Cechy biologiczne i motoryczne dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym.doc

(22 KB) Pobierz
Cechy biologiczne i motoryczne dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Cechy biologiczne i motoryczne dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym

3-4lat: główne cechy dziecka:
- dziecko jest mało samodzielne,
- opanowało podstawy gramatyczne języka,
- myślenie sensoryczno - motoryczne,
- dziecko rozwiązuje zadania ruchowo spostrzeżeniowe,
- dzieci nie potrafią - zatrzymać uwagi na jednym przedmiocie, szybko zmieniają zainteresowanie,
- labilność - niestałość emocji i uczuć.

5 lat: główne cechy dziecka:
- dzieci są często impulsywne, agresywne,
- lubią towarzystwo, garną się do grupy,
- zadają mnóstwo pytań,
- są żywe, ruchliwe, dociekliwe, wścibskie,
- doświadczenia ruchowe i umysłowe są coraz żywsze, ale poznanie świata nadal powierzchniowe.

6lat: główne cechy dziecka:
- dziecko jest już bardziej opanowane i mniej impulsywne,
- żywe zainteresowanie przyrodą, pracą ludzi, bliższym i dalszym otoczeniem,
- dzieci w tym wieku są już lepiej przystosowane do pracy w zespole, zdolne do dużego wysiłku i dużego skupienia uwagi na jednej rzeczy,
- dziecko spełnia drobne posługi w domu.

okres wczesnoszkolny: główne cechy dziecka:
- rozwinięta sprawność pracy,
- organizm dziecka ogólnie wzmocniony,
- nadal dojrzewają komórki mózgowe,
- przewaga wewnętrznego rozrastania się organizmu nad wzrostem,
-  przyrost wagi powolny,
- uzębienie - wyrastanie stałych zębów,
- mięśnie duże rozwijają się wcześniej niż drobne, dlatego dużo ruchów szybkich i zbytecznych, duża potrzeba ruchu,
- ulepsza się praca systemu oddechowego,
- wzrasta pojemność i trwałość zapamiętywania,
- zwiększa się pojemność pamięci, brak samokontroli i umiejętności oceny,
- nabieranie umiejętności skupienia,
- ukierunkowanie myślenia na zdobywanie wiedzy.


 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin