Ćwiczenia-CorelDraw002.pdf
(
1629 KB
)
Pobierz
131413492 UNPDF
Samouczek: Tworzenie logo
Witamy w CorelDRAW, wszechstronnym programie do tworzenia rysunków wektorowych i projektów graficznych,
przeznaczonym dla profesjonalnych grafików.
W niniejszym samouczku przedstawiono sposób tworzenia logo dla wymyœlonej kawiarni. Ostateczny efekt pracy bêdzie
wygl¹da³ nastêpuj¹co:
Logo to graficzne przedstawienie firmy lub osoby, które mo¿na wykorzystaæ na wizytówkach, papierze firmowym oraz w innych
materia³ach reklamowych. Logo czêsto zawiera fragment nazwy firmy lub w inny sposób informuje o profilu jej dzia³alnoœci.
Logo kawiarni mo¿e zawieraæ np. obrazek fili¿anki.
Omówione zagadnienia
Wykonuj¹c projekt mo¿na dowiedzieæ siê, jak:
rysowaæ linie i kszta³ty
duplikowaæ obiekty
obracaæ obiekty
wykonywaæ odbicia lustrzane obiektów
importowaæ obrazki z innych plików
dopasowywaæ tekst do œcie¿ki
pos³ugiwaæ siê wzorcami narzêdzia
Œrodki artystyczne
1-13
dodawaæ kolory do obiektów
Samouczek: Tworzenie logo
pos³ugiwaæ siê narzêdziem
Krzywe Beziera
pos³ugiwaæ siê narzêdziem
Prostok¹t
pos³ugiwaæ siê narzêdziem
Interakcyjny cieñ
pos³ugiwaæ siê narzêdziem
Krzywa z 3 punktów
Tworzenie t³a
Aby rozpocz¹æ tworzenie logo, nale¿y najpierw utworzyæ nowy, pusty dokument. Nastêpnie pos³uguj¹c siê narzêdziem
Œrodki
artystyczne
nale¿y utworzyæ linie stanowi¹ce kszta³t t³a; odpowiednio je obróciæ, zastosowaæ odbicie lustrzane, umieœciæ w
odpowiedniej pozycji i na koniec utworzyæ górn¹ czêœæ logo.
Tworzenie linii t³a
1
Kliknij menu
Plik
Nowy
.
2
Z listy
Skala powiêkszenia
na pasku narzêdzi
Standardowy
wybierz
SzerokoϾ strony
.
3
Otwórz w przyborniku paletê wysuwan¹
Krzywa
, a nastêpnie kliknij narzêdzie
Œrodki
artystyczne
.
4
SprawdŸ, czy na pasku w³aœciwoœci wciœniêty jest przycisk
Wzorzec
.
5
W oknie
Szerokoœæ narzêdzia œrodki artystyczne
na pasku w³aœciwoœci wpisz
wartoϾ
0,08
.
6
Z listy
Lista wzorców poci¹gniêæ
na pasku w³aœciwoœci wybierz
Podwójne
wypunktowanie
.
7
Pos³uguj¹c siê narzêdziem
Œrodki artystyczne
narysuj na stronie rysunku lekko zakrzywion¹, pionow¹ liniê, podobn¹ do
przedstawionych poni¿ej.
8
Kliknij próbkê
Czarny
na palecie kolorów.
9
Kliknij menu
Edycja
Duplikuj
, aby utworzyæ dodatkow¹ liniê.
10
Kliknij menu
Edycja
Powtórz duplikacjê
, aby utworzyæ dwie dodatkowe linie.
Rysunek powinien wygl¹daæ mniej wiêcej tak:
2-13
pos³ugiwaæ siê narzêdziem Tekst
Samouczek: Tworzenie logo
Rozmieszczanie linii t³a
1
Zaznacz jedn¹ z powielonych linii za pomoc¹ narzêdzia
WskaŸnik
. (Pamiêtaj, aby zaznaczyæ œrodek linii, dziêki czemu
na pasku w³aœciwoœci pojawi¹ siê w³aœciwoœci obiektów zamiast w³aœciwoœci narzêdzia
Œrodki artystyczne
).
2
W polu
K¹t obrotu
na pasku w³aœciwoœci
wpisz wartoϾ
270
i naciœnij
Enter
.
3
Przeci¹gnij obrócon¹ liniê w nowe miejsce, aby krzy¿owa³a siê z górn¹ czêœci¹ pierwszej linii.
4
Zaznacz kolejn¹ powielon¹ liniê za pomoc¹ narzêdzia
WskaŸnik
.
5
W polu
K¹t obrotu
na pasku w³aœciwoœci wpisz wartoœæ
90
i naciœnij
Enter
.
6
Przeci¹gnij obrócon¹ liniê w nowe miejsce, aby krzy¿owa³a siê z doln¹ czêœci¹ pierwszej linii.
7
Zaznacz ostatni¹ z powielonych linii za pomoc¹ narzêdzia
WskaŸnik
.
8
Kliknij przycisk
Odbicie lustrzane w poziom ie
na pasku w³aœciwoœci.
9 Przeci¹gnij odbit¹ liniê w nowe miejsce, aby uzupe³nia³a kwadrat.
Rysunek powinien wygl¹daæ mniej wiêcej tak:
Tworzenie górnej czêœci t³a
1
Otwórz paletê wysuwan¹
Krzywa
i kliknij narzêdzie
Œrodki artystyczne
.
Przycisk
Wzorzec
— nadal jest wciœniêty
W polu
Szerokoœæ narzêdzia Œrodki artystyczne
— wpisana jest wartoœæ
0,08
W polu
Poci¹gniêcie - wzorzec
–– zaznaczona jest opcja
Podwójne wypunktowanie
2
Pos³uguj¹c siê narzêdziem
Œrodki artystyczne
narysuj poziom¹ liniê z pêtl¹.
3
Kliknij na palecie kolorów próbkê
Czarny
.
4
Przeci¹gnij liniê do górnej krawêdzi t³a.
Rysunek powinien wygl¹daæ mniej wiêcej tak:
3-13
SprawdŸ, czy nastêpuj¹ce ustawienia nie uleg³y zmianie:
Samouczek: Tworzenie logo
Dodawanie koloru
Po zakoñczeniu tworzenia podstawowego kszta³tu mo¿na pokolorowaæ logo. Za pomoc¹ narzêdzia
Krzywe Beziera
mo¿na
utworzyæ nieregularne kszta³ty w obszarze g³ównej i górnej czêœci chatki, które nastêpnie zostan¹ wype³nione kolorami. Przy
tworzeniu kszta³tów za pomoc¹ narzêdzia
Krzywe Beziera
nie jest wymagana dok³adnoœæ, poniewa¿ po utworzeniu zostan¹
one umieszczone poza liniami. Pozwoli to ukryæ wszystkie nierównoœci krawêdzi. W projekcie logo kawiarni wykorzystano trzy
kolory. W czêœci górnej zastosowano kolor niestandardowy, który mo¿na utworzyæ za pomoc¹ okna dialogowego
Kolor
wype³nienia
. T³o wype³niaj¹ kwadraty w kolorze oliwkowym i ciemno¿ó³tym umieszczone na przemian.
Tworzenie kszta³tu Beziera dla t³a
1
Otwórz paletê wysuwan¹
Krzywa
i kliknij narzêdzie
Krzywe Beziera
.
2
Kliknij lewy róg dachu, aby rozpocz¹æ tworzenie kszta³tu czêœci górnej.
3
Kliknij wierzcho³ek czêœci górnej, tu¿ pod pêtl¹.
4
Kliknij prawy róg.
5
Kliknij raz lub dwa razy wzd³u¿ linii tworz¹cej spód.
6
Kliknij pierwszy wêze³ utworzony za pomoc¹ narzêdzia
Krzywe Beziera
, aby uzupe³niæ kszta³t.
4-13
Samouczek: Tworzenie logo
Dodawanie koloru do czêœci górnej
1
Pos³uguj¹c siê kszta³tem Beziera otwórz paletê wysuwan¹
Wype³nienie
i kliknij
przycisk
Kolor wype³nienia (okno dialogowe)
.
2
Kliknij zak³adkê
Modele
.
3
Z listy
Model
wybierz
RGB
.
4
W polu R wpisz wartoϾ
102
.
5
W polu G wpisz wartoϾ
102
.
6
W polu B wpisz wartoϾ
35
.
7
Kliknij
OK
, aby wype³niæ kszta³t Beziera wybranym kolorem.
8
Kliknij kolejno menu
Rozmieszczenie
KolejnoϾ
Przesuñ pod spód
, aby przesun¹æ kszta³t Beziera poza linie czêœci
górnej.
Rysunek powinien wygl¹daæ mniej wiêcej tak:
Dodawanie kszta³tów i pierwszego koloru
1
Otwórz paletê wysuwan¹
Krzywa
i kliknij narzêdzie
Krzywe Beziera
.
2
Kliknij lewy górny róg t³a, aby rozpocz¹æ tworzenie kszta³tu.
3
Kliknij œrodek górnej linii.
4
Kliknij œrodek obszaru g³ównego.
5
Kliknij œrodek lewej linii.
6
Kliknij pierwszy wêze³ utworzony za pomoc¹ narzêdzia
Krzywe Beziera
, aby uzupe³niæ kszta³t.
7
Kliknij próbkê
Oliwkowy
na palecie kolorów, aby wype³niæ kszta³t Beziera kolorem oliwkowym.
8
Kliknij kolejno menu
Rozmieszczenie
KolejnoϾ
Przesuñ pod spód
, aby przesun¹æ kszta³t Beziera poza linie t³a.
9
Powtórz powy¿sze czynnoœci na prawej dolnej stronie t³a, aby utworzyæ drugi oliwkowy kwadrat.
Rysunek powinien wygl¹daæ mniej wiêcej tak:
5of13
Plik z chomika:
MarekMaly
Inne pliki z tego folderu:
Podstawy obsługi programu CorelDraw.rar
(3171 KB)
Ćwiczenia-CorelDraw008.pdf
(10536 KB)
Ćwiczenia-CorelDraw007.pdf
(4459 KB)
Ćwiczenia-CorelDraw006.pdf
(21875 KB)
Ćwiczenia-CorelDraw005.pdf
(17730 KB)
Inne foldery tego chomika:
cliparty do Corel Draw
Corel
Corel DRAW 10. Cwiczenia praktyczne
Corel DRAW 9 podrecznik
COREL DRAW-ćwiczenia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin