie nieprawdopodobna. (…)
Powoływanie si
ħ
na Boga niczego nie wyja
Ļ
nia”
.
[4]
Mo
Ň
liwo
Ļ
ci nauki s
Ģ
zaw
ħŇ
one do spraw, które ludzie potrafi
Ģ
zaobserwowa
ę
i zbada
ę
. W
przeciwnym razie mamy do czynienia jedynie z teoriami lub domysłami. Poniewa
Ň
„Bóg jest
Duchem”
, nie mo
Ň
na Go uczyni
ę
przedmiotem bezpo
Ļ
rednich bada
ı
naukowych (Jana 4:24).
Dlatego twierdzenie,
Ň
e wiara w Boga jest nienaukowa,
Ļ
wiadczy o arogancji. Uczony
Vincent Wigglesworth z Uniwersytetu w Cambridge zauwa
Ň
a,
Ň
e naukowe metody bada
ı
s
Ģ
w rzeczywisto
Ļ
ci nacechowane
„podej
Ļ
ciem religijnym”
. W jakim sensie?
„Ich punktem
wyj
Ļ
cia jest bezgraniczna wiara, i
Ň
zjawiskami przyrody rz
Ģ
dz
Ģ
, prawa natury”
. A
zatem, gdy kto
Ļ
neguje istnienie Boga, czy nie zamienia po prostu jednego rodzaju wiary na
inny? W niektórych wypadkach taka postawa sprawia wra
Ň
enie rozmy
Ļ
lnej odmowy uznania
faktów. Psalmista napisał:
„Niegodziwiec w zarozumialstwie swym nie podejmuje
poszukiwa
ı
; wszystkie jego my
Ļ
li to: «Nie ma Boga»”
(Psalm 10:4).
[5]
Wiara w Boga nie jest
Ļ
lep
Ģ
łatwowierno
Ļ
ci
Ģ
, gdy
Ň
dysponujemy licznymi dowodami
potwierdzaj
Ģ
cymi Jego istnienie (Hebrajczyków 11:1). Astronom Allan Sandage powiedział:
„Uwa
Ň
am za mało prawdopodobne, by taki porz
Ģ
dek
[we wszech
Ļ
wiecie]
powstał z
chaosu. Musiała istnie
ę
jaka
Ļ
porz
Ģ
dkuj
Ģ
ca zasada. Bóg jest dla mnie tajemnic
Ģ
, ale jego
koncepcja wyja
Ļ
nia cud istnienia — dlaczego jest co
Ļ
zamiast niczego”
. Apostoł Paweł
napisał do chrze
Ļ
cijan w Rzymie,
Ň
e
‘niewidzialne przymioty Boga s
Ģ
wyra
Ņ
nie widoczne ju
Ň
od stworzenia
Ļ
wiata, gdy
Ň
dostrzega si
ħ
je dzi
ħ
ki temu, co zostało uczynione, tak i
Ň
oni
[ludzie niewierz
Ģ
cy] s
Ģ
bez wymówki’
(Rzymian 1:20). Od „stworzenia
Ļ
wiata” — zwłaszcza
od powstania rozumnych stworze
ı
ludzkich, które potrafi
Ģ
dostrzec dowody działania Boga
— jest oczywiste,
Ň
e musi istnie
ę
Stwórca, dysponuj
Ģ
cy ogromn
Ģ
moc
Ģ
, Bóg, któremu nale
Ň
y
si
ħ
cze
Ļę
. Ludzie, którzy nie dostrzegaj
Ģ
Jego chwały, s
Ģ
bez wymówki. Ale jakich dowodów
dostarcza dzieło stwórcze?
Wszech
Ļ
wiat oznajmia chwał
ħ
Boga
[6]
Odpowied
Ņ
na powy
Ň
sze pytanie znajdujemy w Psalmie 19:1:
„Niebiosa oznajmiaj
Ģ
chwał
ħ
Boga, a o dziele jego r
Ģ
k opowiada przestworze”
. Dawid uwa
Ň
ał,
Ň
e gwiazdy i
planety widoczne w „przestworzu” stanowi
Ģ
niepodwa
Ň
alny dowód istnienia wspaniałego
Boga. Dalej napisał:
„Dzie
ı
jeden po drugim sprawia,
Ň
e tryska mowa, a noc jedna po
drugiej ukazuje wiedz
ħ
”
(Psalm 19:2). Dzie
ı
po dniu i noc po nocy niebiosa ukazuj
Ģ
Bo
ŇĢ
m
Ģ
dro
Ļę
i moc stwórcz
Ģ
. Niebo niejako „tryska” słowami wychwalaj
Ģ
cymi Jehow
ħ
.
