Ćwiczenia-CorelDraw002.pdf

(1629 KB) Pobierz
131413492 UNPDF
Samouczek: Tworzenie logo
Witamy w CorelDRAW, wszechstronnym programie do tworzenia rysunków wektorowych i projektów graficznych,
przeznaczonym dla profesjonalnych grafików.
W niniejszym samouczku przedstawiono sposób tworzenia logo dla wymyœlonej kawiarni. Ostateczny efekt pracy bêdzie
wygl¹da³ nastêpuj¹co:
Logo to graficzne przedstawienie firmy lub osoby, które mo¿na wykorzystaæ na wizytówkach, papierze firmowym oraz w innych
materia³ach reklamowych. Logo czêsto zawiera fragment nazwy firmy lub w inny sposób informuje o profilu jej dzia³alnoœci.
Logo kawiarni mo¿e zawieraæ np. obrazek fili¿anki.
Omówione zagadnienia
Wykonuj¹c projekt mo¿na dowiedzieæ siê, jak:
rysowaæ linie i kszta³ty
duplikowaæ obiekty
obracaæ obiekty
wykonywaæ odbicia lustrzane obiektów
importowaæ obrazki z innych plików
dopasowywaæ tekst do œcie¿ki
pos³ugiwaæ siê wzorcami narzêdzia Œrodki artystyczne
1-13
dodawaæ kolory do obiektów
131413492.009.png 131413492.010.png
Samouczek: Tworzenie logo
pos³ugiwaæ siê narzêdziem Krzywe Beziera
pos³ugiwaæ siê narzêdziem Prostok¹t
pos³ugiwaæ siê narzêdziem Interakcyjny cieñ
pos³ugiwaæ siê narzêdziem Krzywa z 3 punktów
Tworzenie t³a
Aby rozpocz¹æ tworzenie logo, nale¿y najpierw utworzyæ nowy, pusty dokument. Nastêpnie pos³uguj¹c siê narzêdziem Œrodki
artystyczne nale¿y utworzyæ linie stanowi¹ce kszta³t t³a; odpowiednio je obróciæ, zastosowaæ odbicie lustrzane, umieœciæ w
odpowiedniej pozycji i na koniec utworzyæ górn¹ czêœæ logo.
Tworzenie linii t³a
1 Kliknij menu Plik Nowy .
2 Z listy Skala powiêkszenia na pasku narzêdzi Standardowy wybierz Szerokoœæ strony .
3 Otwórz w przyborniku paletê wysuwan¹ Krzywa
, a nastêpnie kliknij narzêdzie Œrodki
artystyczne
.
4 SprawdŸ, czy na pasku w³aœciwoœci wciœniêty jest przycisk Wzorzec .
5 W oknie Szerokoœæ narzêdzia œrodki artystyczne na pasku w³aœciwoœci wpisz
wartoϾ 0,08 .
6 Z listy Lista wzorców poci¹gniêæ na pasku w³aœciwoœci wybierz Podwójne
wypunktowanie .
7 Pos³uguj¹c siê narzêdziem Œrodki artystyczne narysuj na stronie rysunku lekko zakrzywion¹, pionow¹ liniê, podobn¹ do
przedstawionych poni¿ej.
8 Kliknij próbkê Czarny na palecie kolorów.
9 Kliknij menu Edycja Duplikuj , aby utworzyæ dodatkow¹ liniê.
10 Kliknij menu Edycja Powtórz duplikacjê , aby utworzyæ dwie dodatkowe linie.
Rysunek powinien wygl¹daæ mniej wiêcej tak:
2-13
pos³ugiwaæ siê narzêdziem Tekst
131413492.011.png 131413492.012.png 131413492.001.png 131413492.002.png
Samouczek: Tworzenie logo
Rozmieszczanie linii t³a
1 Zaznacz jedn¹ z powielonych linii za pomoc¹ narzêdzia WskaŸnik . (Pamiêtaj, aby zaznaczyæ œrodek linii, dziêki czemu
na pasku w³aœciwoœci pojawi¹ siê w³aœciwoœci obiektów zamiast w³aœciwoœci narzêdzia Œrodki artystyczne ).
2 W polu K¹t obrotu na pasku w³aœciwoœci
wpisz wartoœæ 270 i naciœnij Enter .
3 Przeci¹gnij obrócon¹ liniê w nowe miejsce, aby krzy¿owa³a siê z górn¹ czêœci¹ pierwszej linii.
4 Zaznacz kolejn¹ powielon¹ liniê za pomoc¹ narzêdzia WskaŸnik .
5 W polu K¹t obrotu na pasku w³aœciwoœci wpisz wartoœæ 90 i naciœnij Enter .
6 Przeci¹gnij obrócon¹ liniê w nowe miejsce, aby krzy¿owa³a siê z doln¹ czêœci¹ pierwszej linii.
7 Zaznacz ostatni¹ z powielonych linii za pomoc¹ narzêdzia WskaŸnik .
8 Kliknij przycisk Odbicie lustrzane w poziom ie na pasku w³aœciwoœci.
9 Przeci¹gnij odbit¹ liniê w nowe miejsce, aby uzupe³nia³a kwadrat.
Rysunek powinien wygl¹daæ mniej wiêcej tak:
Tworzenie górnej czêœci t³a
1 Otwórz paletê wysuwan¹ Krzywa i kliknij narzêdzie Œrodki artystyczne .
Przycisk Wzorzec — nadal jest wciœniêty
W polu Szerokoœæ narzêdzia Œrodki artystyczne — wpisana jest wartoœæ 0,08
W polu Poci¹gniêcie - wzorzec –– zaznaczona jest opcja Podwójne wypunktowanie
2 Pos³uguj¹c siê narzêdziem Œrodki artystyczne narysuj poziom¹ liniê z pêtl¹.
3 Kliknij na palecie kolorów próbkê Czarny .
4 Przeci¹gnij liniê do górnej krawêdzi t³a.
Rysunek powinien wygl¹daæ mniej wiêcej tak:
3-13
SprawdŸ, czy nastêpuj¹ce ustawienia nie uleg³y zmianie:
131413492.003.png 131413492.004.png 131413492.005.png
Samouczek: Tworzenie logo
Dodawanie koloru
Po zakoñczeniu tworzenia podstawowego kszta³tu mo¿na pokolorowaæ logo. Za pomoc¹ narzêdzia Krzywe Beziera mo¿na
utworzyæ nieregularne kszta³ty w obszarze g³ównej i górnej czêœci chatki, które nastêpnie zostan¹ wype³nione kolorami. Przy
tworzeniu kszta³tów za pomoc¹ narzêdzia Krzywe Beziera nie jest wymagana dok³adnoœæ, poniewa¿ po utworzeniu zostan¹
one umieszczone poza liniami. Pozwoli to ukryæ wszystkie nierównoœci krawêdzi. W projekcie logo kawiarni wykorzystano trzy
kolory. W czêœci górnej zastosowano kolor niestandardowy, który mo¿na utworzyæ za pomoc¹ okna dialogowego Kolor
wype³nienia . T³o wype³niaj¹ kwadraty w kolorze oliwkowym i ciemno¿ó³tym umieszczone na przemian.
Tworzenie kszta³tu Beziera dla t³a
1 Otwórz paletê wysuwan¹ Krzywa i kliknij narzêdzie Krzywe Beziera
.
2 Kliknij lewy róg dachu, aby rozpocz¹æ tworzenie kszta³tu czêœci górnej.
3 Kliknij wierzcho³ek czêœci górnej, tu¿ pod pêtl¹.
4 Kliknij prawy róg.
5 Kliknij raz lub dwa razy wzd³u¿ linii tworz¹cej spód.
6 Kliknij pierwszy wêze³ utworzony za pomoc¹ narzêdzia Krzywe Beziera , aby uzupe³niæ kszta³t.
4-13
131413492.006.png
Samouczek: Tworzenie logo
Dodawanie koloru do czêœci górnej
1 Pos³uguj¹c siê kszta³tem Beziera otwórz paletê wysuwan¹ Wype³nienie i kliknij
przycisk
Kolor wype³nienia (okno dialogowe)
.
2 Kliknij zak³adkê Modele .
3 Z listy Model wybierz RGB .
4 W polu R wpisz wartoϾ 102 .
5 W polu G wpisz wartoϾ 102 .
6 W polu B wpisz wartoϾ 35 .
7 Kliknij OK , aby wype³niæ kszta³t Beziera wybranym kolorem.
8 Kliknij kolejno menu Rozmieszczenie Kolejnoœæ Przesuñ pod spód , aby przesun¹æ kszta³t Beziera poza linie czêœci
górnej.
Rysunek powinien wygl¹daæ mniej wiêcej tak:
Dodawanie kszta³tów i pierwszego koloru
1 Otwórz paletê wysuwan¹ Krzywa i kliknij narzêdzie Krzywe Beziera .
2 Kliknij lewy górny róg t³a, aby rozpocz¹æ tworzenie kszta³tu.
3 Kliknij œrodek górnej linii.
4 Kliknij œrodek obszaru g³ównego.
5 Kliknij œrodek lewej linii.
6 Kliknij pierwszy wêze³ utworzony za pomoc¹ narzêdzia Krzywe Beziera , aby uzupe³niæ kszta³t.
7 Kliknij próbkê Oliwkowy na palecie kolorów, aby wype³niæ kszta³t Beziera kolorem oliwkowym.
8 Kliknij kolejno menu Rozmieszczenie Kolejnoœæ Przesuñ pod spód , aby przesun¹æ kszta³t Beziera poza linie t³a.
9 Powtórz powy¿sze czynnoœci na prawej dolnej stronie t³a, aby utworzyæ drugi oliwkowy kwadrat.
Rysunek powinien wygl¹daæ mniej wiêcej tak:
5of13
131413492.007.png 131413492.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin