metody odczytu i kasowania kodów blędów.doc

(360 KB) Pobierz
CZĘŚĆ B

CZĘŚĆ B
METODY ODCZYTU I KASOWANIA KODÓW BŁĘDÓW

 

ALFA ROMEO

 

 


Bosch Motronik ML4.1

 

 


 


 

ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Po zwarciu wyłącznika na 5 s  dioda zacznie emitować kody błędów.

KASOWANIE : Na 10 s zdjąć klemę ujemną z akumulatora.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.
 

ALFA ROMEO

Bosch Motronik 1.7

 

 


 


 


 

ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Po włączeniu zapłonu pięciokrotnie w ciągu 5 s nacisnąć pedał przyspieszenia.

KASOWANIE : Na 10 s zdjąć klemę ujemną z akumulatora.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.
 

AUDI


 


 

Bosch Mono Jetronic - Bosch KE Jetronic,

Bosch KE Motronic 1.1 - Bosch KE Motronic 1.2

Bosch Motronic M2.3 - Bosch Motronic M2.4

ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Po zwarciu wyłącznika na 5 s  dioda zacznie emitować kody błędów.

KASOWANIE (1) : Wyłączyć zapłon - zewrzeć styki wyłącznika - Włączyć zapłon - Przytrzymać zwarte styki wyłącznika jeszcze przez ok. 6s - Rozewrzeć styki - Wyłączyć zapłon

KASOWANIE (2) : Na 5 min zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU ORAZ KASOWANIE WARTOŚCI ADAPTACYJNYCH

AUDI

Bosch Mono Monotronic

 

 


 


 

ODCZYT :  Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Włączyć zapłon - Po zwarciu wyłącznika na 5 s  dioda zacznie emitować kody błędów.

KASOWANIE : Na 5 min zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU ORAZ KASOWANIE WARTOŚCI ADAPTACYJNYCH

BMW

 

 


Bosch Motronic M 1.7

Bosch Motronic M 1.7.2  - Bosch Motronic M 1.7.3


 


 

 ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Włączyć zapłon - Nacisnąć pedał przyspieszenia pięciokrotnie w ciągu 5 s. (w silnikach V12 sześciokrotnie).

KASOWANIE : Po wyemitowaniu kodów końcowych nacisnąć pedał przyspieszenia na co najmniej 10 s.

BMW

Bosch Motronic M 1.2

 

 


 


 

ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Włączyć zapłon - nacisnąć pedał przyspieszenia pięciokrotnie w ciągu 5 s. (w silnikach V12 sześciokrotnie).

KASOWANIE : Po wyemitowaniu kodów końcowych nacisnąć pedał przyspieszenia na co najmniej 10 s.

BMW

Bosch Motronic M3.1

ODCZYT : Włączyć zapłon -pięciokrotnie w ciągu 5 s. wcisnąć pedał przyspieszenia - dioda zgaśnie - dioda zaświeci się na 2,5 s rozpoczynając transmisje kodów.

KASOWANIE  (1): Po wyemitowaniu kodów końcowych nacisnąć pedał przyspieszenia na co najmniej 10 s.

 

KASOWANIE (2): na 10 s zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.

CHRYSLER (VOYAGER)

 

 


ODCZYT : W ciągu pięciu sekund  trzykrotnie włączyć zapłon

Za trzecim razem pozostawić zapłon w pozycji włączonej.

Kontrolka diagnostyki na desce rozdzielczej wyemituje kody.

KASOWANIE : na 30 s zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.

WAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI  ODBIORNIKÓW PRĄDU.

CITROEN

Bosch Motronic ML4.1 -  Bosch Mono Jetronic A2.2

Bosch Mono Motronic MA3.0  -

Bosch Motronic MP3.1 /3.2/5.1.1 -  Magneti Marelli G8 Magneti Marelli Momopoint G6.11  -

Magneti Marelli 8P.10/11/13/20 - Fenix 3B/4

 

 


 


 

ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Po zwarciu wyłącznika na 5 s  dioda zacznie emitować kody błędów.

KASOWANIE (1): na 10 s. zewrzeć styki wyłącznika.

KASOWANIE (2): na 2 min. zdjąć klemy z akumulatora.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI  ODBIORNIKÓW PRĄDU.
 

DAEWOO

ODCZYT : Zmostkować styki A i B w złączu samo diagnostyki.

Włączyć zapłon. Kody zostaną wyświetlone lampką kontrolna umieszczoną na tablicy wskaźników.