Specjali
Ļ
ci oceniaj
Ģ
,
Ň
e liczba
dostrzegalnych gwiazd wynosi 70 tryliardów
[7]
Rozpoznanie tego
Ļ
wiadectwa wymaga roztropno
Ļ
ci.
„Nie jest to mowa, nie ma te
Ň
słów;
nie słycha
ę
ich głosu”
. Jednak
Ň
e nieme
Ļ
wiadectwo niebios jest bardzo wymowne.
„Na cał
Ģ
ziemi
ħ
wyszedł ich sznur mierniczy, a ich wypowiedzi — po kraniec
Ň
yznej krainy”
(Psalm 19:3-4). Niebiosa niejako posługuj
Ģ
si
ħ
„sznurem mierniczym”, by ich
Ļ
wiadectwo
niezawodnie dotarło do ka
Ň
dego kra
ı
ca ziemi.
[8]
Nast
ħ
pnie Dawid opisuje inny cud stworzenia Bo
Ň
ego:
„W nich
[w widzialnych
niebiosach]
ustawił namiot sło
ı
cu i jest ono niczym oblubieniec wychodz
Ģ
cy ze swej
komnaty godowej; wielce si
ħ
raduje jak mocarz,
Ň
e pobiegnie szlakiem. Z jednego
kra
ı
ca niebios wyrusza, a ko
ı
czy obieg na ich drugich kra
ı
cach; i nic nie jest zakryte
przed jego
Ň
arem”
(Psalm 19:4-6).
[9]
Chocia
Ň
Sło
ı
ce nale
Ň
y do gwiazd
Ļ
redniej wielko
Ļ
ci, to jest prawdziwym olbrzymem, w
porównaniu z kr
ĢŇĢ
cymi wokół niego planetami. Według pewnego
Ņ
ródła, jego masa wynosi
„dwa miliardy miliardów miliardów ton” — czyli stanowi 99,9 procent masy całego Układu
Słonecznego! Dzi
ħ
ki oddziaływaniu grawitacyjnemu naszej dziennej gwiazdy, Ziemia kr
ĢŇ
y
po orbicie w odległo
Ļ
ci 150 milionów kilometrów — ani si
ħ
zbytnio od niej nie oddala, ani
nie przybli
Ň
a. Do naszej planety dociera zaledwie jedna dwumiliardowa cz
ħĻę
energii
wytwarzanej przez Sło
ı
ce, ale jest to ilo
Ļę
wystarczaj
Ģ
ca do podtrzymania
Ň
ycia.
[10]
Mówi
Ģ
c o Sło
ı
cu, psalmista u
Ň
ywa symbolicznego j
ħ
zyka — opisuje je jako „mocarza”,
który za dnia biegnie z jednego kra
ı
ca horyzontu na drugi, a na noc kryje si
ħ
w „namiocie”.
Kiedy ta pot
ħŇ
na gwiazda niknie za lini
Ģ
horyzontu, niejako udaje si
ħ
do namiotu na
spoczynek. Rankiem za
Ļ
znowu z niego wychodzi niczym „oblubieniec ze swej komnaty
godowej”. Jako pasterz Dawid poznał, czym jest dotkliwy chłód nocy (Rodzaju 31:40).
Pami
ħ
tał te
Ň
, jak promienie słoneczne potrafiły szybko ogrza
ę
jego samego i wszystko wokół.
Dlatego przyrównał Sło
ı
ce do „mocarza”, który wcale si
ħ
nie zm
ħ
czył w
ħ
drówk
Ģ
ze wschodu
na zachód i jest gotów znowu j
Ģ
odby
ę
.
Wspaniałe gwiazdy i galaktyki
[11]
Dawid nie dysponował teleskopem, mógł wi
ħ
c widzie
ę
zaledwie kilka tysi
ħ
cy gwiazd.
Jednak, według pewnego przeprowadzonego niedawno badania, liczba gwiazd we
wszech
Ļ
wiecie dostrzegalnych za pomoc
Ģ
współczesnych teleskopów wynosi 70 tryliardów
(siódemka z 22 zerami!). Jehowa podkre
Ļ
lił, jak przeogromna jest ich liczba, gdy porównał
gwiazdy z
„ziarnkami piasku, które s
Ģ
na brzegu morza”
(Rodzaju 22:17).
Plik z chomika:
g-alf
Inne pliki z tego folderu:
Niezidentyfikowane Obiekty.pdf
(246 KB)
Co z tym Trójkątem Bermudzkim.pdf
(269 KB)
Astronauci, którzy widzieli UFO.pdf
(145 KB)
Nowa kometa-zagłada.pdf
(130 KB)
Dlaczego nie jesteśmy gotowi na kontakt.pdf
(132 KB)
Inne foldery tego chomika:
Aniołowie
Kościół i religia
Magia
Objawienia
Przepowiednie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin