PEPLA BAND - Przykładowy plan wesela i oczepin.pdf

(63 KB) Pobierz
41639624 UNPDF
Zespół Muzyczny „PEPLA BAND”
PL 89-632 Brusy; ul. Witosa 22
tel. 692-133-410
E-mail: peplaband@gmail.com
www.peplinski.pl
PRZYKŁADOWY PLAN WESELA I OCZEPIN:
1. Powitanie Pary Młodej i gości weselnych chlebem i solą przez obsługę (zwykle szefowa
kuchni).
2. Życzenia (przy kościele po Mszy Św. lub na sali) – jeśli na sali to w tym czasie gramy
wiązankę marszy.
3. Wspólny toast i rzucenie przez Parę Młodą za siebie kieliszków (można kieliszki zachować i
w każdą rocznicę ślubu wypić z nich szampana).
4. Obiad.
5. Pierwszy taniec (do wyboru: walc, Zabiorę Cię – Kancelaria, Złoty Krążek, Moje jedyne
marzenie – A. Jantar, lub dowolnie wybrany przez Parę Młodą utwór).
6. Fotograficzna sesja plenerowa - z reguły po pierwszym lub drugim bloku tanecznym Para
Młoda udaje się wraz ze świadkami, kamerzystą i fotografem.
<w tym czasie rozkręcamy imprezę>
7. Tort Weselny – najczęściej między 21:00-22:00. Mamy przygotowany specjalnie na tę
chwilę wyjątkowy podkład muzyczny oddający w pełni nastrój chwili. (Czasami zdarza się że
gwoździem programu na weselu jest dodatkowo pieczony dzik).
8. Godz. 24:00 - OCZEPINY:
a – Ostatni taniec dla – jeszcze – Młodej Pary. Młoda Para tańczy na środku sali, natomiast
wszyscy goście tańczą dokoła nich w kółeczku.
b – Sto lat dla Młodej Pary
c – zapraszamy rodziców Młodej Pary na środek, na krzesełka – następuje moment
podziękowania – w tym czasie gdy Młoda Para wręcza swoim rodzicom kwiaty i upominki –
gramy piosenkę U. Sipińskiej „Cudownych rodziców mam”.
d – Sto lat dla rodziców.
e – <taki sam schemat>: można na środek zaprosić jeszcze: rodziców chrzestnych, dziadków,
świadków. Dla nich również po krótce: kwiaty i Sto lat.
f – Zdjęcie welonu i musznika/krawata – Młoda Para zajmuje miejsca na krzesełkach na środku
sali, natomiast welon i musznik zdejmują rodzice Młodej Pary lub świadkowie (do wyboru).
Natomiast gdy rodzice – to można zrobić w ten sposób, że np. rodzice Pana Młodego zdejmują
swojej synowej welon, itd. – w tym czasie wykonujemy un-plugged Ave Maria (śpiewa nasza
solistka – na co dzień chórzystka).
g – Wybór Nowej Młodej Pary – Młodzi stojąc w dwóch kółeczkach rzucają za siebie welon i
musznik w momencie gdy muzyka przestaje grać – rzucają trzymane przedmioty za siebie
mając zamknięte oczy. Kto złapie, …wiadomo. ;-)
h – Sto lat dla Nowej Młodej Pary. Po czym stają na krzesełkach i trzymają welon układając go
w kołyskę.
i – Taniec z welonem – do uzgodnienia czy ma się odbyć, jeśli tak, to gramy wiązankę
walczyków. Kto chce – może zatańczyć ze Starą Młodą Parą. Natomiast kończymy już teraz
Stary Młody Pan daje umówiony znak orkiestrze, lub sam wykupuje swoją żonę. Dla osób które
w momencie gdy kończymy grać, są w parze z Państwem Młodymi – mogą być przygotowane
nagrody niespodzianki. (Zależy Nam aby długość Tańca z welonem zależała od Młodej Pary).
41639624.001.png
j – Po tańcu z welonem – krótkie ustalenie pod kątem „Kto ma trzymać kasę w domu”, po czym
Młodzi udają się na skróconą wersję nocy poślubnej, natomiast my zaczynamy grać krótki
pooczepinowy blok taneczny dedykując pierwszą piosenkę dla Nowo wybranej Młodej Pary.
…po krótkiej przerwie gramy dalej.
9. Godz. 2:00 nad ranem – regułą jest, że kamerzyści mniej więcej o tej godzinie robią już
ostatnie ujęcia z materiału weselnego. Najlepiej zatem, gdy Młoda Para tańczy na środku sali w
otoczeniu wszystkich gości. Kamerzysta kręci ten taniec, natomiast gdy da znak – Młodzi
machają rękoma do kamery.
PRZYKŁADOWE KONKURSY I ZABAWY:
A kto się w styczniu urodził… (dla dorosłych)
Kaczuchy (dla wszystkich)
Kareta (dla wszystkich)
Konkurs tańca (dla wszystkich)
Krzesełka (dla dorosłych)
Mam chusteczkę haftowaną (dla dzieci)
Pociąg muzyczny (dla wszystkich)
Taniec na gazecie (dla wszystkich)
Taniec z wałkiem (dla dorosłych)
Zgniatanie baloników przez gości (dla dorosłych)
Zoo (dla wszystkich)
Jak widać przykładowy program ma charakter ramowy. Młoda Para może dowolnie
zmodyfikować program wg własnego gustu lub też dodać własne konkursy.
Co do konkursów to każdy z nich ma na celu dobrą zabawę, i żaden z nich nikogo w żaden
sposób nie ośmiesza ani też nie obraża. Zasady konkursów do omówienia.
Podczas trwania uroczystości weselnej na bieżąco współpracujemy z obsługą z kuchni w
sprawie m.in. momentu wejścia tortu weselnego, jak również w tym zakresie, by nie doszło do
sytuacji, gdy obsługa wnosi na salę ciepły posiłek (barszcz, flaczki), a my zaczynamy grać, gdy
w tym czasie wszystko stygnie.
Natomiast w kwestiach organizacyjnych to łącznikiem między orkiestrą a Młodą Parą są
świadkowie.
Jakkolwiek jednak przed oczepinami (z reguły około godz. 23:00) omawiamy jeszcze raz z
Młodą Parą w obecności kamerzysty – program oczepin, aby wszystko było dopięte na
przysłowiowy ostatni guzik.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin