Reklama internetowa.pdf
(
1045 KB
)
Pobierz
reklama internetowa
POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA
INSTYTUT ZARZ
DZANIA I MARKETINGU
KATEDRA INFORMATYKI I LOGISTYKI
Arkadiusz Gawryluk
Nr albumu 34072
REKLAMA INTERNETOWA
Praca magisterska
napisana pod kierunkiem
prof. zw. dr hab. Joanicjusza Nazarko
Białystok 2000
SPIS TRE
CI
W
PROWADZENIE
...........................................................................................................6
1. I
NTERNET NA TLE INNYCH MEDIÓW
........................................................................10
1.1. P
ODSTAWOWE POJ
CIA ZWI
ZANE Z REKLAM
...................................................10
1.1.1. Kształtowanie programu reklamowego .......................................................
12
1.1.2. Ustalenie bud
etu akcji reklamowej ............................................................
15
1.1.3. Wybór mediów (
rodków przekazu) .............................................................
15
1.1.4. Pomiar rezultatów........................................................................................
17
1.2. R
EKLAMA TRADYCYJNA A INTERNETOWA
...........................................................18
1.3. P
OSTRZEGANIE REKLAMY INTERNETOWEJ
...........................................................24
1.4. R
YNEK INTERNETOWY NA
WIECIE
......................................................................31
1.5. P
ROFIL POLSKIEGO U
YTKOWNIKA
I
NTERNETU
...................................................34
2. N
O
NIKI REKLAMY W SIECI
I
NTERNET
...................................................................40
2.1. R
EKLAMA W SIECI
WWW ...................................................................................40
2.1.1. Firmowa strona WWW.................................................................................
40
2.1.2. Bannery i przyciski reklamowe ....................................................................
44
2.1.3. Techniki mutimedialne .................................................................................
51
2.1.4. Inne formy reklamy ......................................................................................
54
2.2. P
OCZTA ELEKTRONICZNA
....................................................................................60
2.2.1. Przesyłki reklamowe (Direct e-mail) ...........................................................
60
2.2.2. Grupy dyskusyjne .........................................................................................
65
2.2.3. Listy dyskusyjne ...........................................................................................
66
2.2.4. Listy dystrybucyjne ......................................................................................
66
2.2.5. Pozostałe formy reklamy..............................................................................
67
2.3. A
SPEKTY PRAWNE REKLAMY INTERNETOWEJ
......................................................68
2.3.1. Zawieranie umów w Internecie....................................................................
68
2.3.2. Ochrona prawna adresów internetowych....................................................
73
2.3.3. Prawa autorskie a Internet ..........................................................................
78
2.3.4. Przetwarzanie danych osobowych w Internecie ..........................................
80
2.3.5. Nieuczciwa konkurencja w Internecie .........................................................
86
2
3. K
AMPANIE REKLAMOWE W
I
NTERNECIE
...............................................................88
3.1. A
GENCJE MEDIOWE
.............................................................................................88
3.2. P
RZEPROWADZENIE KAMPANII
.............................................................................90
3.2.1. Sprecyzowanie celów reklamy .....................................................................
90
3.2.2. Okre
lenie grupy docelowej kampanii.........................................................
94
3.2.3. Ustalenie bud
etu kampanii reklamowej .....................................................
97
3.2.4. Dobór i zakup no
ników reklamy w sieci.....................................................
99
3.2.5. Nadzór nad przebiegiem kampanii ..............................................................
99
3.3. A
NALIZA DZIAŁA
REKLAMOWYCH
...................................................................103
4. K
AMPANIA REKLAMOWA DLA
H
EWLETT
P
ACKARD
P
OLSKA PRZEPROWADZONA
PRZEZ INTERNETOWY DOM MEDIOWY
IDM
NET
..................................................113
4.1. P
RZYGOTOWANIE KAMPANII
..............................................................................113
4.2. P
RZEPROWADZENIE KAMPANII
...........................................................................121
4.3. O
CENA REZULTATÓW KAMPANII
........................................................................122
Z
AKO
CZENIE
...........................................................................................................124
S
ŁOWNICZEK POJ
ZWI
ZANYCH Z REKLAM
W
I
NTERNECIE
....................................127
B
IBLIOGRAFIA
...........................................................................................................133
Z
AŁ
CZNIKI
...............................................................................................................138
3
SPIS TABEL
Tabela 1. Zalety i wady reklamowania w poszczególnych mediach .......................................23
Tabela 2. Typy i rozmiary bannerów.......................................................................................45
Tabela 3. Wpływ cz
stotliwo
ci kontaktów u
ytkowników z bannerem w ramach danej
kampanii na wysoko
CTR..................................................................................103
Tabela 4. Nowe sposoby pomiaru skuteczno
ci przekazu w Internecie................................105
Tabela 5. Miejsce i okres emisji bannerów reklamowych oraz czas ukazania si
artykułu
sponsorowanego oraz banneru tekstowego w „Web Kurierze”. ...........................122
Tabela 6. Liczba wy
wietle
bannerów na stronach ich ukazywania si
(wraz z liczb
„klikni
” na nie oraz wska
nikiem CTR)............................................................123
4
SPIS RYSUNKÓW
Rys. 1. Komunikacja z wykorzystaniem Internetu ..................................................................19
Rys. 2. Komunikacja w mediach tradycyjnych .......................................................................20
Rys. 3. Internet jako medium dla reklamy...............................................................................22
Rys. 4. Reklama w Internecie w porównaniu z reklam
tradycyjn
........................................25
Rys. 5. Co jest reklam
w Internecie .......................................................................................27
Rys. 6. Rekcja na niechcian
wiadomo
reklamow
wysyłan
poczt
elektroniczn
...........28
Rys. 7. Stosunek do ró
nych wiadomo
ci przesyłanych poczt
elektroniczn
.......................29
Rys. 8. Uci
liwo
ró
nych form reklamy internetowej........................................................30
Rys. 9. Populacja
wiatowa .....................................................................................................31
Rys. 10. Populacja internautów na
wiecie w 2002 r. .............................................................32
Rys. 11. Populacja internautów w Europie..............................................................................32
Rys. 12. Internet w Europie Wschodniej .................................................................................33
Rys. 13. U
ytkownicy Internetu w Polsce w 1999 roku..........................................................34
Rys. 14. Wiek polskich u
ytkowników w latach.....................................................................35
Rys. 15. Miejsce zamieszkania polskich u
ytkowników sieci ................................................35
Rys. 16. Wykształcenie polskich u
ytkowników Internetu .....................................................36
Rys. 17. Bran
e zatrudnienia polskich internautów ................................................................36
Rys. 18. Miejsce korzystania z Internetu .................................................................................37
Rys. 19. Główne powody korzystania z Internetu ...................................................................38
Rys. 20. Poszukiwanie informacji o produktach i/lub firmach................................................38
Rys. 21. Wska
nik CTR dla poszczególnych bannerów .......................................................100
Rys. 22. Wska
nik CTR na poszczególnych witrynach ........................................................101
Rys. 23. Rozło
enie bannerów na poszczególnych ..............................................................101
Rys. 24. Wpływ nowych bannerów na wysoko
wska
nika CTR.......................................102
Rys. 25. Wpływ tych samych bannerów w na wysoko
wska
nika CTR ...........................102
5
Plik z chomika:
elamacho
Inne pliki z tego folderu:
Rola i znaczenie technik multimedialnych w dynamizowaniu działań promocyjnych.pdf
(2297 KB)
Reklama internetowa.pdf
(1045 KB)
Rola i znaczenie Internetu w organizacji kampanii reklamowych.pdf
(706 KB)
Nowe media w reklamie.pdf
(1014 KB)
Działalność promocyjna na rynku usług internetowych na przkładzie IDMnet.pdf
(812 KB)
Inne foldery tego chomika:
Metodologia pisania
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin