Żyć z autyzmem- uczymy się radzić z trudnymi zachowaniami.pdf
(
308 KB
)
Pobierz
188325420 UNPDF
UCZYMY SIĘ
RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYMI ZACHOWANIAMI
Gay Waters
Ilustracje: Fiona Bleach
ZYC Z AUTYZMEM
UCZYMY SIĘ DAWAĆ SOBIE RADĘ
Z TRUDNYMI ZACHOWANIAMI
Gay Waters
Szkoła Rouge Bouillon
Ilustracje: Fiona Bleach
Szkota Sybil Elgar
Confederation of Service Providers for People with Autism
(Konfederacja Profesjonalistów Prowadzących Świadczenia na Rzecz Osób z Autyzmem)
Wydanie polskie: Fraszka Edukacyjna we współpracy
z Fundacją Synapsis
Tłumaczenie: Anna Szostak
• r
10. CZAS
Wybierz odpowiedni czas do nauki. Nauka nie powinna się odbywać, gdy dziecko jest zmęczone lub w trakcie jego ulubionego
programu telewizyjnego. Dopasuj czas trwania nauki do możliwości utrzymania koncentracji przez dziecko - może to być 5 lub 20
minut. Ty wiesz to najlepiej.
Pamiętaj,
aby uczyć dziecko małymi partiami, lecz często.
11. NAGRODY
Wszyscy potrzebujemy i lubimy dostawać nagrody za odniesiony sukces.
Nagradzając dziecko za zdobywanie kolejnych umiejętności,
musimy pamiętać o kilku kwestiach:
• Zachowanie, po którym następuje nagroda (coś miłego),
będzie chętniej powtarzane.
21
UCZYMY RADZIĆ SOBIE Z TRUDNYMI ZACHOWANIAMI
WPROWADZENIE:
CoSPPA to skrót
Confederation of Sen/ice Providers for People with Autism,
czyli Konfederacja Profesjonalistów Prowadzących
Świadczenia na Rszcz Osób z Autyzmem. Specjaliści wchodzący w skład konfederacji pracują z dziećmi i młodzieżą, którzy cierpią na
autyzm.
Naszym celem jest współpraca z rodzinami i opiekunami, którzy, tak jak Wy, na co dzień zmagają się z problemami, jakie przynosi życie
z dzieckiem chorym na autyzm. Ta broszura jest częścią serii stworzonej z myślą o wsparciu rodziców, którzy mają problemy
z wykształceniem u dziecka umiejętności niezbędnych do codziennego funkcjonowania. Jednak podstawowy problem ze wszystkim, co
zostało napisane na temat autyzmu, polega na tym, że w spektrum autyzmu nie ma dwóch takich samych osób, dlatego też część
pomysłów zawartych w tych broszurach może być dla Ciebie przydatna, a część - nie. Mamy wszak nadzieję, że niektóre z nich okażą
się dla Ciebie wartościowe. Praca nad wyeliminowaniem trudnych zachowań u dziecka z autyzmem przypomina w pewnym stopniu
pracę detektywa i tylko Ty znasz swoje dziecko na tyle, by móc odpowiedzieć na kluczowe pytania.
1
Konsekwencja i cierpliwość to słowa - klucze: łatwo jest to napisać, trudniej z tym żyć. Praca z Twoim dzieckiem wymaga podejmowania
wielu prób i uczenia się na błędach. Konsekwencja w działaniu wpłynie na to, że podczas pracy z dzieckiem będzie mniej pomyłek
i niejasności, często powodujących frustrację. Cierpliwość czasami jest czymś niemożliwym do zachowania, pamiętaj, że nikt nie jest
w stanie być cierpliwym cały czas! Jeśli czujesz potrzebę odreagowania, proszę, zrób to z dala od swojego dziecka! Policzenie do 10
naprawdę działa!
Niektóre dzieci z autyzmem są bardzo zadowolone, jeśli się je we wszystkim wyręcza, ale naszym celem jest wypracowanie u dziecka
samodzielności. Dlatego zachęcaj dziecko do pracy. Broszurki na temat mycia, ubierania się, spania, jedzenia itp. są tak opracowane,
by Ci pomóc w przezwyciężeniu trudności, które możesz (ale niekoniecznie) napotkać.
Niniejsza broszurka ma na celu pomóc Ci w zidentyfikowaniu problemu, dając jednocześnie pewne wskazówki, jak sobie z nim poradzić.
Broszurka powinna być stosowana równocześnie z pozostałymi pozycjami cyklu „Żyć z autyzmem", co z pewnością pomoże Ci znaleźć
takie podejście, które będzie najskuteczniejsze dla Ciebie i Twojego dziecka..
Jesteś gotowa/y na rozpoczęcie „pracy detektywa"?
PROBLEM?
*************po
PROBLEMIE!
Plik z chomika:
Ladyak
Inne pliki z tego folderu:
Audio CD.mdf
(86958 KB)
Nabywanie umiejętności komunikacyjnych przez dziecko autystyczne cz(1).doc
(57 KB)
Autyzm dziecięcy.doc
(228 KB)
KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI LICZENIA.doc
(37 KB)
zabawy autystycznego dziecka.doc
(33 KB)
Inne foldery tego chomika:
autyzm cieszynskiej
język
logopedyczne karty pracy
Rymowana gimnastyka dla smyka
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin