3ds-max-8.-cwiczenia-praktyczne full.pdf
(
11573 KB
)
Pobierz
4
3ds max 8 • Ćwiczenia praktyczne
Rozdział 5.
Inne rodzaje animacji
125
Tkanina
125
Nos Pinokia — animacja stosu modyfikatorów
136
Wróżka — animacja transformacji
141
Animacja cząstek
152
2
Pierwsza scena:
ławka pod oknem
Zamodelujemy teraz proste wnętrze, po którym będzie poru-
szał się drewniany pajacyk. Przy tej okazji poznasz więcej
zastosowań dla splajnów, dowiesz się czegoś nowego o mate-
riałach i mapowaniu oraz nauczysz się tworzyć realistyczne oświe-
tlenie. Jeśli jednak wolisz od razu zająć się animacją, nie musisz wy-
konywać ćwiczeń z tego rozdziału. Utwórz tylko w nowym pliku dużą
płaszczyznę (
Plane
), która będzie pełniła rolę podłogi i pudełko (
Box
)
o wysokości ok. 40 jednostek, na którym pajac będzie mógł usiąść.
Potem przejdź do rozdziału 3.
Modelowanie wnętrza
Potrzebujemy wnętrza o bajkowym klimacie, więc będzie to coś
w rodzaju zamkowej komnaty z wąskim oknem i belkami na suficie.
Ć WICZENIE
2.1.
Odwracanie wieloboków
1.
Zaczynamy pracę w nowym pliku, z ustawieniami takimi
jak w poprzednim rozdziale. Jeśli masz jeszcze otwartą scenę
z Pinokiem, oczyść ekran, wybierając
File/Reset
i zapisz
na dysk nową scenę, np.
komnata.max
.
48
3ds max 8 • Ćwiczenia praktyczne
2.
W oknie
Top
utwórz pudełko (
Box
) o wymiarach:
Length
:
600
,
Width
:
600
,
Height
:
300
. Umieść je w środku sceny, jak
na rysunku 2.1.
Rysunek 2.1.
Pudełko,
wewnątrz którego
zamieszka
Pinokio
3.
Wybierz z górnego menu
Modifiers/Mesh Editing/Edit Mesh
.
Dzięki temu pudełko będzie można edytować tak, jakby było
obiektem siatkowym.
Modyfikatory
Edit Mesh
i
Edit Poly
stanowią alternatywę dla zwykłej
konwersji do postaci siatki, którą znamy z poprzedniego rozdziału
(polecenia:
Convert to Editable Mesh
,
Convert to Editable Poly
dostępne
w podręcznym menu obiektu). Zaletą takiego rozwiązania jest
zostawienie sobie dostępu do parametrów początkowych obiektu,
w tym wypadku pudełka (
Box
). Z kolei minusem — obiekt z nałożonym
modyfikatorem
Edit Mesh
wymaga od programu więcej obliczeń niż
obiekt typu
Editable Mesh
.
4.
Włącz tryb edycji wieloboków, klikając ikonę
Polygon
w rolecie
Selection
.
5.
Wybierz
Edit/Select All
, by zaznaczyć wszystkie wieloboki
pudełka.
6.
W rolecie
Surface Properties
kliknij przycisk
Normals: Flip
.
Pudełko zostaje odwrócone na lewą stronę. Można to sprawdzić
w widoku perspektywicznym (rysunek 2.2), jeśli jest włączony
tryb cieniowany (
Smooth+Highlights
).
49
Rozdział 2. • Pierwsza scena: ławka pod oknem
Rysunek 2.2.
Odwracanie wieloboków w rolecie Surface Properties
Powierzchnie obiektów w maksie są widoczne tylko z jednej strony.
Domyślnie jest to zawsze zewnętrzna strona obiektu. Dwustronną
powierzchnię można symulować za pomocą odpowiedniego materiału;
będzie o tym mowa w rozdziale 5.
7.
Wyłącz tryb edycji wieloboków (
Polygon
).
8.
Ustaw widok perspektywiczny tak, by uzyskać wrażenie
przebywania we wnętrzu pomieszczenia (rysunek 2.3).
Rysunek 2.3.
Ściany, podłoga,
sufit
Na środku pomieszczenia zbudujemy ławeczkę. Przy okazji jeszcze
raz przećwiczymy numeryczne przemieszczanie obiektów.
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin