RwP_3latka_Plany_miesieczne_cz1(1).doc

(713 KB) Pobierz

WRZESIEŃ

 

JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

 

 

Cele ogólne:

-         Nawiązywanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielką i nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.

-         Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych, omówienie zasad poruszania się po nich oraz zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola.

-         Uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych i porządkowych.

 

 

Temat dnia

 

 

Rodzaj aktywności dzieci

 

Cele szczegółowe

 

Środki dydaktyczne

1. Już w przedszkolu

 

 

„Powitanie” – witanie się z dziećmi.

 

 

Miś Anatol przychodzi do przedszkola – słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej połączone ze zwiedzaniem sali.

 

„Bawimy się” – swobodne zabawy w kącikach tematycznych.

 

-         Przedstawianie się przez dziecko imieniem. Zachęcanie dzieci do zabawy wybranymi samodzielnie zabawkami.

 

-         Wdrażanie do uczestniczenia w zajęciach z całą grupą. Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem.

 

-         Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami i odkładania zabawek na wyznaczone, stałe miejsca.

 

-         wizytówki z imieniem na papierze samoprzylepnym, kąciki tematyczne

 

-         pacynka misia Anatola

 

 

 

-         zabawki w kącikach tematycznych

Zabawy ruchowe:

.

 

„Balonik” – zabawa w kole.

 

„Słuchamy bębenka” - zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

„Biegamy i stoimy”- zabawa z elementem biegu

 

 

-         bębenek

 

-         bębenek

 

2. W sali i w ogrodzie

 

 

„Budujemy” – wznoszenie budowli z klocków drewnianych.

 

 

 

W ogrodzie – zabawy na sprzęcie terenowym.

 

 

„Babki z piasku” – zabawy w piaskownicy.

 

-         Ustawianie klocków jeden za drugim – pociąg. Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami i porządkowania miejsca zabawy. Rozumienie określeń: długi, krótki.

 

-         Wprowadzenie zasad dotyczących bezpieczeństwa i zakazu oddalania się z wyznaczonego terenu.

 

-         Zapoznanie z możliwościami wykorzystania piasku w zabawie. Wdrażanie do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce.

 

-         klocki drewniane

 

 

 

 

 

 

 

-         zabawki do piaskownicy

Ćwiczenia gimnastyczne 

 

„W przedszkolu jest wesoło” -  metoda naśladowczo – zabawowa.

-         Rozwijanie sprawności i samodzielności.

-         bębenek, paski papieru

Zabawy ruchowe

 

 

„Marmurki” - zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

„Jedzie pociąg” - zabawa ruchowa w ogrodzie.

-         bębenek

3. Przedszkolaczek ma swój znaczek

 

 

„Nasze znaczki” – zabawa dydaktyczna.

 

 

 

 

Przedszkolaczek – słuchanie wiersza Anny Łady -Grodzickiej połączone z wykonaniem

ćwiczenia w kartach „Przedszkolaki”.

 

 

„Przedszkolaki” – praca z obrazkiem.

 

-         Rozumienie do czego potrzebne są znaczki w przedszkolu. Określanie miejsc, w których znajdują się znaczki. Rozpoznawanie własnego znaczka.

 

 

-         Wdrażanie do uważnego słuchania. Wyjaśnienie znaczenia słowa przedszkolaki. Zapoznanie ze sposobem korzystania z nalepek. Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i sprawności manualnej.

 

-         Nazywanie rzeczy i osób na obrazku. Posługiwanie się określeniami: chłopiec, dziewczynka, maskotka. Wypowiadanie się na określony temat.

 

-         obrazki: worek ze znaczkiem - jabłuszko, ręcznik ze znaczkiem - samochód, krzesełko ze znaczkiem – kwiatek

 

-         K1 s. 1

 

 

 

 

-         K1 s. 1

Zabawy ruchowe

„Pociąg” – zabawa orientacyjno--porządkowa.

 

„Mydlana bańka” - zabawa w ogrodzie.

 

 

„Po kamykach” – zabawa z elementem podskoku.

 

 

-         bańki mydlane lub słomka, płyn mydlany

 

-         CD – muzyka do marszu

 

4. Bawimy się

 

 

„Pożegnanie z mamą” – ilustrowanie ruchem treści wiersza Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.

 

W ogrodzie – puszczanie baniek mydlanych.

 

 

 

„Kółko graniaste” – zabawa ze śpiewem.

 

-         Kształtowanie umiejętności słuchania i obserwowania. Rozwijanie sprawności manualnej.

 

-         Ćwiczenia oddechowe – nabieranie powietrza nosem i powolny wydech ustami.

 

-         Nabywanie umiejętności ustawiania i poruszania się w kole wiązanym. Wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.

 

 

 

 

-         bańki mydlane lub słomka, płyn mydlany

 

-         CD – piosenka Kółko graniaste

ć                    Ćwiczenia

         gimnastyczne

„Nasze zabawki” – metoda naśladowczo -zabawowa.

 

-         Wzmacnianie siły mięśni rąk i nóg.

-         bębenek

 

Za       Zabawy ruchowe

 

 

 

„Biegnij – ukucnij” - zabawa orientacyjno-porządkowa.

 

„Piłeczki” – zabawa z elementem podskoku.

-         bębenek

 

-         duża piłka

5.                    5. Przy stole             

 

 

                

, 99

 

 

PP –

 

5

„Bawimy się” – swobodne zabawy w kącikach tematycznych.

 

Pora na obiad – słuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej połączone z wykonaniem zadania z wyprawki „Talerz”.

 

 

„Obiad dla lalek” – zabawa tematyczna.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin