- rozwijanie twórczej ekspresji ruchowej
- rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej
- pomoc w odkrywaniu własnych możliwości twórczych.
Po zajęciach dzieci wiedzą: - że czasami do przedszkola mogą przynieść swoją
ulubioną zabawkę;
Po zajęciach dzieci potrafią:- wypowiadać się na określony temat;
- myśleć dedukcyjnie:
- przedstawić swój pomysł w formie plastycznej:
- dokonywać analizy sylabowej, fonemowej:
Materiały: zabawki przyniesione przez dzieci , nagranie muzyczne do zabawy ,, Zabawki
się bawią’’, kartony z narysowanymi konturami zabawek, kredki, kartony.
Przebieg zajęcia:
1. Powitanie przy piosence ,, Dzień dobry’’.
Dzień dobry, dzień dobry
wszyscy się witamy.
dobry humor mamy.
słońce jasno świeci.
pani wita dzieci.
jest bardzo wesoło.
zróbmy wszyscy koło.
podaj prawą rękę.
zaśpiewaj piosenkę.
Dzieci dobierają się w pary stojąc w rozsypce. Podczas zwrotek dzieci witają się podając sobie ręce, natomiast w czasie przerw pomiędzy zwrotkami wyszukują partnera, z którym się jeszcze nie przywitały.
2. ,, Zabawki się bawią’’ – zabawy przy akompaniamencie wesołej muzyki..
- Dzieci wiążą koło, trzymając między sobą zabawki. Dosuwają wolno nogę do nogi najpierw np. w prawą stronę, a potem w lewą stronę.
- Każde dziecko tańczy ze swoją zabawką tak jak potrafi.
3. ,, Opowiedz o swojej zabawce’’ – swobodne wypowiedzi dzieci, prezentacja ulubionych zabawek.
Nauczycielka pomaga dzieciom, zadając pytania:
- Jak się nazywa twoja ulubiona zabawka? ( np. powiedz sylabami, głoskami)
- Dlaczego ją lubisz?
- Skąd ją masz?
B. Ekspresja ruchowa: ,, Zamień się w swoją ulubioną zabawkę’’.
Dzieci maszerują po sali w takt wybijany przez nauczycielkę na bębenku. Gdy dźwięki instrumentu milkną, zamieniają się w swoją ulubioną zabawkę i poruszają się w taki sposób, aby ich koledzy mogli odgadnąć, co naśladują.
C. Trening zadaniowy:
1. Ćwiczenie tworzenia pomysłów w oparciu o rozumowanie typu ,, Co by było, gdyby........’’. Dzieci siedzą w kręgu. Nauczycielka prosi o odpowiedź na pytanie: Co by było, gdyby ze sklepów, z waszych domów i z przedszkoli znikły wszystkie zabawki?
2. Ekspresja plastyczna ,, Kreatywne rysowanie’’. Dzieci losują kartki z narysowanym konturem zabawki ( np. kontur wiaderka, skakanki, piłki ) i otrzymują mazaki lub kredki. Następnie wykonują polecenie nauczycielki : Zamień prawdziwą zabawkę w taką zabawkę jakiej nie ma na świecie.
- Prezentacja prac. Po skończonej pracy dzieci nadają nazwy stworzonym przez
siebie ,, zabawkom’’.
D. Pożegnanie przy śpiewie:
i chce nam się jeść
do domu idziemy
adie, baj, baj cześć.
ewajorek