KASOWANIE : Wyłączyć zapłon. Na  2 min.  zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.

WAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI INNYCH ODBIORNIKÓW PRĄDU.

DAIHATSU

Daihatsu MPI
 


 

ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. -Włączyć zapłon. Kody zostaną wyświetlone lampką kontrolna umieszczoną na tablicy wskaźników.

KASOWANIE : Wyłączyć zapłon. Na  1 min.  zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI

ODBIORNIKÓW PRĄDU.

FIAT

GM Delco SPI


 


 

ODCZYT : Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. -Włączyć zapłon. Kody zostaną wyświetlone lampką kontrolna umieszczoną na tablicy wskaźników.

KASOWANIE : Wyłączyć zapłon. Na  2 min. zdjąć klemę z ujemnego bieguna akumulatora.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.

FORD

FORD EEC IV -CFi (1)

 

 


 


 

ODCZYT : Silnik doprowadzić do normalnej temperatury pracy - Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia - Uruchomić silnik na biegu jałowym.

Emisja kodów powinna rozpocząć się po ok. 40 s.

KASOWANIE  : Wyłączyć zapłon - Zdjąć z akumulatora klemę ujemną na 10 minut.

 

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.

FORD

FORD EEC IV -CFi (2) - 1995 - 1996

 

 


 


 

ODCZYT : Silnik doprowadzić do normalnej temperatury pracy - Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia - Włączyć zapłon

KASOWANIE (1) : Wyłączyć zapłon - Zdjąć z akumulatora klemę ujemną na 10 minut.

 

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.

FORD

Weber  IAW  -   Marelli


 


 

ODCZYT : Silnik doprowadzić do normalnej temperatury pracy -Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia - Załączyć przycisk (W)  - Uruchomić pozostawić samochód na biegu jałowym

W sytuacji gdy samochód nie da się uruchomić - należy na 5 s. 

uruchomić rozrusznik. Emisja kodów powinna rozpocząć się po ok. 40 s.

KASOWANIE : Dokonuje się automatycznie poprzez rozłączenie przycisku "W"

FORD

Ford EGI  - MECS (MAZDA)


 


 

ODCZYT (1) : Silnik doprowadzić do normalnej temperatury pracy - Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia - Włączyć zapłon.

ODCZYT (2) : Silnik doprowadzić do normalnej temperatury pracy - Wyłączyć zapłon - Wykonać połączenia - Uruchomić silnik.

KASOWANIE  : Wyłączyć zapłon - Zdjąć z akumulatora klemę ujemną - Na 10 s wcisnąć pedał hamulca .

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.

FORD

ECCS


 


 

ODCZYT  : Włączyć zapłon - Zmostkować styki w gnieździe diagnostycznym na ok. 4 s. - Rozłączyć połączenie - Lampka samo diagnostyki zacznie emitować kody.

KASOWANIE  (1) : Włączyć zapłon - Wykonać mostek w gnieździe diagnostycznym na ok. 4 s. - Rozłączyć mostek -

Wykonać mostek w gnieździe diagnostycznym na ok. 4 s.-

Rozłączyć mostek- Wyłączyć zapłon.

KASOWANIE  (2) : Odłączyć ujemny biegun akumulatora na 24 godz.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI  ODBIORNIKÓW PRĄDU.

FORD

Ford EEC IV - Explorer


 


 

ODCZYT  : Włączyć zapłon - Wykonać połączenia zgodnie z rys. - Kontrolka samo diagnostyki zacznie emitować kody błędów.

KASOWANIE  : Wyłączyć zapłon - Zdjąć z akumulatora klemę ujemną - Włączyć zapłon na 2 min - Wyłączyć zapłon - Podłączyć do akumulatora klemę ujemną.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.

HONDA

HONDA PGM-FI


 


 

ODCZYT  : Wyłączyć zapłon - Wykonać mostek wg  rys. Włączyć zapłon - Odczytać kody :

-          w starczych modelach kontrolka umieszczone jest w obudowie sterownika ( pod wykładziną pasażera - obok kierowcy),

-          w nowszych kody odczytuje się z kontrolki umieszczonej na tablicy wskaźników.

KASOWANIE  : Wyłączyć zapłon - Zdjąć z akumulatora klemę ujemną na 10 minut.

UWAGA   !!! - CZYNNOŚĆ POWODUJE NIEODWRACALNE  KASOWANIE PAMIĘCI ODBIORNIKÓW PRĄDU.

 

 


HYUNAI

 

 


MPI


 

ODCZYT ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin