WRZESIEŃ
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
Cele ogólne:
- Nawiązywanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielką i nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
- Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych, omówienie zasad poruszania się po nich oraz zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola.
- Uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych i porządkowych.
Temat dnia
Rodzaj aktywności dzieci
Cele szczegółowe
Środki dydaktyczne
1. Już w przedszkolu
„Powitanie” – witanie się z dziećmi.
Miś Anatol przychodzi do przedszkola – słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej połączone ze zwiedzaniem sali.
„Bawimy się” – swobodne zabawy w kącikach tematycznych.
- Przedstawianie się przez dziecko imieniem. Zachęcanie dzieci do zabawy wybranymi samodzielnie zabawkami.
- Wdrażanie do uczestniczenia w zajęciach z całą grupą. Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem.
- Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami i odkładania zabawek na wyznaczone, stałe miejsca.
- wizytówki z imieniem na papierze samoprzylepnym, kąciki tematyczne
- pacynka misia Anatola
- zabawki w kącikach tematycznych
Zabawy ruchowe:
.
„Balonik” – zabawa w kole.
„Słuchamy bębenka” - zabawa orientacyjno-porządkowa.
„Biegamy i stoimy”- zabawa z elementem biegu
- bębenek
2. W sali i w ogrodzie
„Budujemy” – wznoszenie budowli z klocków drewnianych.
W ogrodzie – zabawy na sprzęcie terenowym.
„Babki z piasku” – zabawy w piaskownicy.
- Ustawianie klocków jeden za drugim – pociąg. Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami i porządkowania miejsca zabawy. Rozumienie określeń: długi, krótki.
- Wprowadzenie zasad dotyczących bezpieczeństwa i zakazu oddalania się z wyznaczonego terenu.
- Zapoznanie z możliwościami wykorzystania piasku w zabawie. Wdrażanie do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.
- klocki drewniane
- zabawki do piaskownicy
Ćwiczenia gimnastyczne
„W przedszkolu jest wesoło” - metoda naśladowczo – zabawowa.
- Rozwijanie sprawności i samodzielności.
- bębenek, paski papieru
Zabawy ruchowe
„Marmurki” - zabawa orientacyjno-porządkowa.
„Jedzie pociąg” - zabawa ruchowa w ogrodzie.
3. Przedszkolaczek ma swój znaczek
„Nasze znaczki” – zabawa dydaktyczna.
Przedszkolaczek – słuchanie wiersza Anny Łady -Grodzickiej połączone z wykonaniem
ćwiczenia w kartach „Przedszkolaki”.
„Przedszkolaki” – praca z obrazkiem.
- Rozumienie do czego potrzebne są znaczki w przedszkolu. Określanie miejsc, w których znajdują się znaczki. Rozpoznawanie własnego znaczka.
- Wdrażanie do uważnego słuchania. Wyjaśnienie znaczenia słowa przedszkolaki. Zapoznanie ze sposobem korzystania z nalepek. Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej.
- Nazywanie rzeczy i osób na obrazku. Posługiwanie się określeniami: chłopiec, dziewczynka, maskotka. Wypowiadanie się na określony temat.
- obrazki: worek ze znaczkiem - jabłuszko, ręcznik ze znaczkiem - samochód, krzesełko ze znaczkiem – kwiatek
- K1 s. 1
„Pociąg” – zabawa orientacyjno--porządkowa.
„Mydlana bańka” - zabawa w ogrodzie.
„Po kamykach” – zabawa z elementem podskoku.
- bańki mydlane lub słomka, płyn mydlany
- CD – muzyka do marszu
4. Bawimy się
„Pożegnanie z mamą” – ilustrowanie ruchem treści wiersza Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.
W ogrodzie – puszczanie baniek mydlanych.
„Kółko graniaste” – zabawa ze śpiewem.
- Kształtowanie umiejętności słuchania i obserwowania. Rozwijanie sprawności manualnej.
- Ćwiczenia oddechowe – nabieranie powietrza nosem i powolny wydech ustami.
- Nabywanie umiejętności ustawiania i poruszania się w kole wiązanym. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.
- CD – piosenka Kółko graniaste
ć Ćwiczenia
gimnastyczne
„Nasze zabawki” – metoda naśladowczo -zabawowa.
- Wzmacnianie siły mięśni rąk i nóg.
Za Zabawy ruchowe
„Biegnij – ukucnij” - zabawa orientacyjno-porządkowa.
„Piłeczki” – zabawa z elementem podskoku.
- duża piłka
5. 5. Przy stole
, 99
PP –
5
Pora na obiad – słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej połączone z wykonaniem zadania z wyprawki „Talerz”.
„Obiad dla lalek” – zabawa tematyczna.
olgah